UPDATE: 'Spaanse grootmacht Barcelona zet Meunier op verlanglijst'

    UPDATE: 'Spaanse grootmacht Barcelona zet Meunier op verlanglijst'

    maandag 16 juli 2018 om 18:48

    Thomas Meunier heeft een uitstekend WK achter de rug, maar dat garandeert nog geen betere status bij PSG. Daar was hij vorig seizoen vooral bankzitter. Le Parisien weet dat drie clubs hem maar wat graag zouden overnemen.

    Concreet gaat het volgens die Franse krant over Napoli, Sevilla en Valencia. PSG wil hem echter niet zomaar laten gaan. De Fransen betaalden zelf slechts zes miljoen euro voor de rechtsachter, maar willen nu liefst dertig miljoen euro zien.

    De bijna 27-jarige Meunier verzamelde vorig seizoen toch nog zestien basisplaatsen, maar ligt bij PSG in balans met Dani Alves. Die laatste is een vertrouweling van sterspeler Neymar, waardoor Meunier in een moeilijke situatie zit. Met Thomas Tüchel heeft PSG nu wel een nieuwe trainer aangetrokken. Mogelijk kan hij nog voor een ommekeer zorgen in het dossier van de Rode Duivel.

    Update 18:47 uur: Het Spaanse Sport meldt dat er nog een vierde ploeg de komst van Meunier wel ziet zitten. Grootmacht Barcelona zou de rechtsachter ook op het lijstje hebben gezet na zijn sterk WK.

    Plaats een reactie

    zapperboy +681
    maandag 16 juli 2018 om 10:41
    30 miljoen.......... kom op, zeg.
    Bij Ajax vragen ze 40 miljoen voor een spelertje dat zijn pamper nog aan heeft en totaal niks heeft laten zien.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:21
    Tegenwoordig zijn alle bedragen belachelijk. Zolang de UEFA en FIFA niet ingrijpen, zal dit alleen maar erger worden
    Vind ik leuk
    zapperboy +681
    maandag 16 juli 2018 om 11:38
    Klopt helemaal.
    Maar....
    Wie zegt dat die bedragen de waarheid zijn?
    Ik heb er mijn bedenkingen bij.
    Vind ik leuk
    SD +8727
    maandag 16 juli 2018 om 10:56
    Niet meer bijtekenen is de boodschap en het nu reeds laten weten.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3693
    maandag 16 juli 2018 om 11:30
    Gelet op de bedragen van tegenwoordig is dertig niet eens zó veel. Het wk dat die gast speelde...speelde voor drie. Was back, middenvelder en flankaanvaller tegelijk.
    Vind ik leuk
    Kemphaan +125
    maandag 16 juli 2018 om 12:15
    Absoluut gelijk heb je, Thomas Meunier is een rasechte klasbak!
    Vind ik leuk
    Goaltje +1034
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:33
    Dat Toby achter hem loopt maakt ook wel een verschil hoor. Zijn aanvallend spel, zijn goede voorzet (was ooit aanvaller trouwens) en schot op doel zijn ideaal voor Barca. Maar dan wel met een sterke man achter zich.
    Vind ik leuk
    Kemphaan +125
    woensdag 18 juli 2018 om 13:54
    Dat is ook waar, maar dat doet niets af van zijn verdienste. Met een andere klasbak zoals Toby achter jou kan je natuurlijk aanvallender en veel geruster spelen!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:08
    Dit is niet te begrijpen. Ze kopen Meunier voor 6 miljoen euro. En dan zit hij vooral op de bank en kleven ze er een prijs van 40 miljoen op. De Belgische ploegen moeten ook maar meer en meer hun prijs opdrijven. We zijn wel WK-brons he.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:41
    Groot gelijk als we in belgie willen meedoen met de Europese top moet we spelers niet zo goedkoop laten vertrekken alleen hebben we het nadeel dat er geen olie sjeik in onze besturen zitten in belgie
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:47
    Indien keuze, kiezen voor La Liga.
    Vind ik leuk
    Vlad +1955
    maandag 16 juli 2018 om 18:20
    Go Napoli!!
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    maandag 16 juli 2018 om 19:10
    De Meunier van op het wk kan bij elke topclub mee denk ik. Als ze bij PSG voor de 35 jarige Dani Alves kiezen boven Meunier da zou toch heel raar zijn
    Vind ik leuk
    firedwarf +3047
    maandag 16 juli 2018 om 19:12
    twerd begot tijd...
    Vind ik leuk
    maverick +183
    maandag 16 juli 2018 om 19:22
    Ik stel voor dat anderlecht hem koopt voor 30 miljoen en dan verkoopt voor 40 miljoen het jaar erop. Wel triestig dat zo'n speler op de bank zit, alé wie wil hem nu niet in zijn ploeg?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14468
    maandag 16 juli 2018 om 19:30
    Eerlijk? Die speelstijl zou hem liggen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:11
    Een Belgische ploeg zou zo'n spelers ten eerste veeeel duurder moeten verkopen of een serieuze doorverkoopwaarde moeten bedingen. Nu gaan onze beste spelers weg voor 6 miljoen. Een Rode Duivel dan nog wel en plots is die bankzitter van PSG 40 miljoen waard. Toch niet te geloven.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    maandag 16 juli 2018 om 20:12
    Ik vind Serie A beter, omdat em daar als verdediger puur defensief mss meer stappen zal zetten dan in la liga?? tis maar een gedacht
    Vind ik leuk
    Goaltje +1034
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:34
    Meunier is eigenlijk wel een aanvaller.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:19
    net daarom, omgeschoolde aanvaller, die offensief meer dan zijn steentje bijdraagt, maar nu vooral de laatste jaar en back is, daarom zag ik die liever in Italie omdat ik denk dat die daar puur defensief het meest baat zal bij hebben. Waar de nationale ploeg dan weer bij gebaad is
    Vind ik leuk
    Goaltje +1034
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:47
    Mjaa, ik weet het niet. Misschien gewoon laten staan. Enfin, we zijn het erover eens dat het een klassespeler is, misschien wat ondergewaardeerd tot nu toe. Wat veel mensen niet beseffen is dat zijn positie en functie in de ploeg, flankspeler dus, misschien wel het moeilijkste is om uit te voeren. Vraagt jaren ervaring, goede coaching, vertrouwen van je medespelers. Velen zijn geroepen, weinig uitverkoren. Kijk naar Marcello van Brazilië : zelfde positie maar defensief minder sterk dan Meunier. Als flankspeler moet je voortdurend hinken op twee gedachten. Slim zijn bovendien. 30 milj. meer dan waard ! Dat hebben we wel gezien tegen Frankrijk.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:56
    kan ik me enkel maar bij aansluiten, je hebt volkomen gelijk
    Vind ik leuk
    blondel +2444
    maandag 16 juli 2018 om 23:17
    Waarom denk je dat Meunier,zoveel moet opbrengen bij PSG?Laat hem bij Rennes of een ander kleintje in Frankrijk spelen en hij zal dan nooit 40mil waard zijn.Alleen omdat je bij een grootmacht speelt,ben je meer waard.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: 'Spaanse grootmacht Barcelona zet Meunier op verlanglijst'