Iedereen die geen Club-supporter is, kan zich verzoenen met het kampioenschap

"Iedereen die geen Club-supporter is, kan zich verzoenen met het kampioenschap"

Gepubliceerd: maandag 23 april 2018 om 11:30ma 23-04-2018 om 11:30

Club Brugge speelde dan wel 4-4 gelijk tegen Standard, toch doet het door het verlies van zowel AA Gent als RSC Anderlecht een goede zaak in de strijd om de titel. Stef Wijnants denkt dan ook dat het nu al beslist is.

"Het is te vroeg om Club Brugge al te feliciteren met de landstitel. Maar ik ga er toch van uit dat de buit binnen is. Als Brugge thuis nog twee keer wint, moet Anderlecht al 15 op 15 pakken. Dat zie ik niet gebeuren", opent Wijnants in Het Belang van Limburg.

Volgens de analist is de publieke opinie het eens over één ding: Club verdient het kampioenschap. "Ik heb ook de indruk dat iedereen die geen supporter is van Club, zich kan verzoenen met het kampioenschap", gaat hij verder.

Geen Calimero-gedrag
Wijnants denkt te weten waarom Blauw-Zwart dit jaar op meer sympathie mag rekenen. "Er is dit seizoen geen geschreeuw, geen opgefokt gedoe, geen Calimero-gedrag geweest. Leko, de bestuurders, de spelers, ze zijn altijd sereen gebleven."

Plaats een reactie

Reagens +3513
maandag 23 april 2018 om 11:39
1) Als Brugge op het einde kampioen is, is dat per definitie verdiend. En het ziet er naar uit dat ze de definitieve beslissing vrij snel gaan kunnen forceren.
2) Het andere element is een beetje dubbel. Het klagen en gecalimero is zeker verbeterd t.o.v. vorig seizoen en Leko is een coach met reacties waar ze bij quasi alle andere PO1 ploegen (op Genk na) een puntje aan kunnen zuigen. Maar om nu te zeggen dat het volledig voorbij is? Vanaken was anders ook weer aan het klagen dit weekend.
Vind ik leuk
Wolf1986 +2015
maandag 23 april 2018 om 12:50
Vanaken is een MPH aanhanger. Blij dat Clement niet een aardje naar zijn mentor heeft. Calimeros passen niet bij krc
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
maandag 23 april 2018 om 11:43
Kampioen wordt je altijd verdiend, ook al zegt dat dit seizoen ook wel veel over de tegenstand. Club was na nieuwjaar bijzonder matig, maar geen enkel team slaagde erin dichterbij te sluipen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:54
We waren matig omdat we niet meer dan dat moesten door de concurrentie. Toen die een beetje dichter kwamen voorbije weken duwden we we weer even op de gaspedaal en staan we nu ,halverwege de po's,meer voor dan tijdens start vd PO's.
Dus zeer zeker de verdiende kampioen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
maandag 23 april 2018 om 11:58
Club die zich bewust inhoudt voor de tegenstand, dat geloof ik niet.. Na de Gouden Schoen was het hele team duidelijk in mindere doen, alleen konden de anderen geen punten inwinnen.
Vind ik leuk
Boerken +8577
maandag 23 april 2018 om 12:14
Dat zegt dan meer over die andere ploegen!
Vind ik leuk
Toca +52317
maandag 23 april 2018 om 11:54
Leko klaagt nooit. Zou beter is wat goede raad aan Vanaken geven.
En kampioen ben je altijd verdiend.
Vind ik leuk
Boerken +8577
maandag 23 april 2018 om 12:16
Iedere ploeg heeft klagers in huis ! Mijn vrouwtje klaagt ook als ik wat later thuis bent
Vind ik leuk
Toca +52317
maandag 23 april 2018 om 12:28
Die van mij zaagt zelfs als ik op tijd ben;-)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 13:24
Normaal als je elke dag te laat komt
Vind ik leuk
Boerken +8577
maandag 23 april 2018 om 13:49
Tis te zien alst van voetbal of van twerk komen is
Vind ik leuk
Mckenzie +4945
maandag 23 april 2018 om 12:31
Me verzoenen met een titel voor Club zal ik wellicht nooit doen, maar toegeven dat ze de terechte kampioen zijn kan nog net ;-)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:54
Een echte sportman ben je dus niet. Je moet sportief zijn en tegenstanders respecteren. Als FCB supporters kan ik wel genieten van wat andere ploegen soms op de grasmat leggen.en ik vind RSCA wel een mooie club.
Wat ik soms lees van supporters over tegenstanders vind ik soms ver over de schreef.
Vind ik leuk
Mckenzie +4945
maandag 23 april 2018 om 18:13
Raphke. Brugge verdient de titel! Basta. Maar ik moet dat daarvoor toch niet goed vinden om sportief te zijn.
Vind ik leuk
Mckenzie +4945
maandag 23 april 2018 om 13:10
En heum, als Club thuis nog twee keer wint, hoe moet Anderlecht dan nog 15 op 15 halen?
Vind ik leuk
Markske +604
maandag 23 april 2018 om 13:49
Wilde ik ook juist posten.
Vind ik leuk
Hhti +1708
maandag 23 april 2018 om 15:15
Ze kunnen het nog niet tellen bij de analisten! Sommige analisten denken echt dat ons voetbal een computerspelletje is! Als er 9 spelers goed spelen dan beginnen ze te neuten over de 2 minder goede spelers van die dag,die ploeg. Vorige keer hebben bvb. Refaleov en Colls goed ingekomen, nu was Rafa de inleiding voor de 3-3 en Scholz de inleiding voor de 4-4. Jammer inderdaad en zeker voor die jongens, maar hebben ze erom gedaan? Nee denk het niet, en dit (on)menselijke ontgaat me toch een beetje. Om hoeveel geld/prestige het ook gaat, het zijn geen robotten en zeker al niet in de JPL!! Zie naar Gent, met 6-6 gestart in de PO en dan 0-9. Wie had dit dan gedacht na 2 wedstrijden in deze PO1! Niemand, ik zag ze zelfs heel dicht eindigen om kampioen te spelen, maar zo zie je maar het voetbalen de voetballers zijn mensen die fouten maken, en gisteren was dit voor FCB nefast, anders hadden ze ruim gewonnen! O wat is voetbal toch leuk om NADIEN erover te neuten!!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:16]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws