Vier fans openen de aanval op Coucke, rechtbank moet soelaas brengen

    Vier fans openen de aanval op Coucke, rechtbank moet soelaas brengen

    maandag 18 juni 2018 om 21:22

    De overname van Anderlecht door Marc Coucke doet al van bij het begin stof opwaaien, zeker omdat hij voorlopig eigenaar blijft van het stadion van KV Oostende. Is dat geen belangenvermenging? Vier supporters willen dat de Voetbalbond dat uitzoekt.

    Op 23 maart liep er bij de Pro League én de KBVB al een klacht van een fan binnen, weet RTBFDaarin stond te lezen dat ze alles in het werk moesten stellen om de integriteit van de competitie te vrijwaren. Kort daarna sloten drie andere supporters zich aan bij die klacht.

    Advocaat Laurent Stas De Richelle werd ingeschakeld door de vier. "Ondanks een formele vraag daartoe, heeft de Pro League koppig geweigerd om ook maar het minste signaal te geven na die legitieme bezorgdheid. Ze verbergen zich liever achter de beslissing van de licentiecommissie. Die is dan weer gebaseerd op... de verklaringen van de nieuwe eigenaar van KV Oostende. Die houding heeft onze twijfels alleen maar versterkt."

    De rechtbank van eerste aanleg in Brussel houdt zich nu bezig met deze zaak. De competitie begint echter al op 27 juli. Op 30 juni zou er daarom al een uitspraak zijn over de vermeende belangenvermenging.

    Plaats een reactie

    DDT +3044
    maandag 18 juni 2018 om 22:01
    Toen dutske voorzitter was in Luik en het stadion in Sint-Truiden bezat heb ik ze niet gehoord vanuit Luik
    Vind ik leuk
    ROBSON +2369
    maandag 18 juni 2018 om 23:21
    Couckenbak=maffia=anderlecht=dus op zijn plaats. Hopelijk wordt dit uitgespit.....wordt vervolgd.
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    maandag 18 juni 2018 om 23:51
    Verhaeghe is een koorknaap natuurlijk
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1889
    maandag 18 juni 2018 om 23:21
    supporters van welke ploeg?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 23:43
    Hoezo dat mag niet???
    Duchâtelet deed dat toch ook zo,en die mocht dat wel!!!
    2 maten en 2 gewichten....
    Vind ik leuk
    Boerken +6692
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:07
    Laat u daar toch niet aan vangen, dat is bullshit !
    Vind ik leuk
    freeman +10237
    maandag 18 juni 2018 om 23:47
    Opnieuw een nieuwe soap ?
    Vind ik leuk
    BOEREH +166
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:24
    gwn mensen die jaloers zijn peis ik
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1134
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:08
    Hoeveel pogingen gaan er nog zijn om Coucke en RSCA te boycotten?
    Vind ik leuk
    ROBSON +2369
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:51
    Een beetje hetzelfde als toen verhaeghe bij club kwam. Alleen kon Bart alles meteen weerleggen en kwam hij ook boven met keiharde bewijzen. Ietwat anders dan bij couckenbak natuurlijk die nu ergens onderduikt in een een zeeschelp. Het net sluit zich stilletjesaan rond zijn persoon......wordt vervolgd.
    Vind ik leuk
    Brubru +3798
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:43
    Het zou wel om Anderlechtfans gaan ... Niet iedereen ziet Coucke blijkbaar graag komen.
    Nu eens de competitie begint zal het hopelijk weer over Anderlecht gaan en niet meer over Coucke want de (over)dosis Coucke is bereikt.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1134
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:02
    Coucke zelf geniet met volle tuigen van deze aandacht. Die wil gewoon in het nieuws komen. Ik snap wel dat hij kritiek krijgt omdat hij nog teveel invloed heeft bij KVO maar soms gaat het te ver bij iedere adem die hij neemt is er kritiek.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1889
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:04
    Sporting-fans gaan de licentie van hun eigen club toch niet in gevaar brengen? Allez, verstandige supporters in elk geval niet...
    Vind ik leuk