Koopjes te doen? Deze tien bekende Belgen zijn gratis op te halen

    Koopjes te doen? Deze tien bekende Belgen zijn gratis op te halen

    dinsdag 17 juli 2018 om 20:35

    Nu 1 juli is gepasseerd zijn er heel wat Belgische spelers die geen contract meer hebben. Zij zetten nu alles op alles om ergens een nieuwe overeenkomst te versieren. VoetbalPrimeur.be selecteert de tien bekendste namen.

    Maxime Lestienne
    De 26-jarige Lestienne beleefde zijn hoogdagen bij Club Brugge, maar mede door blessureleed presteerde hij daarna geen grootste dingen meer. Ook bij Roebin Kazan niet, de laatste club waar hij werd gesignaleerd. Kan hij zijn carrière in ons land herlanceren?

    Guillaume Gillet
    Met zijn 34 jaar één brok ervaring die AA Gent, Anderlecht én de Rode Duivels op zijn palmares heeft. Probeerde het bij oude bekende Besnik Hasi in Griekenland, maar het werd een fiasco. Zijn contract is verbroken bij Olympiacos.

    Björn Vleminckx
    Veel mensen weten het niet meer, maar ook hij is een ex-Rode Duivel. De inmiddels 32-jarige spits faalde bij Club Brugge en zag het daarna bergaf gaan. Bij Antwerp belandde hij in de B-kern. Kan hij nog één keertje terugslaan?

    Christian Brüls
    Een man die bij AA Gent opviel met zijn feilloze traptechniek, zowel met links als met rechts. Helaas is zijn conditie vaak een probleem. Na een matige terugkeer bij zijn ex-club Eupen kwam hij vorig seizoen aan de kost bij Paphos uit Cyprus. Nu is hij een vrije speler.

    Geoffrey Mujangi Bia
    Van deze 28-jarige flankspeler horen we de laatste jaren ook nog weinig. Hij zat vorig seizoen nog bij Kayserispor, maar met amper 68 speelminuten maakte hij daar geen indruk. Hij is dan ook gratis op te halen.

    Jens Cools
    Deze 27-jarige middenvelder kan je kennen van Westerlo of Waasland-Beveren. Nu onderhoudt hij zijn conditie bij Players4Contract, een project van de spelersvakbond Sporta.

    Landry Mulemo
    Zit er nog toekomst in de carrière van deze ex-Standardman? Op zijn 32ste is hij in ieder geval diep weggezakt. Hij slaagde er vorig seizoen niet in om een basisplaats te claimen bij FC Birkirkara, een club uit... Malta. Ook hij zit nu bij Players4Contract.

    Evariste Ngolok
    Opnieuw een speler van datzelfde project. Ngolok zat ooit in de A-kern van Anderlecht, waar is bekender van bij FC Dender, Westerlo, OHL en Lokeren. Afgelopen seizoen zat hij bij Aris Limassol uit Cyprus.

    Anthony Vanden Borre
    Wie waagt zich hier nog aan? Vanden Borre kondigde na zijn onsuccesvolle doortocht bij TP Mazembe aan dat hij stopte met voetballen, maar trok die woorden weer in. Het voormalige supertalent is nog altijd maar dertig jaar oud. Jong genoeg om er nog een laatste keer tegenaan te gaan?

    Merveille Goblet
    De 23-jarige doelman was ooit een grote belofte en schopte het zelfs tot belofteninternational. Dat neemt niet weg dat hij bij Waasland-Beveren de ene flater na de andere beging. Toch kan hij het keepen onmogelijk verleerd zijn.

    Ook nog gratis op te halen: Olivier Deschacht, Laurens Paulussen, Alessandro Cordaro, David Henen, Jonas Vinck, Niels De Schutter, Martijn Monteyne, Bart Biemans, Alessandro Cordaro, Koen Weuts, Jordan Remacle en Karim Tarfi. Zijn er mooie koopjes te doen?

    Plaats een reactie

    Prpldynmt +4611
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:49
    Ik zou Gillet en Vanden Borre nemen: Gillet als voorbeeld voor de jongeren van hoe het wel moet en Vanden Borre van hoe het niet moet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 21:04]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:03
    Allez les mauves
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:56
    Gillet is het verleden, zijn beste jaren liggen al achter hem. Je moet naar de toekomst kijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:59
    Cordaro ook nog
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1441
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:52
    2 keer zelfs
    Vind ik leuk
    bolclbr +676
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:11
    Club Brugge zou Lestienne kunnen terugnemen als back-up maar misschien voelt hij zich daar te goed voor. Een speler met een handleiding en niet zo goed in de kleedkamer. Hij speelt wel het voetbal van Ivan Leko.
    Vind ik leuk
    SD +7183
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:52
    Ik vrees dat die verloren zijn voor de dienst. Wie wil ouderen of probleemgevallen ? niemand denk ik. Het is al moeilijk genoeg met eendoorsnee kern
    Vind ik leuk
    Robbie007 +399
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:59
    En niet te vergeten Cordaro
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +527
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:06
    Lestienne is voor mijn part welkom bij rsca... hij is snel en heeft een goeie dribbel.. we kunnen zeker nog wat creativiteit gebruiken op de flanken en zeker als ze niet meer geloven in Najar..
    Bakkali - Dimata - Lestienne..
    Lijkt me geen misselijke voorlinie en dan hebben we amuzu nog als wissel voor de flank en pinchhitter Santini
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2907
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:16
    Met die voorlinie speelt ge volgend jaar in 1B.. geen misse voorlinie, komaan! Als ge hun goals van de laatste 3jaar samentelt komt ge mss aan het aantal dat Deschacht er gemaakt heeft :-)
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +527
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:32
    Dat klopt.. de coach zal hen op niveau moeten krijgen en daar heb ik mijn twijfels over bij Heintje.
    Maar ze hebben alledrie al bewezen dat ze wel degelijk kunnen shotten..
    Lestienne was de man bij FCB, Bakkali kwam als een komeet bij PSV en iedereen stond versteld, hij werd zelfs op slag international dus hij heeft zeker de kwaliteiten en Dimata heeft bij KVO ook getoond een goeie spits te zijn en ja het was maar KVO maar als hij niks zou kunnen dan had Wolfsburg er nooit zoveel voor betaald en Dimata heeft bij Jong België toch ook telkens zijn kwaliteiten getoond..
    gij hebt misschien liever een voorlinie Musona-Santini-Gerkens??
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2907
    woensdag 18 juli 2018 om 07:30
    Die waren goed, wat is het? 5jaar geleden? En intussen zijn ze serieus afgegleden!
    Ben heel benieuwd...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:59
    Diegene die voor mij bij Anderlecht welkom is, dat is Lestienne. Die kan het. Je kan Anderlecht in het systeem laten spelen zoals de Rode Duivels met wingbacks en dan met Lestienne op de plaats van Mertens. Ik blijf dat een goede speler vinden, maar wel één met een handleiding.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +527
    woensdag 18 juli 2018 om 00:03
    Saief of Cobbaut op linksachter-linksmidden en saelemaekers of najar op rechtsachter-rechtsmidden..
    En centraal Trebel en Makarenko..
    Helaas zal dit niet gebeuren want Kums zal altijd spelen bij Heintje