Devroe geeft toe: Finaal overschreden we onze financiële limiet

    Devroe geeft toe: "Finaal overschreden we onze financiële limiet"

    donderdag 20 september 2018 om 07:30

    De grote zomeraankoop van Anderlecht dit seizoen was geen snelle flankspeler of een stevige spits. Nee, paars-wit betaalde acht miljoen euro voor Bubacarr Sanneh, een centrale verdediger. In Het Nieuwsblad komt Luc Devroe terug op die transfer. 

    Eén jaar geleden was Sanneh nog op te pikken voor 200.000 euro. Toen zat Devroe natuurlijk nog niet bij RSC Anderlecht. "Bij Oostende haalde ik Dimata gratis weg bij Standard en verkocht hem een jaar later voor miljoenen. Sanneh was van halfweg juni onze defensieve topprioriteit, maar Midtjylland deed erg moeilijk", aldus de manager in de krant.

    Anderlecht moest uiteindelijk diepgaan voor Sanneh, heel diep. "Finaal overschreden we onze financiële limiet, maar we zijn 100 procent overtuigd van zijn kwaliteiten en van de latere meerwaarde. Of we niet beter nog een extra spits haalden? Deze zomer probeerden we ook Taiwo Awoniyi te halen, maar hoe vaak scoorde die al bij Gent?”

    Poll

    Is Sanneh acht miljoen euro waard?

    (276 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ku Ma +342
    donderdag 20 september 2018 om 07:40
    Het is teveel voor een club als Anderlecht... beter 2 spelers van 3 miljoen dan 1 van 8.
    Als hij niet slaag blijft hij toch spelen want een speler die 8 miljoen kost zet je niet op de bank. En dan moeten verkopen met veel verlies... dat zou een grote wonde zijn voor maar 1 speler.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6165
    donderdag 20 september 2018 om 07:50
    Stanciu werd uiteindelijk ook op de bank gezet en die koste "10" miljoen.
    Vind ik leuk
    K1908 +613
    donderdag 20 september 2018 om 10:10
    Als Belgische (top)-clubs hun gedachte daar niet snel gaan veranderen en duurdere spelers aantrekken, zoals Anderlecht nu doet, wordt de kloof alleen maar groter met de subtop in Europa...

    Je moet zo'n investeringen doen. Dat kan verkeerd gaan, amar als je deftig scout, kan je zo'n spelers voor een veel hoger bedrag doorverkopen.

    Ze moeten dus duurder inkopen, maar ook doorvragen voor de toppers, want dat doen we ook niet genoeg naar mijn mening. Tielemans had meer mogen kosten dan 25 mio bvb...
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    donderdag 20 september 2018 om 11:00
    Is wel een heel naieve manier van denken.
    Ik ben akkoord dat je duurdere spelers moet durven aantrekken maar als je iedere mercato boven je budgetten gaat loopt het ooit slecht af.
    En de dag dat je een Tielemans kan verkopen voor meer dan 25 M (als ze die al gekregen hebben) is nog ver af.
    Dan moeten die spelers wat langer willen blijven en ook Europees uitblinken maar dat geduld hebben ze niet.
    Vind ik leuk
    K1908 +613
    donderdag 20 september 2018 om 11:34
    In Ajax geraken ze die spelers kwijt aan een 40 miljoen. Ik zeg niet dat je elke mercato enkel spelers van 10 mio moet halen, of zelfs niet dat dat te verklaren is voor een verdediger (al denk ik dat we er niet aan zullen verliezen in dit geval), maar een club als Anderlecht, Brugge, Standard, moet zo één transfer per jaar op z'n minst kunnen realiseren.
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    donderdag 20 september 2018 om 11:57
    Het probleem is dat het niet is omdat je een dure speler haalt dat die ook meevalt. AA Gent betaalde miljoenen voor een pak spelers die nooit aan de bak kwamen. Anderlecht betaalde een kleine 10 M voor Stanciu. Hoeveel voor Kums ? Voor Teo ? .....
    Vind ik leuk
    K1908 +613
    donderdag 20 september 2018 om 12:33
    Kums 5 of 6 en ik heb vertrouwen dat dat nog goed komt.
    Teo weet ik niet zeker meer, maar zeker niet meer dan 6 mio...

    Stanciu is buitengedreven door coaches, die kon veel beter dan wat we eruit hebben gehaald.

    En je moet geen 10 miljoen spenderen om 10 miljoen te spenderen. Onze clubs hebben toch scoutingapparaten of niet soms?

    Bon, ik zal wel naïef zijn zeker...
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    donderdag 20 september 2018 om 22:41
    Da's een feit maar dan moet je ze wel in een deftige ploeg laten spelen he...
    Vind ik leuk
    Vancamp +41
    donderdag 20 september 2018 om 17:51
    twee halve maken geen hele
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3683
    donderdag 20 september 2018 om 07:55
    Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Devroe geeft toe: "Finaal overschreden we onze financiële limiet"