Vandenbempt sneert naar Refaelov: Moet je daarom zo oud worden?

Vandenbempt sneert naar Refaelov: "Moet je daarom zo oud worden?"

maandag 16 april 2018 om 11:38

Lior Refaelov was zondag absoluut niet te spreken na Anderlecht - Club Brugge. De middenvelder vindt dat Anderlecht wel erg nadrukkelijk bevoordeeld wordt in deze Play-Offs. Peter Vandenbempt vond dat een onwaardige uitspraak.

Vandenbempt vertelt op Sporza dat hij niet kan lachen met de uitspraken van Refaelov. "In de drie wedstrijden was er discussie over de VAR. Refaelov ziet er blijkbaar ook een complot in, zowaar in het voordeel van Anderlecht en tegen Club Brugge, om de spanning erin te houden. Moet je daarvoor dan zo oud geworden zijn, vraag ik me toch af."

Toch zie je dat soort uitspraken nu meer en meer. "Het is eigen aan Play-Off 1: de spanning die oploopt, de belangen die groot zijn, het verschil tussen de ploegen dat miniem is. Dan komen boze en gefrustreerde spelers altijd weer uit bij de scheidsrechter. Dus ook bij de VAR."

Vandenbempt vond het zelf een twijfelgeval. "Ik begrijp het wel. De beslissing om de goal van Club af te keuren was strikt genomen correct, maar dat buitenspel was dan weer zo nipt, dat je misschien ook weer rekening moet houden met het camerastandpunt en die lijn die ze dan trekken. Is die wel honderd procent betrouwbaar? Ik wil maar zeggen: als dit doelpunt nu goedgekeurd was, hadden we toch geen grove onrechtvaardigheid meegemaakt. Nog een keer: volgens de strikte regels was het wel juist."

Plaats een reactie

Dirk H +1568
maandag 16 april 2018 om 11:44
Eens de calimero's altijd de calimero's
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:44
ze worden gewoon heel zenuwachtig in Brugge en dat vallen ze terug in de rol waar ze het best in zijn. Die van Calimero.
Vind ik leuk
VaSy +215
maandag 16 april 2018 om 11:48
Ze zijn vergeten dat een een Brugge speler (weet niet meer wie) zijn arm over Ganvoula's schouder legt zodat deze niet mee in het kopduel kan gaan en daar komt dan de pas uit in buitenspel..

Dus jawel Peter, was deze goal doorgegaan was er een grote onrechtvaardigheid.. :)
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 16:42
Man toch,zever es niet.Dan moet je elk contact fluiten.Het is nog altijd geen minivoetbal he.Dan hadden ze elke goal van Teo moeten afkeuren.Zelfs gisteren ,duwt hij eerst Cools om daarna binnen te koppen.Dan moet je dat ook fluiten.Maar als we zo gaan muggeziften,zien we niks meer van voetbal.Het blijft een mannensport,gedraag je dan ook naar.
Vind ik leuk
VaSy +215
maandag 16 april 2018 om 16:52
Blondel, zever?
Sinds wanneer mag je op iemand leunen in een kopbal-duel?
Hoelang wordt dat al afgefloten?

Ik probeer altijd een fase objectief te bekijken zonder de kleur van de truitjes te bekijken.
Heb er deze morgen met mijn collega, een Club supporter, over gebabbeld. zegt net hetzelfde als mij.

De goal kwam verder uit een fout en buitenspel..
Jammer dat je dat niet kan erkennen. :)
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:52]
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 21:51
Objectief bekijken,wel kijk dan nog eens.Mechele is al in de lucht,en kan hij er aandoen dat Ganvoula blijft staan ipv ook te springen.Als dat fout is ,dan is elk contact fout zeker.Het is niet omdat HVH dat zegt,dat het ook juist is;Wat dat is nu nekeer de grootste blaaskaak dat er rondloopt.Zijn intervieuw gezien.Nu hebben de spelers voor de eerste keer gedaan wat van hen verwacht werd.Voila ,de pluimen zijn terug voor hem.Maar spelen ze slecht ,dan zijn het de spelers die slecht zijn en niet zijn tactiek.
Vind ik leuk
VaSy +215
maandag 16 april 2018 om 22:37
Ik heb niet gehoord of gelezen dat Hein dat ook vind. Wel de regels omtrent hangen op iemand voordat je springt.
Voor de rest geef ik je ergens wel gelijk.
Hein denkt dat er teveel aan hem te danken is, terwijl zn spelers die wel op het veld staan het doen.
Maar de waarde van een goeie trainer mag ook niet onderschat worden.

In ieder geval, Anderlecht moet voor de titel gaan nu, maar Brugge moet het eigenlijk thuis gwn afmaken.. maar dan zullen ze wel het spel van voor de winterstop moeten terugvinden :)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:50
Mijnheer Rafaelov reeds het ganse seizoen word er flagran in jullie voordeel gefloten en nu komt u beweren dat het tegenovergestelde gebeurd ;u ben een domkop
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:53
En we cumuleren dan met de penalty die vorige week gefloten werd, en die van Bedia die niet gefloten werd. Met een andere arbitrage kon de kloof ook groter zijn dan de 6 punten bij aanvang van de PO; Toch normaal dat men hierover een opmerking maakt, rekening houdend met de andere betwistbare fases die anderlecht meekreeg aan het einde van de reguliere. Goal van Waregem afgekeurd, goal van Standard afgekeurd, buitenspelgoal tegen Moeskroen, pingels tegen Moeskroen, KVM en Beveren. De grap vorige week tegen Charleroi.
Vind ik leuk
freeman +5982
maandag 16 april 2018 om 12:01
idd een zoveelste soap bij Anderlecht .....
Vind ik leuk
Regaal +821
maandag 16 april 2018 om 13:42
En we cumuleren met die onterechte strafschop van Vormer tegen Genk en de niet gefloten penalty op Spajic tegen Gent....
Dan zwijg ik nog op de dubbele cijfers die Club cadeau kregen dit seizoen.
Jullie hebben een pak meer penalty's gekregen dan andere teams... toch wel heel opvallend.
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 16:44
Ja,en nog een hoop niet gefloten ook.Als je elke wedstrijd eerlijk ontleed.Maar dat is ook voor andere ploegen zo.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:02
We kregen er ook veel tegen. Pingel op Vormer was pingel, die op Teo was een duwfout van Teo. De fout van Kums op Bedia had wel pingel moeten zijn.
Vind ik leuk
Regaal +821
maandag 16 april 2018 om 17:45
Kums/Bedia? :-) Really? Er bestaat medicatie voor hallucinaties. ;-) Vormer zn penalty was onterecht.
Ieder zijn mening natuurlijk. Maar de feiten liegen er niet om... jullie kregen een 3-voud aan strafschoppen meer dan RSCA.... wel opvallend niet?
Maar een Clubsupporter geeft nooit toe... zelfs bij duidelijke fases. Is hier al meermaals bewezen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:59
Haakfout in de eerste helft, commentator vond ook dat er een fout was. Kan er ook niet aan doen dat sommige media de paarse penaltyfouten beter verstoppen.
Vind ik leuk
Regaal +821
maandag 16 april 2018 om 18:11
Gelieve een psychiater te raadplegen. :-)
Vind ik leuk
Toca +22318
maandag 16 april 2018 om 11:59
Zou refaelov ook beseffen dat hij een hele wedstrijd in de weg van Vanaken en Vormer loopt? Niet dat ik het erg vind.
Vind ik leuk
Boerken +4678
maandag 16 april 2018 om 12:14
Blijkbaar in de weg van jullie fans ook gisteren!
Vind ik leuk
Toca +22318
maandag 16 april 2018 om 12:29
Tja wat moet ik ik daarop zeggen. Als een speler van Anderlecht achter de goal loopt bij jullie zal het niet anders zijn zeker. Maar ik vond refaelov gisteren geen meerwaarde in jullie ploeg.
Vind ik leuk
Boerken +4678
maandag 16 april 2018 om 12:49
Dat wel en er waren er wel meer ook
Vind ik leuk
Johnmor +192
maandag 16 april 2018 om 12:31
Die was gewoon uit op een gratis douche....
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 16:46
Hier heeft Toca volledig gelijk.Wat moest hij daar achteraan die bal gaan ophalen(waar doelpunt uit voorkomt).Hij moest in steun van Diaby spelen,maar daar hebben we hem weinig of niet gezien.Groot gelijk ,Toca.
Vind ik leuk
Brubru +1826
maandag 16 april 2018 om 12:02
Naargelang in welk kamp men zit vind men het buitenspel of niet.
M.a.w. alle supporters zijn hypocriet als het om hun eigen ploeg gaat.

En aub stop eens met altijd vorige matchen terug te herspelen. Het gaat over de match van gisteren.
Het is niet omdat er iemand door het rode licht reed zonder boete dat je dat ook mag doen.
Vind ik leuk
larédo +1145
maandag 16 april 2018 om 12:32
Niet iedereen over dezelfde kam scheren man. Offside is offside 1cm of 10. Lijnen niet goed getrokken? Kan zijn maar ik ga ervan uit dat ze iedere keer op dezelfde manier getrokken wordt. Heel ander gevoel als bij Bacca enkele jaren terug. Juist is juist, was dit aan de andere kant geweest had ik het ook graag juist gehad.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:02
Flagrant fluiten in voordeel of in nadeel. Hangt af van de kleur of club waar je voor staat.
Je moet er van uitgaan dat scheidsrechters "altijd" neutraal en onpartijdig zijn en correct fluiten. En voor de rest zijn het ook maar mensen met een zeer ondankbare job die ook eens een fout kunnen/mogen maken.
Vind ik leuk
ketje55 +1934
maandag 16 april 2018 om 12:45
Zo zou het moeten maar als je weet de De Bleeckere ontslagen werd bij de KBVB voor dubieuze toestanden bij de refs, en het eerste wat de opperstrontboer deed toen hij ondervoorzitter werd van de KBVB diezelfde corrupte persoon ging terughalen, dan kan je u al verwachten aan wat er gaat komen. Bij de manier van fluiten zie je bij wie ze in de leer zijn!
Vind ik leuk
Boerken +4678
maandag 16 april 2018 om 12:15
Begrijpelijk toch peter VDB ! Rafa kraamde wat onzin uit, nadat hij dronken werd gevoerd door de voorbeeldige anderlechtfans !
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:20
De VAR dient in te grijpen bij flagrante vergissingen de scheids.
Nu kan je al zeggen wat je wil maar zo'n nipte ( bijna niet zichtbaar op de "denkbeeldige en getekende lijn") grote teen erover is GEEN flagrante vergissing dus gaan ze eigenlijk hun boekje te buiten. Waar was de var trouwens tijdens de duwfout op Vanaken in de carré?
Hoe dan ook de situatie is wat ze is en een fragment in de po's die de volgende match weer anders kan zijn.
Op naar de volgende VAR discussie !
Vind ik leuk
Regaal +821
maandag 16 april 2018 om 13:47
Je vergeet ook de fout vooraf op Ganvoula vooraf aan dat correcte buitenspelgeval ;-) ...en de veel duidelijkere penaltyfout van Denswil op Teo... om nog maar over Denswil/Saelemaekers te zwijgen. ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:48]
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 16:50
Penalty fout op Teo.Om te lachen zeker,dat je dit zegt.Denswil is al in de lucht,als Teo achteruitloopt tegen Denswil.Beetje serieus blijven he.
Vind ik leuk
Regaal +821
maandag 16 april 2018 om 17:30
Tja... als je die buffelstoot van Denswil al geen penalty vindt tja.... dan zijn we uitgepraat. :-) want dan is het van niet willen toegeven... zoals zo vaak bij Clubsupporters.
Vind ik leuk
Hhti +538
maandag 16 april 2018 om 13:00
Zeg dit dan niet Vandenbempt, dit is nog meer zout in de wonde gooien!! Misschien wil je dit wel!! Het vreemde is dat de Var op dit minieme verschil MET z'n allen hetzelfde beweren, dit valt serieus te betwijfelen dat je in die enkele seconden deze beslissing samen kunt nemen!! De goal afkeuren van Emond tegen Genk vorige keer was gewoon correct en was duidelijk, DEZE DAARENTGEN!!!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:05
2 keer bevoordeeld door de VAR, kan je binnen een tijdsspanne van 3 wedstrijden ook moeilijk normaal noemen.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
maandag 16 april 2018 om 13:09
Als je alle belachelijke commentaar van de analisten leest en hoort dan vind ik de uitleg van Refaelov nog aanvaardbaar en een stukje waarheid , men moet alles doen om die belachelijke play-offs in stand te houden en als het niet spannend genoeg is maakt men het maar spannend
Vind ik leuk
Vlaming +315
maandag 16 april 2018 om 15:40
Voor mij was het geen hands van Rafa.
Het beeld waaruit blijkt dat Diaby 2 mm. buitenspel stond laat ook duidelijk zien dat Wesley de bal reeds had gespeeld.
Ook eigenaardig dat vertenten de beelden niet is gaan bekijken en ook de 2 overtredingen op Van Aken (waarvan 1 penalty) niet heeft gefloten.
Vind ik leuk
buck +1627
maandag 16 april 2018 om 16:24
Geef toch gewoon toe dat het niet goed genoeg was voor Brugge.moet ik de fouten opnoemen bij Anderlecht ?Kan ook een opsomming maken hoor...
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 16:52
Hierin heb je gelijk,Brugge was niet slecht,maar zeker ook niet goed.Maar het had wel 1-1 kunnen zijn.
Vind ik leuk
Regaal +821
maandag 16 april 2018 om 17:34
Alé ze.... het was nu ook al geen hands van Rafa ook? Haha. Triestige Clubsupporterkes...
Vind ik leuk
buck +1627
maandag 16 april 2018 om 16:17
Titel was anders al binnen nu wordt het nog zwoegen!
Vind ik leuk
t757498 +425
maandag 16 april 2018 om 16:51
ja buckse en dit komt hard aan zo te zien .Brugge was zeker van de titel ,maar kan verkeren zei bredero
Vind ik leuk
blondel +1007
maandag 16 april 2018 om 16:55
Niet Brugge was zeker van de titel.Da analisten en reporters waren het eens daarover.Bij Brugge heb ik nooit iemand horen zeggen dat het al zeker was.Ja,vele supporters,maar die zijn nooit neutraal.En of dit hard aankomt,niet bij mij.Ik supporter en zie wel hoe het uitdraait.Morgen is een andere dag.So it is.
Vind ik leuk
buck +1627
dinsdag 17 april 2018 om 15:23
Ben wel Anderlecht-supporter e
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:13
Ja iemand met jouw ervaring mag spreken hè !!! Aub ga in vervroegd pensioen man dat we van uw gekakel af zijn man !@!!!!@!!@!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vandenbempt sneert naar Refaelov: "Moet je daarom zo oud worden?"