Het is wel vreemd dat alles nu in het voordeel van Anderlecht uitdraait

    "Het is wel vreemd dat alles nu in het voordeel van Anderlecht uitdraait"

    maandag 16 april 2018 om 06:58

    Na de 1-0 nederlaag tegen RSC Anderlecht waren enkele spelers van Club Brugge niet te spreken over de videoref. Het doelpunt van Abdoulay Diaby werd afgekeurd na een ingreep van de VAR. Onbegrijpelijke beslissing, volgens Lior Refaelov.

    "Ik zag in de kleedkamer de beelden van die offside ... Belachelijke beslissing", reageerde de Israëliër tegenover Het Laatste Nieuws. "Dat de videoref zó'n invloed mag hebben op het spel als het zó nipt is. Misschien moeten we in de toekomst alles door een computer en een videoref laten beslissen. Dan hebben we geen ref meer nodig ophet veld. Ik ben zelfs nu nog niet zeker dat het offside was. En als het fiftyfifty is, waarom moet die videoref dan tussenkomen?"

    Volgens de middenvelder krijgt Anderlecht de laatste weken te veel in hun voordeel gefloten. "Vorige week komt de videoref niét tussen als er een (onterechte, red.) penalty wordt gefloten op Teodorczyk en nu wel. Het is vreemd dat alles in het voordeel van Anderlecht uitdraait."

    "Misschien willen ze de door Club te laten verliezen de Play-Offs nog wat interessant houden. Dat is ons gevoel op dit moment, niet alleen van mij", zegt hij.

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 07:05
    Pinanti is pinanti... werd ooit gezegd... ook met 1 teen is het buitenspel dus niet zeuren, beslissing was terecht...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:05
    Jankert!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8919
    maandag 16 april 2018 om 07:06
    Vreemd dat hij dit in twijfel trekt, zou er een reden voor zijn?
    Vind ik leuk
    BigShaq +253
    maandag 16 april 2018 om 07:14
    Hahaha da mannetje dus omdat ze RSCA bevoordelen is heeft club maar een 3/9 gehaald
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4016
    maandag 16 april 2018 om 07:18
    Ze doen hun bijnaam van calimero weer alle eer aan. Het is al meermaals gezegd dat in sommige fases de videoref niet mag tussenbeide komen. Of dat terecht is laat ik in het midden.
    Feit is het WAS buitenspel. Of dat nu een centimeter is of een meter doet niet ter zake. Moeten we de spelregels gaan uitleggen aan een prof?

    Ik lees hier gewoon in dat ze nerveus worden. Nochtans weinig reden toe. Maar doe zo vooral verder.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5264
    maandag 16 april 2018 om 07:27
    Als ze nu is grote boetes zouden geven aan al die zielige voetballerkes die niet anders kunnen dan zagen op ref en videoref?

    Ik zeg dit niet omdat het een speler is van Club, maar het begint mijn strot uit te komen dat het voetbal zelf naar de achtergrond word verwezen...
    Vind ik leuk
    blondel +1658
    maandag 16 april 2018 om 11:24
    Maar het voetbal word op de achtergrond geduwd.Brugge-Genk:VAR beslist wedstrijd om Brugge penalty te geven.Anderlecht-Gent:VAR beslist om Anderlecht geen penalty te geven.Genk-Standard:VAR beslist om goal Standard af te keuren,Charleroi-Genk:VAR beslist om Charleroi en Genk penalty te geven.Anderlecht-Brugge:VAR beslist om goal af te keuren van Brugge,Charleroi-Anderlecht:VAR beslist om niet tussen te komen bij penalty Anderlecht..Dit heeft alleen met technologie te maken ,en niet meer met voetbal.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5264
    maandag 16 april 2018 om 11:54
    Mooie opsomming, als ik eens goed kijk zie ik: Brugge-Genk:VAR beslist wedstrijd om Brugge penalty te geven. Anderlecht-Gent:VAR beslist om Anderlecht geen penalty te geven. Anderlecht-Brugge:VAR beslist om goal af te keuren van Brugge, Charleroi-Anderlecht:VAR beslist om niet tussen te komen bij penalty Anderlecht..

    Kan iedereen dan eindelijk toegeven dat beide titelkandidaten evenveel voordeel en nadeel halen uit de beslissingen?
    Vind ik leuk
    mani88 +725
    maandag 16 april 2018 om 07:46
    Quote van de week gisteren in Sports Late Night: "Iedereen verliest deze play-offs enkel van de videoref". Echt triestig hoe ze nu weer zitten janken, de videref mag enkel tussenkomen als er geen twijfel is. Een penalty is discutabel, maar offside is altijd een objectieve beslissing als je stilstaand beeld ziet.. of het nu één centimeter of ne meter is.. VAR heeft gisteren gewoon correct z'n werk gedaan. Eigenlijk had hij na de afgekeurde goal ook nog die corner van Club moeten terugfluiten (want ging offside aan vooraf) maar gelukkig kwam er geen goal voort uit die corner. Conclusie: enige foute beslissing van de VAR gisteren was dan nog in het voordeel van Brugge, dus stop met janken aub...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:48]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:56
    kleine verliezers....
    Voorafgaand op dat buitenspel doelpunt werd er al een fout begaan die niet gefloten werd!
    Nu gaan ze nog zeveren ook al is de fase correct !
    Klein ploegske
    Vind ik leuk
    freeman +8472
    maandag 16 april 2018 om 07:57
    Club hoeft zich niet ongerust te maken, nu 2 thuismatchen en Anderlecht 2 maal uit ! En Anderlecht moet ook nog naar Club komen .... So what's the problem ? Wait and see ! COYB !
    Vind ik leuk
    Diego A M +2661
    maandag 16 april 2018 om 08:09
    Wat vreemd is, is dat die spelers vergeten zijn hoeveel punten Brugge dit jaar cadeau gekregen hebben. Ze begonnen al te denken dat het zo moest. Hoe anders te verklaren dat terechte beslissingen aangevochten worden. Boeren kunnen de druk niet aan.
    Vind ik leuk
    freeman +8472
    maandag 16 april 2018 om 08:35
    Niemand die meer druk aan kunnen dan de Boeren ! Jezelf niet druk in maken ! We zien wel op het einde van de rit !
    Vind ik leuk
    Brubru +2998
    maandag 16 april 2018 om 09:35
    Ik hoop dat je niet vergeet dat ze van die zogezegd gekregen punten er al 6 zijn afgenomen door het reglement.
    Anderlecht verdiende gisteren de overwinning maar waarom de VAR gisteren tussenkwam en op Charleroi niet begrijpt geen enkele neutrale kijker hoor. Voor mij stonden Diaby en de Anderlechtspeler op gelijke hoogte.
    Vind ik leuk
    Diego A M +2661
    maandag 16 april 2018 om 09:56
    Waarom de goal van Anderlecht in de reguliere competitie afgekeurd werd snap ik nog altijd niet en zo kan je blijven verder gaan. Was nu duidelijk buitenspel.
    Vind ik leuk
    Brubru +2998
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    Duidelijk ?? Ik ben geen supporter van een PO1 ploeg en kijk dus als voetballiefhebber. Als dat duidelijk buitenspel is dan moet je wel heel goede ogen hebben. Wat ik wel zie in iedere match tot nu toe is dat niet de ploeg een match beslist maar de spelleiding.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2098
    maandag 16 april 2018 om 11:06
    Jij zou geschikt zijn om videoref Bart Verhaeghe, de opperstrontboer, te vervangen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:52
    Jij bent nog niet eens geschikt om zijn stront te vervangen, daar ben je te minderwaardig voor...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:49
    In je eerste zin zit zeker waarheid, maar je hoeft het niet zo uit te vergroten. Ik krijg liever de beslissingen mee in de PO's die punten zijn belangrijker als de puntjes op speeldag 3 en 6 ;).
    Vind ik leuk
    TageMeister +2367
    maandag 16 april 2018 om 08:47
    Hij is de eerste maanden van de competitie al vergeten... Enige nuance toen waren het foute beslissingen en geen correcte zoals gisteren
    Vind ik leuk
    Riddlin +1552
    maandag 16 april 2018 om 08:50
    Het is natuurlijk afhankelijk of zijn tenen die buitenspel stonden deel genomen hebben aan het spel
    Vind ik leuk
    Kingambo +755
    maandag 16 april 2018 om 09:03
    En of hij zijn nagels geknipt heeft ...LOL
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11639
    maandag 16 april 2018 om 09:01
    Misschien beter eerst in eigen boezem kijken. Het voetbal van Club was gisteren ook niet wat 't moest zijn..

    3 wedstrijden gespeeld en alleen gescoord op een penalty. Daar zou Rafaelov zich beter druk over maken.
    Vind ik leuk
    Boerken +6145
    maandag 16 april 2018 om 10:28
    En in Gent ! Knipoog
    Vind ik leuk
    E.V +2056
    maandag 16 april 2018 om 20:12
    Terechte opmerking Lord, niet kunnen scoren is hun probleem...ze weten dat en proberen naar de buitenwereld de focus te verleggen...ik denk dat Brugge een probleem heeft, of ze nog thuis matchen krijgen of niet doet niet ter zake....goals maken is de opdracht..
    Vind ik leuk
    Kingambo +755
    maandag 16 april 2018 om 09:02
    Bleiter, nipt buitenspel nog nooit van gehoord, buitenspel is buitenspel...ik dacht nochtans laat in de 2de helft door er ene van de duikploeg (Vossen) in te gooien dat ze het nog gingen halen...kutploeg
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12326
    maandag 16 april 2018 om 09:02
    Wat een overdrijving!
    Vind ik leuk
    Brubru +2998
    maandag 16 april 2018 om 09:20
    Anderlecht is plots weer veel (succes)supporters rijker.
    Al vergeten hoe Hein aan het roepen was op de VAR na de match tegen Gent en plots blind was na de match tegen Charleroi toen de VAR niet ingreep terwijl er ook geen minste twijfel over bestond dat er geen penalty was ???
    Vind ik leuk
    ketje55 +2098
    maandag 16 april 2018 om 11:10
    In Charleroi was er contact, dus penalty. Er is een strontboer die vertelde: "ik voel contact, ik ga liggen, ja toch?" Wel Teo voelde ook contact maar kon niet recht blijven, dus lag hij er ook, ja toch?
    Vind ik leuk
    VaSy +423
    maandag 16 april 2018 om 12:37
    Als je twijfelt over buitenspel, de fout op Ganvoula vergeet en zelf de hele tijd in de weg loopt van je middenvelders, moet Leko dan nog twijfelen om je de volgende wedstrijd op de bank te plaatsen?

    Denk het niet..
    Vind ik leuk
    DOMI +26
    maandag 16 april 2018 om 12:39
    Het is erg dat een wedstrijd wordt beslist door een verkeerde beslissing van de VAR en niet door het sportieve spel ; het hangt er maar vanaf hoe men de lijnen trekt (zie ander artikel met foto). Het is niet voor niets dat men in de Europese topcompetities nog niet met dit systeem wil werken!
    Vind ik leuk
    E.V +2056
    maandag 16 april 2018 om 20:20
    Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt maar ik heb geen verkeerde beslissing gezien en een veel beter spelend RSCA dan Brugge...dus ook op sportief vlak waren de Brusselaars verdiende winnaars...
    Vind ik leuk
    dakcota +4161