'Vertenten voelt de bui hangen en neemt drastisch besluit in zaak Propere Handen'

    'Vertenten voelt de bui hangen en neemt drastisch besluit in zaak Propere Handen'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:30

    In het schandaal rond omkoping is Dejan Veljkovic de spilfiguur. Zo zou hij onder meer Bart Vertenten gecharmeerd hebben om wedstrijden te gaan manipuleren. Die laatste neemt nu een belangrijk besluit.

    De scheidsrechter wordt onder meer beschuldigd van twee gefixte wedstrijden in de degradatiestrijd, zowel van vorig seizoen als voordien. Ondertussen zit Vertenten al bijna een week in de cel, in afwachting van de verdere behandeling van zijn dossier.

    Het Nieuwsblad weet dat de ref vreest voor een serieuze straf. Daarom neemt Vertenten alvast het zekere voor het onzekere. De scheidsrechter uit Beveren zal in het onderzoek bijgestaan worden door Hans Rieder, één van de beste strafpleiters in ons land.

    Zijn carrière als topscheidsrechter is dan wel al voorbij, op privévlak hoopt Vertenten zoveel mogelijk te redden. In het dagelijkse leven is hij namelijk radioloog.

    Lees ookVertenten gelinkt aan derde 'verkochte' partij: 'Hij was niet vies van een gokje'

    Plaats een reactie

    TageMeister +5032
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:37
    wat heeft zijn job als radioloog hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:39
    Omdat hij loog op de radio?
    Vind ik leuk
    pitroken +109
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:23
    tof
    Vind ik leuk
    Patfey +5264
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:45
    Als hij moest veroordeeld worden tot een gevangenisstraf is dat niet alleen privé voor hem zwaar, maar zal het ook zijn carrière geen goed doen. Bovendien, is hij eigenlijk radioloog of radioloog in opleiding? Maar zelfs als hij al volledig afgestudeerd is, zou een eventuele veroordeling en dan zeker tot gevangenisstraf zijn carrière zeker geen goed doen.

    Dus ja, in die optiek heeft zijn job ermee te maken, dat hij voor zijn professionele toekomst best voor een goede verdediging zorgt. En ik spreek me hier zeker niet uit over schuld of onschuld, je hoorder niet altijd schuldig te zijn om veroordeeld te worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:40
    de pers weet ineens zoveel over die zaak! zitten er mollen bij t'gerecht??
    Vind ik leuk
    pitroken +109
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:24
    ze doorlichten alles
    Vind ik leuk
    SD +9389
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:49
    Zal hij ook veroordeeld worden om de eerste benadeelden - in casu de niets vermoedende toeschouwers - gedeeltelijk te vergoeden ?
    Vind ik leuk
    Heppen1J +100
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:49
    dat heeft er veel mee.te maken als radioloog hij kan op staande voet ontslagen worden geen ref
    meer en je dagelijkse Job als jeen weet dat een radioloog zoveel verdient als een chirurg kun je goed volgen wat boven die zijn hoofd hangt je zou je slaap voor minderdaad laten
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1726
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:20
    Mijn bedenking hierbij is dat een radioloog zich niet laat omkopen voor 10k of 20k Eur. Moet dan over veel geld gaan. Best de uitspraak afwachten. Ik kan het nog altijd moeilijk geloven
    Vind ik leuk
    Patfey +5264
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:47
    Houdt inderdaad geen steek. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij zich, zoals al gesuggereerd, zou laten omkopen voor een goede of betere beoordeling in de krant. Moest dat zo zijn, is hij goed gek.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 21:48]
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:50
    Als de aanklacht klopt, moeten we niet te veel medelijden hebben met de scheidsrechter Vertenten. De mens Vertenten verdient echter wel ten allen tijde een goede verdediging en een correct verloop van het onderzoek. Het zou me niet verbazen dat er malafide makelaars bedreigingen hebben gebruikt ... Er zijn veel mensen die er niet voor zouden terugdeinzen om geweld te gebruiken, als ik hoor wat voor astronomische bedragen in die voetwereld omgaan...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:00
    Laat zijn hobby en job als radioloog duidelijk gescheiden houden.
    Zich laten omkopen voor een extra korting van 1% of 250€ ?! Niemand kan dit geloven.
    De VAR was toch ook niet omgekocht ?!
    Buitenspel op CERCLE ? De lijnrechter was fout toch en Vertenten vertrouwde toch op zijn partner ?
    Probleem blijven die exorbitante commissies van honderduizenden euro’s !
    Daar kan veel mee gedaan worden ?!
    Maar ik zie die makelaars het toch ook niet door ramen en deuren buutengooien ?!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws