De Vlieger verrast met WK-selectie, Van Meir en Ceulemans gaan niet akkoord

De Vlieger verrast met WK-selectie, Van Meir en Ceulemans gaan niet akkoord

Gepubliceerd: zaterdag 19 mei 2018 om 23:04za 19-05-2018 om 23:04

Roberto Martinez maakt maandag zijn selectie bekend voor het WK. De bondscoach moet 23 namen selecteren. Een moeilijke keuze. Enkele analisten doen hun duit in het zakje.

Zo verrast Geert De Vlieger met enkele opvallende keuzes. "Voor mij geen Tielemans en Dendoncker. Tielemans heeft te weinig gespeeld en Dendoncker was te wisselvallig", zegt hij aan Het Nieuwsblad.

Eric Van Meir gaat daar niet akkoord mee. Volgens hem moet Tielemans zeker mee. "Youri Tielemans is toch één van onze grootste talenten? Ik geef toe: als Defour beschikbaar was, had ik Tielemans niet gekozen. Maar nu wel. Hij kan op de twee verdedigende middenveldposities spelen. In een 4-3-3 zelfs op de drie middenveldposities."

Jan Ceulemans twijfelt ook over Tielemans, maar volgens hem is Dendoncker wel een zekerheid. "Tielemans, dat is te veel op en af. Dendoncker neem ik mee omdat hij op twee posities kan spelen", besluit hij.

Plaats een reactie

Geofpurple +5642
zaterdag 19 mei 2018 om 23:27
Geertje houd beter zijn klep. Kheb hier onlangs nog de speelminuten aan een mede forummer/ bezoeker gezet. Zo 'weinig' heeft Youri niet gespeeld. Ipv van zo'n onzin te verkopen als 'analist' zou beter beetje beter je huiswerk doen , #ik lul maar wat uit mijn nek#geertdevlieger#
Vind ik leuk
Bonanza +887
zaterdag 19 mei 2018 om 23:28
Allebei mee. Of mss. Praet mee?ipv tiele1mans dan?
Vind ik leuk
dakcota +4482
zondag 20 mei 2018 om 00:31
verschillende types tho.
tielemans en DD gewoon meepakken, praet heeft teveel moordende concurrentie
Vind ik leuk
ickx22 +423
zondag 20 mei 2018 om 00:46
Geert De Vlieger (die ooit toegaf dat hij van kindsbeen af Club Brugge- supporter was) blijft Anderlecht en Anderlechtspelers maar bashen. Sinds hij (als keeper) ooit te licht bevonden werd door Anderlecht en plaats moest ruimen voor Filip De Wilde (in 1999) haalt hij als analist telkens venijnig uit naar alles wat met Anderlecht te maken heeft. Volgende commentaren op een rij gezet: over van Haezebrouck: "Het toppunt van zieligheid noem ik zoiets. Dit slaat werkelijk nergens op". Na een nederlaag van RSCA deze tweet: "De neuzen staan bij Anderlecht nu allemaal in dezelfde richting... de verkeerde #scHeinvertoning". Volgende venijnige commentaar 10/02/2018: "Voor de echte ‘comedy capers’ kijk je toch best gewoon naar een match van Anderlecht zelf". Een tweet op 24/04/2018: "Mocht Anderlecht op het veld even scherp reageren als richting Van Holsbeeck, ze werden los kampioen". Beste Geert, we weten dat je een blauw-zwart hart hebt, dus kan je beter stoppen als analist want je commentaren jegens Anderlecht(spelers) wordt stilaan zielig, potsierlijk en lachwekkend.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
zondag 20 mei 2018 om 01:28
Had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Als deze uitspraken kloppen, dan is dat idd best nogal zielige vertoning en de naam 'analist' onwaardig
Vind ik leuk
hoekschop +3449
zondag 20 mei 2018 om 07:49
Geert vindt dat Ruud Vormer nu eindelijk eens een kans verdient bij de Rode Duivels.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:08
GK: Courtois - Mignolet - Casteels
DF: Alderweireld - Kompany - Meunier - Vermaelen - Vertonghen - Kabasele - Cools - Castagne
Mid: KdB - Dembele - Radja - Witsel - Vanaken
Att: Michy - E+T Hazard - Depoitre - Lukaku - Mertens - Edmilson
Vind ik leuk
FcRazor +1517
zondag 20 mei 2018 om 09:51
Daar staan toch wel enkele grote vraagtekens in die selectie hoor...vraag me af hoe je bij sommige namen komt, een stuk of 5...
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 05:50
Welke 5 dan?
Vind ik leuk
FcRazor +1517
maandag 21 mei 2018 om 08:05
Edmilson, cools, castagne, vanaken en depoitre zeker niet.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 08:11
Depoitre: dublure voor Lukaku
Edmilson: beste flankaanvaller in JPL (doublure Hazard)
Vanaken: beste middenvelder in JPL
(betere vorm dan bv Fellaini)
Castagne: dublure voor Meunier
Enkel Cools twijfelgeval
Vind ik leuk
FcRazor +1517
maandag 21 mei 2018 om 08:46
Ok, castagne kan ik begrijpen
Depoitre, nooit. Vind hem zwaar overschat. Dan nog liever Benteke of origi.
Ik zou tielemans meenemen ipv vanaken.
Chadli, carrasco, fellaini...weet wel niet hoe het zit met blessures, heb de laatste maand niet veel voetbal kunnen volgen.
Als Radja niet mee gaat ben ik wel benieuwd wie zijn plaats inneemt.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 08:49
Als Radja niet meegaat, komen Fellaini, Dendoncker en Tielemans in aanmerking. Al zou ik toch niet verschieten mocht hij toch nog met Vanaken komen opdraven.
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
maandag 21 mei 2018 om 02:46
Julien Cools?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws