'Real Madrid pakt door en staat op drempel van toptransfer: 45 miljoen euro'

    'Real Madrid pakt door en staat op drempel van toptransfer: 45 miljoen euro'

    woensdag 13 juni 2018 om 16:12

    Real Madrid staat op het punt de komst van Rodrygo af te ronden. Dat meldt Marca. Het Braziliaanse wonderkind (17) komt voor ettelijke miljoenen over van Santos.

    Real Madrid zou Rodrygo al binnen hebben, maar de officiële bekendmaking laat nog even op zich wachten door vertraagde documenten uit Brazilië. Met de toptransfer is 45 miljoen euro gemoeid. Dat is evenveel als Real een jaar geleden betaalde voor Flamengo-talent Vinicius Junior.

    Rodrygo tekent voor zes seizoenen bij Real Madrid, dat FC Barcelona aftroeft. De Catalaanse grootmacht had lange tijd de beste papieren, maar kon niet doordrukken. Santos weigerde te onderhandelen met Barça vanwege het geschil rond Neymar.

    Rodrygo onderging vorige week al een medische keuring in Madrid. Aanvankelijk was het bedoeling dat hij terug zou keren naar Rio de Janeiro, waar hij met Santos zou meedoen in de wedstrijd tegen Fluminense. Uiteindelijk werd besloten dat de jonge aanvaller niét in actie komt door het risico op een blessure.

    Van de 45 miljoen euro gaat 40 miljoen rechtstreeks naar Santos, terwijl vijf miljoen naar de speler en zijn entourage gaat. Santos houdt tot en met juni 2019 de beschikking over Rodrygo. Op dit moment mag hij nog niet de overstap maken naar Europa, omdat Rodrygo minderjarig is.

    Plaats een reactie

    camargue +502
    woensdag 13 juni 2018 om 16:49
    Daarnet nog gezegd dat die niet wakker liggen van die 2 mio euro afkoopsom voor de nieuwe trainer en pats 45 mio voor Rodrygo.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3721
    woensdag 13 juni 2018 om 17:47
    Maar een geluk dat er zoveel jeugd doorbreekt in Madrid. Moeilijk te snappen hoe een speler op die leeftijd van Madrid droomt. Maar ja moet hij weten natuurlijk
    Vind ik leuk
    Fredje17 +277
    woensdag 13 juni 2018 om 21:19
    Beetje gefrustreerd omdat Barca hem niet kon strikken?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3721
    donderdag 14 juni 2018 om 00:33
    Waarom zou ik? Hij is even gemotiveerd als een Odegaard.
    Heeft potentie. Maar gaat nu naar een ploeg die geen jeugd laat doorbreken. Wiens trainer nog niet vast lag bij het aantrekken. Die een even oude concurrent heeft uit dezelfde competitie.
    En de trainers zagen toch altijd voor nieuwe spelers. Alsof ze binnenkort Ronaldo gaan vervangen met vinicius of rodrygo. Dan komt Neymar en of dybala en spelen die Braziliaanse mannen amper.
    Dit gaat gewoon gebeuren. Nu ik ben er wel van overtuigd dat in de evolutie van de huidige transfermarkt dat zelfs met deze investering Real hier geld kan op verdienen. Maar geloof niet dat ze doorbreken in het wit.

    En trouwens insinueren dat ik het enkel zei omwille van mijn Barcelona voorkeur is idioot en dom. En geeft blijk dat je VP slecht volgt. Ik laat mijn voorkeur zo niet doorschijnen. Bij twijfel vraag je maar rond.
    En daarbij ik zeg nergens dat hij naar Barcelona moest komen. Enkel dat hij een vreemde beslissing gemaakt heeft. En de geschiedenis geeft mij hier gelijk in. Het verwijzen door sommige naar Barcelona is ongelooflijk kinds en dat is zelfs geen antwoord waard
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2708
    woensdag 13 juni 2018 om 21:23
    Die was eerst voor Barça maar dat vunzig Real steekt er een stokje voor
    Vind ik leuk
    Smuuw +233
    woensdag 13 juni 2018 om 22:07
    of eerder die jongen dacht hoe barca Neymar en zen ex club heeft genaaid
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3721
    donderdag 14 juni 2018 om 00:36
    Je bent zo vreemd. In het ergste geval is Santos genaaid door Barcelona. Maar Neymar? Die absoluut niet. Maar ja feiten zijn moeilijk he
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3721
    donderdag 14 juni 2018 om 00:38
    Als ronaldo weg zou gaan is het vunzige gedeelte van Real weg. Dus valt nog wel mee. En Madrid doet een goede zaak. Ze gaan winst kunnen maken. De speler doet imo een slechte zaak
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:19
    je kan moeilijk van barca dromen eh, de prutsers
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3721
    donderdag 14 juni 2018 om 00:35
    Prutsers waar Real niet van kan winnen. Real wint enkel competities waarin ze niet tegen Barcelona moeten spelen.

    (Ja is een kinderachtige reactie, maar gewoon even kinds als die van jou)
    Vind ik leuk
    Fredje17 +277
    woensdag 13 juni 2018 om 21:19
    Lijkt mij een zeer goede transfer. Heb onlangs wat beelden gezien van die jongen. Lijkt mij een topper in wording!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Real Madrid pakt door en staat op drempel van toptransfer: 45 miljoen euro'