'Club Brugge mengt zich in de strijd met Anderlecht om bikkelharde verdediger'

    'Club Brugge mengt zich in de strijd met Anderlecht om bikkelharde verdediger'

    Zowel Club Brugge als RSC Anderlecht lijken zich de laatste jaren steeds vaker te richten op dezelfde spelers. Hendrik Van Crombrugge en Kerim Mrabti worden gelinkt aan beide clubs. Daar kan nu een derde naam aan toegevoegd worden.

    Eerder kon VoetbalPrimeur.be u al melden dat paars-wit Raphael Rossi op het verlanglijstje heeft staan. De verdediger van Boavista moet bij Anderlecht de vervanger van de vertrokken Uros Spajic worden. Maar ook Club Brugge wil hem graag aantrekken, zo meldt transfermarkt.

    Rossi, die dit seizoen achtste werd met Boavista in Portugal, zou zich ook in de kijker van Blauw-Zwart hebben gespeeld. Club Brugge lijkt alvast op zoek naar verdedigers. Zo gaf Alexander Scholz aan dat hij denkt aan een vertrek, is Stefano Denswil mogelijk aan zijn laatste weken bij Club bezig en is het nog onduidelijk of Matej Mitrovic ook langer blijft.

    Plaats een reactie

    ekakia +359
    zondag 27 mei 2018 om 09:23
    Ik vind het raar dat Spajic moet vervangen worden.Ze haalden toch Milic.
    Voorlopig heb je deze centrale verdedigers:

    Milic - Sa - Kara - Deschacht (o.v.) - Faes - Delcroix - Dante

    Kara is echt nog niet weg hoor. Is lang geblesseerd geweest en stel je voor dat hij op het WK niets klaar maakt, denk je dan echt dat er een Premier Leagueclub op de proppen zal komen?
    Milic-Kara-Sa is mijn inziens voorlopig de basisverdediging.Die drie jonkies zou ik ook wel durven houden als invallers. Als je toch nog een brok ervaring wil, kan je Deschacht zijn contract met 1 seizoen verlengen.
    Uiteraard, als Kara vertrekt, moet je hem vervangen.
    En los van alles mag Mbemba altijd komen; die mag meteen Josue Sa zijn plaatsje krijgen.
    Vind ik leuk
    Shredder +3141
    zondag 27 mei 2018 om 09:31
    In jouw basisverdediging is Kara de enige zonder vraagtekens qua kwaliteit. Moest Milic tegenvallen, dan heb je geen alternatief met drie jonkies (Faes vertrekt trouwens naar Nederland) en Deschacht blijft niet. En Kara is uiteraard jaarlijks enkele maanden geblesseerd.

    Sa is ook gewoon niet goed genoeg. Anderlecht moet sowieso nog verdedigers halen hoor, want momenteel is het absoluut niet goed genoeg.

    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    Hierulf +1096
    zondag 27 mei 2018 om 17:26
    Akkord behalve wat Sa betreft...
    Vind ik leuk
    dakcota +4426
    maandag 28 mei 2018 om 12:10
    Deschacht zal blijven,mark my words
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:44
    Die van Club horen dat RSCA een speler in het vizier hebben , wat doen die van Club dan , wel het zal een goede zijn , die moeten wij ook hebben . Die van Club kunnen zelden zelf een speler zoeken .
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 27 mei 2018 om 09:51
    Ben zelf Anderlecht supporter. Maar over spelers vinden ben je vind ik serieus fout. Met gelijkaardige budgetten vis je UITERAARD in dezelfde vijver. Dat is 1. Maar vooral Anderlecht heeft laatste jaren geen beroep gedaan op scouting. In DAT opzicht heeft Brugge het een pak beter gedaan. Het zou logischer zijn om te denken dat het omgekeerd is. Dat die van Anderlecht die van Brugge volgen. Maar communicatie is in Anderlecht zo lek als iets dus mss daarom dat je eerst hoort van de interesse van Anderlecht.

    Ik zeg niet dat het zo is maar deze stelling is even geloofwaardig als de jouwe. Zou zelfs durven stellen geloofwaardiger...
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zondag 27 mei 2018 om 10:26
    Inderdaad... vroeger maakten we geen kans andere vijver, andere budgetten.
    Met het sterke beleid bij Club, tweemaal in 3 jaar CL (ongeacht het aantal punten!) de kwalificatie alleen al is een gigantische opsteker financieel, goede transfers (waarde van de spelers is veel hoger dan vroeger), dan kan je al eens in dezelfde vijver gaan vissen.
    Nu is het belangrijk toch iets te halen in de CL een derde plaats zou schitterend zijn.
    Bij Club wordt er "gewerkt en gezwegen", geen 400 tweets van dit of dat, geen spelers afbraak,...
    Verschillende reacties reeds gelezen dat Club de interesse in dezelfde spelers veeleer door makelaars geïnsinueerd denk ik dan (prijzen opdrijven).
    Oh en de vele telken male jaloerse reacties van anderlecht supporters, alsof Club zelf geen scouting apparaat heeft haha...
    Nu nog een nieuw stadion en een volwaardig jeugdcomplex en "ze worden zoals Hein zegt "nerveus" in Brussel" ;P
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    zondag 27 mei 2018 om 10:50
    Jaloerse Anderlecht supporters? Ik zie niet in waarom? Ik gun Brugge de verdiende titel wel. Je kan moeilijk de helft van alle kampioenschappen winnen en jaloers zijn om wille van de andere. Soit. En de nieuwe Anderlecht voorzitter is nogal mediageil, kunnen we niet ontkennen, maar het vorige bestuur? Vooral pers en tegenstanders kunnen niet zwijgen over Anderlecht. Getuige VP en dit forum.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1096
    zondag 27 mei 2018 om 17:29
    Tja ik vraag me af : jaloers van wat ??? Alles is beter bij ons, behalve hat aantal gewonnen croky cup... maar kleine cups zijn voor kleine ploegen nee ? ^^
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 27 mei 2018 om 18:23
    Een beker is een beker die wij ook spelen om te winnen. Dus nee vind dat geen kleine prijs. Zal je mij nooit horen zeggen.
    (Barcelona heeft ook meer bekers dan Madrid. Titels staan we nog wat achter ;-) )
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:59
    Er is iets van, maar ook wij hebben zo geen geweldige scouting. Gewoon niveau eerder.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:25
    Mendoza, Balaban, Portillo, Bacca, Izquierdo, Wesley, ... Of kwamen die uit België?
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 13:01
    Portillo is de enige die niet in 't rijtje mag. Allez, toch niet toen die bij ons speelde
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 14:18
    Goal tegen Kahn vergeet ik thans niemeer ;-)
    Vind ik leuk
    Watcher +947
    zondag 27 mei 2018 om 12:39
    Lol, mauve heeft alleen interesse in spelers waar andere clubs ook interesse in hebben
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:58
    Ja man, die wereldscouting van Anderlecht, daar weet Coucke alles van.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    zondag 27 mei 2018 om 13:02
    anderlecht heeft dit altijd gedaan
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    zondag 27 mei 2018 om 10:38
    Ik denk dan, als hij echt goed zou zijn, waarom zou een speler overkomen van Portugal naar België?
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:22
    Omdat de Portugese competitie, los van de Grote 3, lager ingeschat wordt dan de Belgische. En terecht denk ik dan, want van uitschieters van andere clubs naast Benfica, Porto en Sporting, hoor je zelden. Enkel Braga in een kort verleden.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 27 mei 2018 om 16:36
    Nochtans maken zij op basis van hun Europees parcours elk jaar veel kans om bij de top 5 ligas van Europa te horen. Zeker tot paar jaar geleden. Want ze kwamen lange tijd veel verder dan de Franse ploegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 17:16
    De Ligue 1 zal altijd een geval apart zijn ;-) Zeer degelijk in de breedte, zeer beperkt in de hoogte.
    En Portugal is zowat het omgekeerde.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 1 juni 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Intel +1281