Martinez draait rond de pot: Is een mislukking als je niet probeert om te winnen

    Martinez draait rond de pot: "Is een mislukking als je niet probeert om te winnen"

    zondag 27 mei 2018 om 23:48

    Ook bij Roberto Martinez begint het stilaan te kriebelen. Over een drietal weken start de Spanjaard aan zijn eerste grote toernooi met de Rode Duivels. Over de verwachtingen blijft hij bijzonder oppervlakkig.

    "We moeten die groepsfase zo goed mogelijk aanvatten. Als groep moeten we groeien. De Rode Duivels hebben nog nooit een WK of groot toernooi gewonnen", werpt Martinez op bij Het Laatste Nieuws. "We moeten leren om zo goed mogelijk te presteren op een WK. De attitude zit alvast goed. De spelers voelen zich verantwoordelijk en zijn blij als ze naar hier komen."

    “De drie eerste wedstrijden zullen cruciaal zijn. Panama en Tunesië vallen niet te onderschatten, want die landen zijn blij dat ze op het WK zitten. Of het een succes of een mislukking zal zijn, wordt niet bepaald door het halen van de tweede ronde, de kwartfinale of de finale. Het is een mislukking als je niet probeert om te winnen. Dan zien we wel wat de uitslag is", houdt de bondscoach alle druk af.

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Poll

    Hoeveel kans geef jij onze Duivels om het WK te winnen?

    (683 stemmen)

    Plaats een reactie

    Daydreamer +2546
    maandag 28 mei 2018 om 08:05
    Mij lijken dit hele verstandigen en vooral nuchtere uitspraken, los van emotie zoals bij de supporters.
    Het toernooi van onze rode duivels staat of valt voor mij niet door de resultaten... De inzet, de bereidheid om voor elkaar te werken, de sfeer, het enthousiasme, als dat allemaal goed zit en we gaan er desondanks uit tegen een sterk Brazilië in de kwartfinale is ons toernooi toch niet mislukt!?
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2592
    maandag 28 mei 2018 om 08:58
    Dat is te 'Belgisch'. 'Als we maar ons best hebben gedaan!'. We moeten wereldkampioen willen worden en niet op voorhand tevreden zijn met minder. Achteraf zien we wel. Niet uitgaan van een soort 'nederig realisme', maar dromen van het best mogelijke.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2546
    maandag 28 mei 2018 om 09:07
    Tja, ik ben dan ook Belg dus voor mij mag het "Belgisch" zijn :)
    Dromen moet he, begrijp me niet verkeerd! Maar je moet jezelf ook niet nodeloos veel druk opleggen. En nog belangrijker vind ik : (achteraf) tevreden leren zijn met wat we wel hebben bereikt i.p.v. steeds te kijken naar wat niet gelukt is... Het glas kan halfvol zijn maar ook halfleeg he :)
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 09:28
    Aan een tornooi doe je mee om zo ver mogelijk te geraken en wil je dit ook winnen, anders moet je niet naar een tornooi gaan. Mentaliteit is enorm belangrijk maar ook de spelers klaar stomen voor top prestaties en tactisch een systeem dat perfect in mekaar zit. De sleutelspelers op hun beste positie. De Bruyne op de 10, lukaku op 9. 433 of 352. Enkel deze veldbezettingen goed leren spelen en dan heb je voldoende om eventueel om te schakelen in een wedstrijd. In deze veldbezettingen kunnen de opdrachten die de spelers krijgen leiden tot een 451 of een 532 als we toch onder druk komen te staan hoe verder het tornooi loopt maar kunnen we ook snel omschakelen bij balbezit. Simpel houden en de spelers vertrouwen geven en automatismen kweken. Spelers moeten nu eindelijk mekaar blindelings kunnen vinden op het veld en op hun beste positie kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    DDT +2353
    maandag 28 mei 2018 om 10:34
    We hebben nood aan een type Simeone bij deze groep vind ik
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 10:52
    als je meedoet aan een tornooi moet je gaan om te winnen en als ze een doelpunt maken dat ze niet moeten denken dat ze al gewonnen hebben ,blijven spelen tot het bittere einde met hart en nieren de fans willen dan ook supporteren voor onze RODE DUIVELS zodat ze er volledig voor gaan ik heb veel vertrouwen in hen maar zoals ik al zij blijven spelen op top niveau daar gaat het om en ik weet zeker dat we een goede ploeg hebben maar we missen een goede speler maar daar kunnen we weinig aan doen spijtig veel succes aan onze RODE DUIVELS
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10434
    maandag 28 mei 2018 om 16:44
    De rapporteur is een mietje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Martinez draait rond de pot: "Is een mislukking als je niet probeert om te winnen"