Belgische competitie in het gedrang? Dat wordt een gigantisch probleem

    Belgische competitie in het gedrang? "Dat wordt een gigantisch probleem"

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 21:15do 11-10-2018 om 21:15

    Ook refs Sébastien Delferière en Bart Vertenten zitten in een lastig parket in Operatie Propere Handen. Die twee refs zouden in ruil voor dure cadeau's wedstrijden hebben vervalst. Ze zijn al tijdelijk geschorst, maar Peter Vandenbempt ziet hen nooit meer terugkomen.

    "Het is een schok dat twee van onze allerbeste scheidsrechters zich hebben laten beïnvloeden of een ongezonde relatie hadden met een spelersmakelaar. Die twee lijken geen toekomst meer te hebben als scheidsrechter", geeft hij aan bij Sporza.

    Dit kan ook de andere refs in een slecht daglicht stellen. "Dit een klap voor het imago van onze scheidsrechters. Al die andere scheidsrechters, die misschien 100 procent bonafide zijn, die zullen nu ook een beetje raar bekeken worden bij een volgende fout die ze maken in een kapitale wedstrijd. En dat zal bijna zeker ten onrechte zijn."

    Bovendien dreigt er een personeelstekort. "Door het invoeren van de videoref is er veel meer volk nodig. Er zijn jonge talenten die nog niet klaar zijn om door te groeien. En nu vallen er twee scheidsrechters weg. We zitten in België met een gigantisch personeelsprobleem bij de scheidsrechters."

    Poll

    Moet de competitie voorlopig worden stilgelegd?

    (676 stemmen)

    Plaats een reactie

    BS90 +4582
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:27
    Ze zullen sowieso refs moeten inzetten die er eigenlijk niet klaar voor zijn. Hopelijk tonen de fans begrip (LOL, ik geloof het bijna zelf)
    Vind ik leuk
    Diego A M +3815
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:38
    Slechter dan boucaut kunnen die jongeren toch niet zijn.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5796
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:29
    Waar kan ik solliciteren voor 10.000 bruto per maand? Ervaring en kunde zijn blijkbaar toch niet vereist.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:31
    Ik vind de Voetbalbond de schuldigee in dat verhaal;
    Verhaeghe en Co
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1260
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:34
    Omdat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:16
    Het is weeral Verhaeghe zijn schuld. Zeg pipo volg je eigenlijk alles een beetje of gok je enkel? Als je van niets weet is het beter dat je zwijgt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:35
    Vraag terug Nederlandse scheidsrechters
    Vind ik leuk
    BS90 +4582
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:36
    Ook al aan gedacht. Waarom doen we dat eigenlijk niet meer?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:42
    Jullie mogen er best een paar van ons lenen, maar of je daar blij mee moet zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:38
    Omdat de Belgische scheidsrechters in Nederland hun dure geschenken en omkoopgeld zagen wegvallen en liever hier in België kwamen foefelen
    Vind ik leuk
    DeGreatOld +315
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:43
    Zever In pakskes! Verlof ons van monopolistische makelaars, En reviled de vergoeding (bvb vaste bedragen), regulseer lonen van voetballers zoals in USA en betaal scheidsrechters deftig. Er zullen er genoeg zijn dan die echt hun best doen!
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1260
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:29
    Refs deftig betalen? Weet je wat de scheidsrechter verdient per match? Meer dan 1500€
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:09
    Er heeft iemand in een aanverwant bericht voorgesteld om de VAR te stoppen ,om zo terug genoeg refs te hebben voor de competitie
    Vind ik leuk
    TageMeister +5345
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:35
    Zonder VAR moet je slechts 1 man beïnvloeden... Dus de Var houden...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:39
    Ze staan met 5 op het veld, die 2 achter de goal doen toch niets met al die trek- en duwfouten
    Vind ik leuk
    Chroom +343
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:10
    Is toch simpel, voor de match begint effe een omroep doen" is er een scheidsrechter in het stadion, gelieve je te melden op de grasmat aub" als grensrechter is da rap goed en de var kan nog corrigeren.(als ze niet slapen in da busje)
    Vind ik leuk
    vampire81 +1193
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:13
    mijn mening over refs is bij deze helemaal niet veranderd, ik heb altijd al het allerlaagst mogelijke gedacht gehad van refs, zijnde dat ze corrupt zijn tot en met, overpartijdig enz. ... in die trant en die mening zal nooit of te nooit veranderen
    Vind ik leuk
    Hierulf +1275