'B-elftal' van RSCA geeft het goede voorbeeld met doelpuntenfestival tegen Ajax

'B-elftal' van RSCA geeft het goede voorbeeld met doelpuntenfestival tegen Ajax

Gepubliceerd: vrijdag 13 juli 2018 om 16:02vr 13-07-2018 om 16:02

RSC Anderlecht neemt het vrijdagavond in een oefenwedstrijd op tegen Ajax. Niet elke speler zal in actie komen, maar beide clubs hebben daarvoor een oplossing gevonden. RSCA 'B' nam het vanmiddag al op tegen Ajax 'B' en kon glansrijk winnen.

Hein Vanhaezebrouck koos voor deze wedstrijd voor een pak jonkies. Zij toonden het goede voorbeeld aan hun ploegmaats die het vanavond ook opnemen tegen Ajax. Het werd maar liefst 3-5 voor de Brusselaars. Uitblinker van dienst was Ryota Morioka, die twee doelpunten scoorde in de tweede helft.

Ook Edo Kayembe, Knowledge Musona en Mohamed Dauda wisten te scoren voor paars-wit. Bij Ajax was er ook minder goed nieuws, want nieuwkomer Hassane Bandé (ex-KV Mechelen) viel geblesseerd uit en ligt mogelijk enkele maanden in de lappenmand.

Opstelling Ajax: Van Leer, Bakboord, Botman (45. Pasquali), Ekkelenkamp, Kemper (46. Owusu), Botman (45. Pasquali); Gravenberch, D. de Wit (70. Jensen), Bijleveld; Bandé (11. Nunnely), Sierhuis, Lang (75. Kuhn).

Plaats een reactie

TageMeister +7174
vrijdag 13 juli 2018 om 16:10
Wel leuk idee!
Vind ik leuk
vrijdag 13 juli 2018 om 16:11
Ajax b wat stel ik me daar bij Voor?
Vind ik leuk
vrijdag 13 juli 2018 om 16:36
16-17 jarigen de ouderen staan in het A-elftal zeker
Vind ik leuk
Vlaming +1644
vrijdag 13 juli 2018 om 16:25
Dat zal wel tegen het C-elftal van Ajax geweest zijn
Vind ik leuk
vrijdag 13 juli 2018 om 16:38
Dat denk ik ook
Vind ik leuk
Jasper55 +395
vrijdag 13 juli 2018 om 19:27
Sierhuis en Khun staan nogtans bekend als ‘reuze’ talenten en Van Leer was ooit eerste keeper bij een eredivisie ploeg..
Vind ik leuk
Gaucho +64
vrijdag 13 juli 2018 om 19:47
Onzin, enkel Gravenberch wordt beschouwd als 'reuze' talent.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
Jasper55 +395
vrijdag 13 juli 2018 om 22:12
Khun is met massa’s hype overgekomen van Leipzig
en
Vind ik leuk
vrijdag 13 juli 2018 om 16:26
Morioka en Musona in de B-ploeg ? Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Gelukkig is het nu nog maar om te lachen !
Vind ik leuk
Dirk H +3403
vrijdag 13 juli 2018 om 17:22
Morioka uitblinker bij Anderlecht B dat kan ik best geloven, want bij de A valt hij met de regelmaat van de klok door de mand
Vind ik leuk
Hhti +1589
vrijdag 13 juli 2018 om 18:21
Ajax B stelt niets voor hoor reporter!!
Vind ik leuk
Gaucho +64
vrijdag 13 juli 2018 om 18:45
Dat hebben we gezien toen Standard een tijd geleden alle kanten op werd gespeeld door een B-elftal van Ajax..

Dit was trouwens een C-elftal, waarvan de meesten nog nooit op de bank van 1 hebben gezeten. Gravenberch is geloof ik zelfs pas 16.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws