Vier fans openen de aanval op Coucke, rechtbank moet soelaas brengen

    Vier fans openen de aanval op Coucke, rechtbank moet soelaas brengen

    maandag 18 juni 2018 om 21:22

    De overname van Anderlecht door Marc Coucke doet al van bij het begin stof opwaaien, zeker omdat hij voorlopig eigenaar blijft van het stadion van KV Oostende. Is dat geen belangenvermenging? Vier supporters willen dat de Voetbalbond dat uitzoekt.

    Op 23 maart liep er bij de Pro League én de KBVB al een klacht van een fan binnen, weet RTBFDaarin stond te lezen dat ze alles in het werk moesten stellen om de integriteit van de competitie te vrijwaren. Kort daarna sloten drie andere supporters zich aan bij die klacht.

    Advocaat Laurent Stas De Richelle werd ingeschakeld door de vier. "Ondanks een formele vraag daartoe, heeft de Pro League koppig geweigerd om ook maar het minste signaal te geven na die legitieme bezorgdheid. Ze verbergen zich liever achter de beslissing van de licentiecommissie. Die is dan weer gebaseerd op... de verklaringen van de nieuwe eigenaar van KV Oostende. Die houding heeft onze twijfels alleen maar versterkt."

    De rechtbank van eerste aanleg in Brussel houdt zich nu bezig met deze zaak. De competitie begint echter al op 27 juli. Op 30 juni zou er daarom al een uitspraak zijn over de vermeende belangenvermenging.

    Plaats een reactie

    pateken +2565
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Loop je voor zo iets naar rechtbank?
    Dacht ik eerst. Maar anderzijds lokt Coucke het zelf uit: eigenaar van een ploeg + eigenaar van het ... stadion van een andere eerste klasser.
    Vind ik leuk
    DDT +2616
    maandag 18 juni 2018 om 22:01
    Toen dutske voorzitter was in Luik en het stadion in Sint-Truiden bezat heb ik ze niet gehoord vanuit Luik
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    maandag 18 juni 2018 om 23:35
    Doet eigenlijk niks ter zake.
    Vraag is : Kan dit?
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:16
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:56
    -Belangenvermenging.
    -Coucke creëert commotie.
    -Deontologisch op/over de rand.
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:18
    Immobilieneigendom moet los van voetbal gezien worden.
    Als je dit doortrekt, mag je als eigenaar van een club en van een appartementsgebouw ook niet verhuren aan een speler van een andere club?
    Trouwens, welk is het belang van de eigenaar, te onderscheiden van de uitbater, van een voetbalstadion in een club?
    En die commotie komt vooral van aandachtzoekers.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:43
    Vergelijking gaat volgens mij aan geen kanten op , maar goed.
    Moet in herhaling vallen en hier neerpennen wat ik reeds in een andere context schreef: integriteit betekent blijkbaar voor iedereen iets anders
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:01
    Inderdaad, voor mij heeft integriteit zeker niets te maken met rekening houden met elke roeptoeter.
    Integriteit heeft ook niets te maken let de “schijn van” vermijden, maar veel meer met open communicatie en het respecteren van wetten en reglementen.
    Eventuele belangenconflicten los je simpel op door niet deel te nemen aan de betrokken beslissingsprocedure.
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:32
    is inderdaad meer een manier van leven , de vraag in hoeverre Marc Coucke over deze eigenschap beschikt laat ik verder in het midden.....
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:44
    Coucke is een marketeer annex zakenman. dat betekent dus de grenzen aftasten. Ik heb destijds bij sommige van zijn producten ook mijn vragen gehad, was dat niet zijn firma die destijds een soort gadget probeerde te verkopen dat moest beschermen tegen de straling van een gsm?
    Maar integriteit kan je op twee manieren zien, puur juridisch of eerder als een synoniem van moreel hoogstaand.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:58
    'grensen aftasten' mooi gezegd, eufemisme voor .... nee laat maar,
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:49
    Het leven is wat het is. Denk je dat iemand superrijk wordt (tenzij door te erven of te trouwen 😃) door altijd moreel, rechtvaardig etc te handelen?
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:03
    We raken het nog eens.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:05
    Dat is nu eens de nagel op de kop! Volledig akkoord;
    Mijn vader heeft me steeds ingepeperd:
    " eerlijk duurt het langst ..."
    Hij bleef dit tot op hoge leeftijd herhalen, maar dan wel met de toevoeging: ....
    "om rijk te worden!"
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    ROBSON +1562
    maandag 18 juni 2018 om 23:21
    Couckenbak=maffia=anderlecht=dus op zijn plaats. Hopelijk wordt dit uitgespit.....wordt vervolgd.
    Vind ik leuk
    DDT +2616
    maandag 18 juni 2018 om 23:51
    Verhaeghe is een koorknaap natuurlijk
    Vind ik leuk
    Geertvdd +918
    maandag 18 juni 2018 om 23:21
    supporters van welke ploeg?
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    maandag 18 juni 2018 om 23:32
    Voor ons speelt dit misschien een rol (alhoewel) , voor de rechtbank alvast niet
    Vind ik leuk
    Geertvdd +918
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:49
    Tuurlijk niet, maar ik ben er toch een beetje nieuwsgierig naar, da's alles ;-)
    Vind ik leuk
    pateken +2565
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:01
    volgende weken den...
    Story of Dag Allemaal raadplegen? :-)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 23:43
    Hoezo dat mag niet???
    Duchâtelet deed dat toch ook zo,en die mocht dat wel!!!
    2 maten en 2 gewichten....
    Vind ik leuk
    Boerken +6081
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:07
    Laat u daar toch niet aan vangen, dat is bullshit !
    Vind ik leuk
    freeman +8301
    maandag 18 juni 2018 om 23:47
    Opnieuw een nieuwe soap ?
    Vind ik leuk
    BOEREH +138
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:24
    gwn mensen die jaloers zijn peis ik
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:08
    Hoeveel pogingen gaan er nog zijn om Coucke en RSCA te boycotten?
    Vind ik leuk
    ROBSON +1562
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:51
    Een beetje hetzelfde als toen verhaeghe bij club kwam. Alleen kon Bart alles meteen weerleggen en kwam hij ook boven met keiharde bewijzen. Ietwat anders dan bij couckenbak natuurlijk die nu ergens onderduikt in een een zeeschelp. Het net sluit zich stilletjesaan rond zijn persoon......wordt vervolgd.
    Vind ik leuk
    Brubru +2925
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:43
    Het zou wel om Anderlechtfans gaan ... Niet iedereen ziet Coucke blijkbaar graag komen.
    Nu eens de competitie begint zal het hopelijk weer over Anderlecht gaan en niet meer over Coucke want de (over)dosis Coucke is bereikt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:02
    Coucke zelf geniet met volle tuigen van deze aandacht. Die wil gewoon in het nieuws komen. Ik snap wel dat hij kritiek krijgt omdat hij nog teveel invloed heeft bij KVO maar soms gaat het te ver bij iedere adem die hij neemt is er kritiek.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +918
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:04
    Sporting-fans gaan de licentie van hun eigen club toch niet in gevaar brengen? Allez, verstandige supporters in elk geval niet...
    Vind ik leuk