Domper voor Anderlecht: vaste waarde ontbreekt om opvallende reden

    Domper voor Anderlecht: vaste waarde ontbreekt om opvallende reden

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 13:00wo 19-09-2018 om 13:00

    Anderlecht begint donderdag in Slowakije aan de Europese campagne. Paars-wit zal het tegen Spartak Trnava wel moeten stellen zonder openbaring Alexis Saelemaekers. De tiener is namelijk geschorst.

    De 19-jarige Saelemakers moet nog even geduld hebben voordat hij namens de hoofdmacht zijn debuut in Europa mag maken. Saelemaekers moet namelijk nog een schorsing van het vorige seizoen uitzitten, zo schrijft Het Laatste Nieuws.

    Voordat Saelemaekers zich vanaf Play-Off 1 tot grote revelatie ontpopte, speelde hij zijn matchen bij de U19. Namens de U19 was Saelemaekers actief in de UEFA Youth League, de Champions League voor de jeugd. Op 5 december jl. gingen Saelemakers en met 3-1 onderuit bij Celtic Glasgow. Saelemaekers werd in minuut 54 met direct rood van het veld gestuurd, wat hem op een schorsing van twee duels kwam te staan. Omdat het de laatste Europese match voor de talenten van Anderlecht was, gaat de straf pas nu in.

    Saelemaekers mist over twee weken dus ook de thuismatch tegen Dinamo Zagreb. Pas op 25 oktober kan coach Hein Vanhaezebrouck in de Europa League een beroep op de verdediger doen, wanneer Fenerbahce op bezoek komt.

    Plaats een reactie

    Knightofh +575
    woensdag 19 september 2018 om 13:12
    Ook debiel. Maar mss te omzeilen door hem ook voor u19 El te laten 'spelen'
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6518
    woensdag 19 september 2018 om 13:15
    Stuurt gij da efkes door naar Hein/Marc? Of moet ik iemand van de medesupporters op dit forum inschakelen?
    Vind ik leuk
    Toca +39725
    woensdag 19 september 2018 om 13:26
    Kunnen we de advocaat van Standard niet gebruiken ?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:31
    Gaan jullie blijven zeveren ok De Ref.
    Vind ik leuk
    Toca +39725
    woensdag 19 september 2018 om 15:36
    Zolang jij ok de ref blijft schrijven wel ja
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12245
    woensdag 19 september 2018 om 16:31
    René, gelieve zich met uw rollator naar de eetzaal te begeven, uw boterhammetjes zijn klaar. Vergeet de pilletjes ernaast niet te nemen en kruip er eens vroeg in.
    De Juf
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6518
    woensdag 19 september 2018 om 13:16
    Amaai, dat gaan we voelen -_-
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 13:19
    Belachelijke regeling - 2 totaal verschillende categorieën.
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    woensdag 19 september 2018 om 13:35
    Als het al van één 19 jarige speler zal beginnen afhangen, tja dan zijn we ver ons huis dacht ik met dit grote RSCA!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    Knightofh +575
    woensdag 19 september 2018 om 14:14
    Waarom dat?
    Tielemans Lukaku allemaal mannen die ook zo jong waren en zo belangrijk.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12245
    woensdag 19 september 2018 om 16:36
    Ja, en? Messi is ook ooit 19 geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:22
    Wat is het probleem? Najar op de plaats van Saelemaekers en Vranjes terug in het hart van de verdediging. Simpel toch.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:48
    Saelemaekers zullen ze missen!!
    Vind ik leuk
    ROBSON +3140
    woensdag 19 september 2018 om 15:50
    Mag tegen een ploeg uit het zevende knoopsgat geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12245
    woensdag 19 september 2018 om 16:38
    Tegen zulke ploegen is Brugge de laatste jaren al vaak onderuit gegaan hoor
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws