Agenten te paard, sproeiwagens en helikopter voor clash tussen Antwerp en Club

    Agenten te paard, sproeiwagens en helikopter voor clash tussen Antwerp en Club

    vrijdag 17 augustus 2018 om 14:00

    De politie van Antwerpen is al helemaal klaar voor de confrontatie tussen Antwerp en Club Brugge van zondag. Een clash tussen twee rivalen, waar vooral de supportersclans naar uitkijken. De politie bereidt zich optimaal voor.

    In Antwerpen willen ze absoluut geen rellen. Het doet er dan ook alles aan om dat te voorkomen. "We kunnen voor een aantal zaken een beroep doen op de federale politie. Zo is er de helikopter voor de luchsteun, er zullen een paar mensen te paard aanwezig zijn en ook de sproeiwagens houden we achter de hand", zegt Wouter Bruyns van Politie Antwerpen.

    "We houdn met alles rekening. We weten wat er in Brugge gebeurd is (rellen waarbij 120 mensen werden opgepakt). De Bruggelingen zijn hier ook al geweest, toen is de wedstrijd zeer rustig verlopen. We hopen nu gewoon hetzelfde", klinkt het tegenover ATV.

    Lees ook: Antwerp-fans hebben duidelijke boodschap voor Club: 'Jullie moeten dood!'

    Plaats een reactie

    JanB +5821
    vrijdag 17 augustus 2018 om 14:42
    Dus dit alles is voor niks nodig

    In Antwerpen wat verbaal gedoe en voor de rest: nada
    Eens op verplaatsing kruipen die leeghoofden in de huid van losgeslagen wilden en is niks of niemand nog van tel
    Vind ik leuk
    camargue +1567
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:01
    Klopt volledig Jan, heb ik gisteren nog uitvoerig aangehaald, maar dan krijg je van die zeer bedenkelijke reacties van enkele van hun 'supporters' welke ik hier niet wens te herhalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:03
    Mag ik u er even aan herinneren dat die leeghoofden in de huid van losgeslagen wilden vorig jaar de thuissupporters waren ?
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +566
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:07
    ik kan mij geen verplaatsing herinneren in de recente jaren waar WIJ een probleem veroorzaakten. en kom niet af met die rellen in Mortsel, daar had geen RAFC supporter iets mee te maken, dat waren hooligans
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:21
    https://www.focus-wtv.be/dossier/zware-rellen-brugge
    https://www.focus-wtv.be/nieuws/brugse-politie-wil-hooligans-identificeren-met-deze-beelden

    Indien gewenst kan ik je er nog een paar toesturen
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +566
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:00
    geen beelden beschikbaar "er liep iets fout. Wat nu?", stuur nog eens iets ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    9000 +177
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:16
    De officieuze opheffing van het sproeiverbod!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:47
    Allez de stemmingmakerij is weer begonnen.
    Uiteraard zijn die leeghoofden van Antwerp en natuurlijk hebben die van Brugge hier absoluut niets mee te maken...
    We vergeten hierbij dat er vorig seizoen tijdens de THUISwedstrijden van Antwerp weinig tot niets is gebeurd, dat de uitwedstrijd van Antwerp tegen Brugge zwaar uit de hand is gelopen, maar dat WIJ (RAFC supporters) als beesten op transport werden gezet, en dat het daar zwaar uit de hand is gelopen door de hooligans van Brugge en hun vriendjes uit Nederland... maar WIJ zijn de criminelen...
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:23
    Zou het niet beter zijn voor beide partijen indien ze thuis bleven bij een uitwedstrijd ?
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +566
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:06
    niet akkoord, dan geeft ge de kleine minderheid alle recht en nog een overwinning ook. Dan spreken die wel in de bossen af. Wat is er nu gebeurd eergisteren? Gewoon dat in de hand houden. Gewoon in de hand houden en weg houden van het stadion. Als die gasten er een sport van willen maken om op elkaar te kloppen waarom niet, maar dan weg van kinderen en een voetbalwedstrijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:29
    willen jullie erbij vermelden dat bij de rellen enkel brugge supporters waren en geen enkele van den antwerp
    Vind ik leuk