KV Mechelen trekt in de aanval, club vecht licentie van Moeskroen aan

KV Mechelen trekt in de aanval, club vecht licentie van Moeskroen aan

zaterdag 17 maart 2018 om 06:59

KV Mechelen heeft de hoop op een extra jaar in Eerste Klasse A nog niet opgegeven. De club onderzoekt juridische opties om niet te degraderen. Het richt zijn pijlen op Moeskroen.

Moeskroen bezegelde met de 4-0 nederlaag tegen Eupen mee het lot van KV Mechelen. Nu hoopt Malinwa via juridische opties om toch in Eerste Klasse A te blijven. Het zal eerst de licentie van de Henegouwenaren aanvechten, dat meldt Het Nieuwsblad.

In het verleden deden Cercle en Lierse dat in 2015 al, Oud-Heverlee Leuven in 2016 en Westerlo in 2017. De club kreeg telkens toch een licentie, maar toch was er elk jaar discussie over de rechtmatigheid van die licentie. Zo zou Moeskroen via allerhande bedrijven toch in handen zijn van makelaar Pina Zahavi, wat in strijd is tegen het regelement van de KBVB.

Nu lijkt de club het weer moeilijk te gaan krijgen en wordt het afwachten wat er nog gebeurt.

Plaats een reactie

zaterdag 17 maart 2018 om 07:27
Het zou voor Moeskroen het verdiende loon zijn voor de perfide competitievervalsing door Eupen 4x te laten scoren in nauwelijks 20 minuten tijd. Eupen kon 73min lang niet 1x scoren en toen ze wisten dat Mechelen 2-0 voorstond gaan de sluizen in Moeskroen open. Wordt vervolgd.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:46
je bent ene loser en goals kv tegen waasland; verdediging stond stokstijf; jij bent anti-waal; één van de best voetballende ploegen van Belgie blijft erin en dat kan je lekker niet hebben ...
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:20
vervalsing of ga is langs de pearl deuuuh
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 17:47
En gij zij ne walenpoeper gij, maakt u anders nog wa meer belachelijk , gij zij nog slechter of de walen gij duts
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:40
Het enige dat slechter dan de walen is ben jij.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 12:52
Nog ne walenpoeper, da durfde zowiezo nie in mijn gezicht zeggen nerd
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 18:12]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 07:47
Zielig is zoiets!
Vind ik leuk
12a34b +412
zaterdag 17 maart 2018 om 08:22
En waarom, ook als gedegradeerd waren maar Moeskroen liet zicht niet omkopen gingen ze het hoogstwaarschijnlijk ook doen, Moeskroen is nu eenmaal een rotploeg die met al zijn luche streken en oneindig veel huurspzlers niks te zoeken heeft in 1a vind ik
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 08:23]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:41
Wat vind je dan van Anderlecht of Zulte Waregem ?
Vind ik leuk
12a34b +412
zondag 18 maart 2018 om 07:43
Dat die 2 tenminste nog iets van teamgeest hebben. Dat die 2 bijna alle thuismatchen in een vol stadion spelen. En ook dat ik Zulte Waregem fan ben en ze dus liever niet zie degraderen :-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:59
3x laten scoren op 5' en iets later er nog eentje bij met een strik rond vind ik nog veel zieliger...


Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 07:47
Toch vind ik dit niet de route om in 1 A te blijven, dat dient op het veld te gebeuren.Blijkbaar hebben ze bij Malinwa ijverige advocaten...doet me denken aan de verloren match vorig seizoen van KV Mechelen in Genk: ze wilden niet zeggen wie de bal met de hand uit het doel geslagen had, de scheidsrechter koos dan "een" speler ....en vervolgens hebben ze alles juridisch uit de kast gehaald...deze storm heeft dacht ik een viertal maanden geduurd om de match nietig te laten verklaren....na uiteindelijk njet, wilden ze zelfs nr burgerlijke rechtbank stappen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 07:49]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 08:34
1: of de bal nu tegen de arm of tegen de schouder kwam, is nog altijd niet duidelijk op de beelden
2: zelfs als het handspel was heeft de scheidsrechterscommissie geoordeeld dat het geel had moeten zijn en geen rood
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:45
Ad 1. Ik heb de beelden niet meer bekeken: Aannemende dat je gelijk hebt, zou zelfs in geval van aanwezigheid videoref waarschijnlijk toch handspel gefloten zijn....zeg jij dan: als voetbalclub zullen wij ons nooit neerleggen bij besluiten waarover twijfel kan blijven bestaan en alle rechterlijke middelen uitputten, enkel in geval van 100 procent zekerheid aanvaarden wij de beslissingen van de scheidsrechter.....dat wordt een mooie werkbare situatie
Ad 2: speciaal voor jou het bondsreglement gegoogeld: " een speler wordt uitgesloten indien hij de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontneemt door opzettelijk de bal met de hand te spelen"
Tot slot, voor alle duidelijkheid: ik vind het ook jammer dat KV Mechelen degradeert, ben enkel tegen de juridisering van voetbal en bij uitbreiding de samenleving
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 10:45]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:59
Klopt, hoeft voor mij als KV supporter ook niet op deze manier... Maar Moeskroen loopt er al jaren om te vragen en toch mag altijd alles onbestraft blijven. Dus terecht ? Ja ... Laat ze maar zweten. Moet KV er op die manier in blijven voor mij ? Nee ..

En wat betreft die fase in Genk ? Is het tegenwoordig aan de spelers om een wedstrijd te leiden ? Als 3à4 scheidsrechters het eigenlijk niet gezien hebben ... Hoeveel ballen rollen er niet buiten, waar beide partijen hun handen omhoog steken om aan te geven dat het in hun voordeel moet zijn. hoeveel spelers gaan voor een schwalbe, hoeveel handen gaan er omhoog bij buitenspel terwijl hetgeen is. Als al die spelers zelf in alle eerlijkheid moeten gaan zeggen dat ze in de fout gingen, is er geen arbitrage meer nodig.
Vind ik leuk
ElieBo +41
zaterdag 17 maart 2018 om 14:49
Je slotzin zegt alles. Wat is er mis met fair play? Ik weet dat het naïef klinkt, maar zou ons geliefde spelletje niet veel mooier zijn zonder al die schwalbes, matennaaierij en zinloze discussies over wie nu als laatste de bal beroerde om die ene inworp te claimen...
Bekijk het eens anders: spelers mogen zich blijkbaar alles permitteren, maar o wee als die arme man in het zwart zich eens vergist!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 20:30
Net wat ik bedoelde en dan komen we jammer genoeg weer bij de essentie, maar een andere discussie; nl dat de financiële belangen te groot zijn geworden, dus het geliefde spel zal er altijd onder lijden. Tuurlijk zijn scheidsrechters ook maar mensen, maar zorg dan ten minste dat beslissingen consequent zijn en niet met willekeurige videorefs en dergelijke.
Vind ik leuk
firedwarf +2185
zaterdag 17 maart 2018 om 14:39
volg u daar volledig in Marcus... KV Mechelen heeft kansen genoeg gehad om zich veilig te spelen maar zijn daar niet in geslaagd...
Vind ik leuk
FcRazor +325
zaterdag 17 maart 2018 om 08:18
Hoewel ik altijd liefhebber van mechelen geweest ben vind ik dit zielig. Het is niet enkel deze wedstrijd die voor degradatie zorgde. Ieder jaar weer zien we die zielige taferelen om via de rechtbank iets te bereiken. Bij mijn weten wordt voetbal met voeten gespeeld...
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 08:22
Hopelijk word de klacht aanvaard
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 08:28
Ik steun Mechelen, is al tweede jaar op rij dat er een vuile reuk aan die degradatiematchen hangt, en telkens met Moeskroen in de hoofdrol, Vuile walen!!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 08:28]
Vind ik leuk
Brubru +1826
zaterdag 17 maart 2018 om 13:58
Is dat laatste nodig ? Ik ben een vlaming die de helft van zijn leven in Vlaanderen woonde en de andere helft in Wallonie. Als ik mag kiezen voor vriendschap, solidariteit, menselijke warmte en zo geef mij dan maar Wallonie hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:47
Proficiat , applaus !
Vind ik leuk
User251 +1263
zaterdag 17 maart 2018 om 08:31
Als het anti moeskroen is is iedereen er wel snel bij gelijk... Je degradeert niet over 1 wedstrijd ea mannekes.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:27
Dat is zeker waar wat ge zegt, ma iedereen met een beetje verstand ziet ook wel dat er aan die laatste match van Moeskroen een dikke stank hing.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 09:27]
Vind ik leuk
Lupo +218
zaterdag 17 maart 2018 om 12:35
nee , dat is zo maar het jaar van Eupen was dus niet beter , alleen is wel vreemd dat ze zo ineens de laatste matchen kunnen wat daarvoor niet kon en Moekroen moet eigenlijk niet verschieten van die verdachtmakingen ,in het verleden is al ergens een beetje vreemd gegaan
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:46
ook zo ene loser , goals kv in geschenkverpakking
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:13
Spreekt voor u zelf wanker
Vind ik leuk
Brubru +1826
zaterdag 17 maart 2018 om 13:54
Eupen scoorde 3 mooie goals. Kv Mechelen kon er veel meer gescoord hebben, kansen zat.
Dus als Verdier die twee kansen afmaakt en die bal tegen de lat binnengaat is het 5-0. Dat zou je dan wel normaal gevonden hebben ?? Ik vond de uitslagen van Mechelen op Anderlecht en Gent ook niet normaal maar daar hoor je niets van.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:55
Zit gij aan de dope ofzo ?
Vind ik leuk
Brubru +1826
zaterdag 17 maart 2018 om 15:21
Bekijk gewoon de beide samenvattingen. Beide matchen konden op 5-0 of zo eindigen dus wie blijft er in ? Deze die zijn kansen wel heeft afgemaakt. Al de rest is praat voor de vaak.
Ik had ook liever KVM er zien in blijven maar als je maar zoveel punten haalt op 29 matchen kan het dat je zakt hé.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:45
En om nog eens terug te komen op uw eerste reactie, verdier is eigendom van Eupen wel te verstaan dus als ge beetje logisch verder kunt denken ;) ...
Vind ik leuk
Brubru +1826
zaterdag 17 maart 2018 om 16:30
Dan had KVM hem zoals in veel andere matchen beter niet laten spelen ... dus hebben ze het aan hun eigen te danken:-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:46
Nja waarschijnlijk
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 16:47]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 08:45
Waarom zou dit dit jaar wel lukken waar het de voorbije jaren niet lukte? Het is drie jaar na elkaar niet gelukt dus wellicht niets aan structuur gewijzigd...
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 08:52
Mechelen zou beter zijn tijd steken om de kern bijeen te houden. Dat zou prioritair moeten zijn. Ze hebben de degradatie niet verloren die laatste match, maar over een volledig seizoen.

Als Moeskroen geen licentie zou krijgen dan zouden ze dat wel te horen krijgen. Zonder dat juridisch geharrewar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 08:52]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:05
Wat ik vaak lees tegenwoordig, "KV heeft het aan zichzelf te danken"... Klopt ook. Maar Eupen niet dan ? Niet vergeten dat ze evenveel punten haalden. Dus technisch gezien is het wel die laatste match die de uiteindelijke beslissing nam.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +9370
zaterdag 17 maart 2018 om 10:10
Gewoon weg met die dwaze club. Niemand heeft er wat aan, bovendien elk jaar dezelfde zever.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
zaterdag 17 maart 2018 om 10:26
Dat kan alleen in Belgie , in andere landen kregen die bestuurders een gevangenisstraf
Vind ik leuk