Ons verhaal slaat aan, je voelt aan alles dat KRC Genk echt leeft

"Ons verhaal slaat aan, je voelt aan alles dat KRC Genk echt leeft"

2 mei - 12:00
20

KRC Genk zit in de lift. Dat merkt ook Sem Franssen, ex-speler en nu commercieel directeur van de Limburgers. De abonnementenverkoop voor komend seizoen loopt als een trein.

"Absoluut, de verkoop gaat heel goed", aldus Franssen bij Het Nieuwsblad. "Op dit moment hebben we al ongeveer dertig procent meer abonnementen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat wil niet zeggen dat we op het einde van de rit ook dertig procent meer abonnees zullen hebben, maar het toont dat de mensen mee zijn met ons verhaal.”

Ook qua sponsoring zet KRC Genk stappen vooruit. "Hoe meer ik met potentiële sponsors praat, hoe meer ik besef dat ons verhaal aanslaat. We zijn die vreemde eend in de bijt, die het op zijn manier blijft doen en niet afhankelijk is van buitenlands geld. Dat zorgt ervoor dat mensen ons vaker een warm hart toedragen", besluit de commercieel directeur.

Franssen vermeldt verder ook dat het verbruik in het stadion door de randanimatie sterk is gestegen. Verder werd er dit seizoen ook een kwart meer merchandising verkocht.

NIEUW: Ontvang op je smartphone gratis als eerste het grote voetbalnieuws. Hoe? Volg het kanaal van VoetbalPrimeur.be op WhatsApp via deze link.