Anderlecht lacht, de rest niet: 'Het ligt er vingerdik op'

    Anderlecht lacht, de rest niet: 'Het ligt er vingerdik op'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 16:06di 13-03-2018 om 16:06

    RSC Anderlecht kreeg dinsdag goed nieuws te horen. Adrien Trebel wordt slechts geschorst voor twee speeldagen. Dat wil zeggen dat hij op speeldag drie van Play-Off 1 tegen Club Brugge kan spelen. De fans van Anderlecht zijn daar blij mee. De fans van onder meer Club Brugge vinden de uitspraak van de Geschillencommissie maar niets. 

    Poll

    Jouw mening over de duur van de schorsing?

    (1040 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40225
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:17
    ELKE club zou in beroep gaan. Altijd !
    Ook als op speeldag 3 niet tegen brugge was.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:46
    Niet elke club. Moeskroen gaat nooit in beroep. ZW heeft ook de schorsing van Harbaoui geaccepteerd. Van mij zou beroep zelfs niet mogen.
    Vind ik leuk
    Toca +40225
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:26
    Mocht er voor ZW nog iets op het spel gestaan hebben waren ook zij in beroep gegaan. Als het kan waarom zou je het dan niet doen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:17
    Na Eupen kan dit er nog wel bij hoor.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:40
    Wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken? Anderlecht gaat bijna nooit in beroep na een uitspraak. Daar wordt nooit iets over gezegd terwijl alle ploegen systematisch in beroep gaan en nadien strafvermindering krijgen. Nu dat Anderlecht hier eens gebruik van maakt is het land te klein. Ik kan hier alleen maar uit concluderen dat ze in Brugge zenuwachtig worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:26
    Telkens er een beroep komt van anderlecht klinkt het hier : anderlecht gaat bijna nooit in beroep ... :-)
    Ze doen maar hoor,elke ploeg doet wat hij wil daarin,het systeem om het te doen bestaat nu eenmaal zodus.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:41
    Anderlecht gaat bijna nooit in beroep. Is gewoon een feit.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:49
    Is ook weinig nodig hé. Remember Spajic, Kums, Theo, Harbaoui, Hanni ... Idem met Wesley, Vormer.
    Kleine ploegen komen daar niet mee weg hoor. Mooiste bewijs is toch wel Harbaoui. Speelt nog maar bij ZW en is al geschorst.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:21
    Er zijn genoeg spelers die evenveel of minder geschorst zijn voor even erge al dan niet ergere overtredingen. Twee speeldagen is een terechte straf. Het is toch ook logisch dat Anderlecht er alles aan wil doen om Trebel erbij te hebben tegen Brugge. Zouden jullie niet willen dat Vormer meespeelt tegen Anderlecht. Twee dagen is terecht en het is niet omdat die derde match tegen Brugge is dat die er perse dan bij moet.
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:37
    Idd. We zouden natuurlijk liever hebben dat hij er niet bij is, en jullie uiteraard wel, het zei zo en daarom is erover die match nog niets beslist. Voor tzelfde geld maakt hij dan een owngoal.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:44
    Akkoord maar dan nog. Sorry maar diegene die veel te kort antwoorden hebben hopelijk een probleem met het systeem op zich. Sorry maar Wesley is ongeveer evenveel geschorst als ik mij herinner voor minstens iets even erg. Ik vind eigenlijk dat ze dit soort tackles in het algemeen zwaarder zouden moeten bestraffen. Nu is het systeem eens in ons nadeel, maar ik vind dat deze tackles in het algemeen en overal zwaarder bestraft moeten worden.
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:27
    Idd. Tzou rap gedaan zijn met die horrortackles ,en voor iedereen gelijk dan zouden er geen disc. meer moeten zijn.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:01
    Sorry. Ben het niet eens hiermee. Moest minstens 3 zijn, en die lijn moet gewoon worden doorgetrokken voor alle clubs.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:25
    Daar ben ik het mee eens, maar dan moeten ze dit in het begin doen en inderdaad voor alle clubs. Helaas zijn spelers al ofwel ermee weggekomen of voor iets even erg met 2 speeldagen weggekomen. Het zou niet fair zijn om hier nu voor het eerst anders in te grijpen toch?
    Vind ik leuk
    Makke53 +349
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:44
    Tackle vooruit: rood plus 6 weken rust, niet in beroep te gaan, voor iedereen!
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:45
    Voila dit zou in mijn ogen een goede straf zijn. Maar dan invoeren vanaf volgend seizoen en dan inderdaad voor iedereen zonder fout.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:16
    als je dat voor iedereen gaat invoeren
    dan gaat brugge degraderen jongen
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:53
    So ? Dat Trebel de sterkhouder wordt genoemd zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:17
    TREBEL is inderdaad een pak beter dan classie en nakamba samen !!!
    Vind ik leuk
    larédo +1464
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:54
    Tja er is al genoeg over gezegd, de poll tells it all.
    Vind ik leuk
    Beneenske +19
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:11
    Tackle van vormer boven de bal met gestrekt been heeft hij nog niet eens een gele kaart voor gekregen dus de boerkes moge hunne mond houden.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:13
    Wat een ongelooflijk scheef getrokken perceptie!
    2 simpele vragen:
    - Klopt het dat straffen in beroep bijna altijd verminderd worden of worden omgezet in voorwaardelijk? Een duidelijke ja!
    - Klopt het dat RSCA tot op heden zelden of nooit in beroep gegaan is tegen een beslissing?
    Ook een duidelijke ja!
    Welke club is dan gedurende het seizoen het vaakst "bevoordeeld" met strafvermindering? Toch al zeker RSCA niet he!? Dat elke supporter van elke club eens in de spiegel kijkt alvorens te veroordelen!
    Los daarvan vind ik dat alle spelers zwaarder gestraft mogen worden bij (herhaaldelijke) zware overtredingen en dat in beroep een strafvermindering eerder uitzondering dan regel moet zijn!
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:20
    Aangezien zowel Spajic (10x), Kums, Theo en Hamdi geen rode kaart kregen en dus ook niet geschorst werden kon Anderlecht moeilijk in beroep gaan.
    Voor de rest heb je gelijk : de straffen zijn veel te licht in onze competitie.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:04
    Strafvermeerdering in beroep regelmatig zou beter zijn. Zodat iedereen goed nadenkt en voorzichtiger wordt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:18
    Alle ploegen gaan systematisch in beroep tegen schorsingsvoorstellen, omdat dat nu eenmaal in zowat 90% van de gevallen een lichtere straf oplevert. RSCA moet hierin inderdaad niet heiliger dan de paus proberen zijn (ook al vind ik oprecht dat dit soort fouten een speeldag of 5 mag kosten, ongeacht of de speler geblesseerd werd of niet).

    Ik zou het wel sjiek vinden als alle teams een soort gentleman's agreement zouden afsluiten om niet in beroep te gaan tegen schorsingen. Dit kost de bond en de teams nodeloos tijd en geld, geld dat elders beter besteed kan worden.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:20
    Zeverd nog zo wat verder wat doet dat er nu toe verhaegen heeft er voor gezorgd dat ze geen uitvlucht hebben als brugge komt winnen op anderl en zal dan al genoeg voorsprong hebben daar gent op andl gaat winnen en er die match er al niet meer toe doet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:22]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:06
    Gelooft ge da zelf?
    Vind ik leuk
    deket +172
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:22
    zijn die Club Bruggemietjes hier zo dom of willen ze het niet zien?
    Vormer,Wesley etc,allen kregen ze zelfs geen rood,terwijl ze minstens 5 speeldagen verdienden,de pot verwijt de ketel.
    Brugge moet niet wanhoepn ze krijgen toch de arbitrage mee die op Verhaegen zijn loonlijst staan. zelfs afgelopen speeldag op STVV stolen ze weer 3 punten met de hulp van de arbitrage,speeldag ervoor tegen Kortrijk,weer van hetzelfde,en zo is dat al heel het seizoen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:28
    Oei, is jullie heerschappij over de arbiters dan gedaan ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:14
    Ook op stvv werden er voor Club 2 penalty's noet gefloten maar amper getoond idem tegen Kortrijk
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:20
    jullie zien over penalties in jullie voordeel
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:45
    Met of zonder trebel maakt toch ni uit ......blijft een strontploeg.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:56
    Pas he robson de kurt ga kwaad zijn he ge pakt heel zijn woord kennis af
    Vind ik leuk
    JLo +640
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:21
    Blijft Limbombe met zijn voeten in het gras staan heb je een (open) beenbreuk. Benieuwd wie dan nog een schorsing van 2 of 3 weken verdedigd.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:22
    iedere brugse boerenfan

    want WESLEY BRAK STVV SPELER ZIJN BEEN

    WESLEY WERD NIET UITGESLOTEN
    KREEG GEEN STRAF
    EN IEDERE BRUGSE OEN VOND DAT NORMAAL !!!!
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:25
    mensen als die " Ruudd @Dolfie85 " maken het supporteren kapot.

    je mag schelden (op een laag niveau) lachen en zelfs beetje overdrijven maar ga nooit horrortackles minder erg vinden omdat een 'vijand' een (nog steeds erge) minder erge tackle heeft begaan.

    bij blessures houdt het lachen op. !!!
    Vind ik leuk
    azerty +1409
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:37
    Ze zijn blijkbaar allemaal hun reacties vergeten toen "mister elleboog" alias Wasyl door Witsel van het plein werd geschopt. Iedereen vond het schande hoe Witsel naar de bal ging tegen Wasyl. Trebel doet juist hetzelfde maar heeft geluk dat er geen zware blessure is uit voort gekomen. Voor de rest gaat iedere ploeg in beroep. Zelden of nooit zwaardere straffen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:35
    Het ziet er naar uit da iedereen nog schrik heeft van RSCA als je dit allemaal leest.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:23
    inderdaad
    onze TEO die weer scoort aan de lopende band

    en het bedenkelijke niveau van brugge in 2018
    Vind ik leuk
    TheRolle +617
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:13
    Heh Boeren...jullie smerige fouten worden zelfs niet gefloten...
    Hoeveel spelers heeft jullie Ruudje al naar de kleedkamer gestampt...
    Tiens ...was er geen penalty voor Sint-Truiden zondag ???
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 13:00
    De stront loopt al langs de broekskes naar beneden in Brugge.
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    woensdag 14 maart 2018 om 22:23
    Wat een taaltje die van Anderlecht.Echt niveau,chapeau!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws