Vanhaezebrouck verrast over VAR: Dat is de schuld van de scheids

    Vanhaezebrouck verrast over VAR: "Dat is de schuld van de scheids"

    woensdag 18 april 2018 om 09:30

    RSC Anderlecht gaat woensdagavond op zoek naar puntengewin op het veld van Standard. De vorige thuiswedstrijd tegen AA Gent wonnen de Rouches dankzij een 'duik' van Edmilson. Hein Vanhaezebrouck geeft aan dat zijn team zich daar niet mee bezig houdt.

    "Er is veel commotie over strafschopgevallen. Maar wij beheersen dat niet (spelers die zich laten vallen, red.). Wij worden aangetikt en blijven rechtstaan”, beweert de RSCA-coach dat zijn spelers zich niet gauw laten vallen", klinkt in Het Laatste Nieuws.

    Zelf geeft Vanhaezebrouck alvast nooit de richtlijn om een strafschop te gaan zoeken. "Ga maar na bij mijn spelers: ik heb ze nog nooit gevraagd om te gaan liggen. Al kan ik begrijpen dat anderen dat wel proberen."

    Schuld van de scheids
    De coach van paars-wit legt die schuld van die gefloten strafschoppen echter niet bij de videoref. "Dat ligt niet aan de VAR, maar aan de scheids op het veld. Dié neemt de beslissing om te fluiten. Alleen als die honderd procent fout is, kan de videoref terugdraaien", besluit Vanhaezebrouck.

    Poll

    Heeft Vanhaezebrouck hier gelijk, vind je?

    (745 stemmen)

    Plaats een reactie

    JanB +4752
    woensdag 18 april 2018 om 09:33
    Allé, de "Cristo redentor" imitator legt de schuld opnieuw bij een ander
    Het wordt toch een kwallijke gewoonte van de Gein !
    Vind ik leuk
    TageMeister +3372
    woensdag 18 april 2018 om 10:53
    Meen je dees? Is hij ref of Var man? Dus kan hij hier iets aan veranderen?
    Vind ik leuk
    User251 +1471
    woensdag 18 april 2018 om 13:40
    Geen moeite doen, Hein ligt sowieso al niet in zijn bovenste schuif.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12656
    woensdag 18 april 2018 om 09:35
    Téo op Charleroi al vergeten, Hein?
    Vind ik leuk
    Toca +28421
    woensdag 18 april 2018 om 09:41
    Ik zeg niet dat het penalty was op Teo, maar dat was toch ook geen duik hé.
    En vermits je deze morgen al schreef dat Edmilson een duiker was, kan je hem blijkbaar volgen..
    Nu vind ik dat het hoog tijd wordt dat alle coaches is gaan zwijgen over de scheidsrechters en de VAr.
    Ook al heeft hein hier in feite gelijk, dat de scheidsrechter nog altijd beslist om al dan niet te fluiten.
    Ik noem dit stilletjes aan belgische strafschoppen.. want veel mensen denken hier dat elk minste contact een fout is.
    Vind ik leuk
    JanB +4752
    woensdag 18 april 2018 om 09:44
    Gein mist de klasse van een Leko die na een wedstrijd ootmoedig kan toegeven dat een beoordeelde fase geen commentaar meer behoeft
    Blijkbaar zijn er mensen (met Gein voorop) die graag constant commentaar geven op wat anderen moeten of niet moeten doen
    In het land der blinden is éénoog koning zou ik zeggen
    Hou je mond en doe waarvoor je betaald wordt: coachen en geen commentator spelen
    Vind ik leuk
    Diego A M +2903
    woensdag 18 april 2018 om 09:47
    Omdat leko nog 3 (4) punten voor staat. Moest hij achter staan zal hij waarschijnlijk heel andere interviews geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 10:33
    Nee hoor. LEKO is zoals hij is. Kort in zijn worden. Of komt niets zeggen. LEKO is geen achterbakse coach. Ik heb hem leren vertrouwen en heb hem aanvaard. Hij weet wat hij zegt. En heeft gelijk.
    Vind ik leuk
    Diego A M +2903
    woensdag 18 april 2018 om 11:34
    Er mankeert alleen nog een kroontje boven zijn hoofd en dan ikan hij heilig verklaard worden
    Vind ik leuk
    Joewie +381
    woensdag 18 april 2018 om 10:16
    FF vergeten dat jullie voorzitter net voor de po's in de pers fijntjes liet vallen dat de toenmalige off side van Bacca toen de titel heeft gekost?
    Qua manipulatie naar de refs toe kan dit wel tellen vind ik.
    En Leko had idd de klasse, maar iets toegeven dat je niet kan tegenspreken, wegens zwart of wit, is wel redelijk gemakkelijk, niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 10:34
    Ga je echt oude koeien uit de gracht blijven halen om iets te zeggen. Het spel wordt nu gespeeld. Niet meer toen...
    Vind ik leuk
    Joewie +381
    woensdag 18 april 2018 om 10:43
    Oei sorry, das al 2 weken geleden...
    Vind ik leuk
    TageMeister +3372
    woensdag 18 april 2018 om 10:55
    Is deze uitspraak zo lang geleden of past ze niet in uw kraam... Neem dan de uitspraak van Lior of cools...
    Vind ik leuk
    Boerken +6365
    woensdag 18 april 2018 om 12:43
    Ja tuurlijk het is echt overduidelijk die fase van offside!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7497
    woensdag 18 april 2018 om 13:19
    Niet overduidelijk op vlak van centimeters, tenzij Diaby lang teentjes heeft ;)
    Het gaat over de duidelijkheid van vast kunnen stellen: stilstaand beeld, lijn trekken, verschillende camerastandpunten. Dan is het duidelijk ja
    Vind ik leuk
    Boerken +6365
    woensdag 18 april 2018 om 15:48
    Stel je voor hoeveel fouten er dan in het verleden gemaakt zijn en wat ze uiteindelijk gekost of opgeleverd hebben, nu ja enkele jaren geleden was het geen centimeters maar meters dat bacca onterecht afgevlagd werd .
    Vind ik leuk
    ketje55 +2097
    woensdag 18 april 2018 om 12:09
    Leko zal wel weten dat de strontboeren al 15 punten hebben gekregen van refs en VAR. Dan zou Hein ook zo kunnen praten. Hein zegt gewoonlijk gewoon zoals het is en dat mag niet in het voetbalwereldje van corruptie.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12656
    woensdag 18 april 2018 om 09:45
    Edmilson deed gewoon een duik. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle topclubs daarop hameren, hetgeen wat Hein weldegelijk aangeeft. Coaches reageren ook enkel wanneer het in hun nadeel pleit, anders hoor je ze niet.
    Vind ik leuk
    Toca +28421
    woensdag 18 april 2018 om 10:01
    Heb het gisteren al geschreven dat het gezever over de arbitrage echt mijn oren uitkomt. Van iedereen, ook Hein als hij erover begint. Ik ga ook tijdens de wedstrijden op sporza kijken wat zei schrijven over een fase. Zal ik straks ook doen. Maar ik blijf geloven dat de arbiters het niet uit kwade wil doen, maar uit onbekwaamheid. Er wordt gewoon te snel gefloten naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Boerken +6365
    woensdag 18 april 2018 om 15:51
    Gewoon een duik na de hangende voet blijkbaar , extreem duiken hoeft idd niet, maar van kleins af wordt er ingefluisterd bij de minste aanraking laat u vallen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 10:30
    Voor deze keer sta ik je bij in dit antwoord
    Vind ik leuk
    Toca +28421
    woensdag 18 april 2018 om 10:45
    Ik zit hier al jaren op het forum, en ik kom met heel veel Brugge fans hier goed overeen, net als in het echte leven.
    Denk dat mijn posts over andere ploegen maar zelden slecht zijn hoor..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 12:17
    Het was een vrije val zonder parachute
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 09:51
    Streng straffen

    Buiten de 16 swalbe altijd geel
    Binnen de 16 vallen zonder contact en als met met opzet contact zoekt en laten vallen altijd rood
    Het zal rap gedaan zijn met die Janette voetballers
    Vind ik leuk
    Joewie +381
    woensdag 18 april 2018 om 10:18
    Heb je gisteren die eerste penalty gezien van Kortrijk?
    Dat was pas een belachelijke penalty...
    Vind ik leuk
    Patfey +4563
    woensdag 18 april 2018 om 10:19
    Maar dan ook rood voor de verdediger die aan trui trekt of die duwt, dan is het ook daarmee direct gedaan.
    Vind ik leuk
    SD +7057
    woensdag 18 april 2018 om 10:05
    Dat is puur beïnvloeding van de scheidsrechter voor vanavond.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 10:27
    Hij heeft in C gelijk. Want als het zo had geweest dat hadden wij een punt gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 10:35
    Een week voor de match lag hij al te janken gelijk een varken in de slachterij. Hij werd bediend op zijn wenken. Blijkt het toch wel niet de schuld van de scheids te zijn.
    Vind ik leuk
    freeman +9130
    woensdag 18 april 2018 om 10:48
    Als de vos de passie preekt ..... boer let op jouw ganzen !
    Vind ik leuk
    DDT +2852
    woensdag 18 april 2018 om 12:06
    Zit de haan op de stok dan zit hij niet op de kip
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 12:28
    En waarom niet een vrije trap laten nemen IN het 16-meter gebied, als er sterke twijfel is tussen penalty of niet? Maar men heeft dat blijkbaar afgeschaft, met alle gevolgen: zich laten vallen ( = vals spelen) is strafschop...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7497
    woensdag 18 april 2018 om 13:26
    Hier wordt eindelijk eens iets zinnig gezegd, ik zeg niet dat het de oplossing is maar hier kan wel iets over gezegd worden. Bijvoorbeeld heb ik ook nooit begrepen waarom men bij aangeschoten en onvrijwillige handbal dit niet gebruikt werd. Ok, wanneer een speler bewust de bal voor de lijn keert met de hand, is het penalty en rood, maar aangeschoten hands wordt zwaar gestaafd zo en bovendien houdt iedere speler zich onnatuurlijk in eigen strafschopgebied, met de armen tegen het lijf geplakt
    Vind ik leuk
    Markske +272
    woensdag 18 april 2018 om 13:26
    Nog een geluk dat ref Vertenten zich gisteren niet heeft laten beetnemen. Hij mocht wel bij elke onnodige val in de 16 een kaart gegeven hebben.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 15:00
    Weer een bewijs dat dienen opgeblazen ballon niet vies is aan vuile leugens....
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    donderdag 19 april 2018 om 02:44
    Voelde u beter nu?
    Vind ik leuk
    azerty +1362
    donderdag 19 april 2018 om 09:07
    Heintje Heintje Heintje........waar zou Brechtje en Birger het geleerd hebben ?Ik hoor je nog zeggen als mijn spelers nu nog wat meer smeerlap worden dan komen we er. ik zie nog het beeld voor mij waar Saelemaekers loopt te manken en jij teken doet (met beide handen uiteraard) om te gaan liggen. ook jij zal alle truken van de foor gebruiken om een voorsprong te verdedigen of om op voorsprong te komen. Doen ze allemaal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck verrast over VAR: "Dat is de schuld van de scheids"