Anderlecht haalt slag thuis, schorsing Trebel valt mee

    Anderlecht haalt slag thuis, schorsing Trebel valt mee

    dinsdag 13 maart 2018 om 15:48

    Adrien Trebel kent zijn straf. De Geschillencommissie schorste de middenvelder van Anderlecht voor slechts twee speeldagen. 

    Afgelopen weekend pakte Trebel in de slotfase tegen Antwerp (2-1) een rode kaart na een stevige actie. Het Bondsparket stelde een schorsing van drie speeldagen voor. Anderlecht ging daar niet mee akkoord en ging in beroep.

    Dinsdag verscheen Trebel voor de Geschillencommissie. De raadsman van Anderlecht pleitte om de middenvelder slechts voor één speeldag te schorsen. Dat lukte niet. Trebel moet twee matchen toekijken vanuit de tribune.

    In actie tegen Club Brugge
    Trebel mist het thuisduel tegen KAA Gent en de verplaatsing naar Charleroi. Op de derde speeldag van Play-Off 1 kan hij wel in actie komen. Dan neemt Anderlecht het thuis op tegen Club Brugge.

    Plaats een reactie

    Toca +33813
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:52
    Tis wel naar de lichte kant, maar hij is erbij tegen Club
    Die paarse bond toch.. :-)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14264
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:09
    Naar Belgische tarieven is dit al veel. Ze springen hier over het algemeen veel te licht om met de straffen.
    Vind ik leuk
    Toca +33813
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:12
    Dat is zo, pas op ik vind het zelf ook licht, maar ik ga hier zeker niet over klagen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:49
    Serieus. Daar lijkt 't toch heel sterk op. Zowel Trebel als dendoncker krijgen tegelijk vermindering. Als 't voor Club was zou ik ook niet klagen en met dendoncker kan ik nog leven. Maar Trebel, normaal hard maar correct, had ditmaal wel een heel Vuile tackle hoor. Dat had heel fout kunnen lopen.
    Vind ik leuk
    Toca +33813
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:01
    Dat is zo, en ik ging er vanuit dat hij zeker 3 matchen ging krijgen. Maar het is blijkbaar zo dat wanneer je in beroep gaat, er altijd 1 afgaat.
    Vind ik leuk
    GBAU +1661
    woensdag 14 maart 2018 om 09:00
    Dendoncker krijgt geen vermindering...
    Het werd in eerste instantie al bevonden dat die volledige wedstrijd missen genoeg straf was voor de vingeroplegging van een halve seconde op limbombe zijn schouder.
    Vind ik leuk
    Lupo +448
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:32
    ergens wel een G5 bond
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:53
    Oef, nu kunnen ze op hun sterkste tegen ons verliezen!
    Vind ik leuk
    Toca +33813
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:56
    Anderlecht thuis verliezen van Brugge?
    Ik wist niet dat op 15 april Kerstmis en Pasen tegelijk was?
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:58
    Dit jaar kan Anderlecht tegen iedereen thuis verliezen.
    Vind ik leuk
    Toca +33813
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:00
    Das waar, maar tradities houden we toch graag in ere.
    20 jaar, dat klinkt toch geweldig .
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:51
    Zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. Een gelijkspelleke zou al schitterend zijn uit.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11024
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:58
    That’s the spirit Boerken! Laat de rest maar janken...
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:59
    Tegen beter weten in!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:51
    Daar moeten we ws nog even op wachten, tot we thuis mogen spelen. Maar ik vermoed dat we na speeldag 1 al op onze beide oren kunnen slapen. Anderlecht zal zeer ws punten laten liggen thuis tegen Gent.
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:22
    Ik heb ook zo een voorgevoel.dat zou een lelijke deuk in hun vertrouwen zijn.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:29
    sukkelaar

    Je hebt al meer dan 10 jaar niet meer gewonnen in Anderlecht !!!
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:30
    Moet ik daarvoor een sukkelaar zijn?
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:02
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:54
    Na heel het gedoe rond Eupen was dit een open doelkans om het geloof in de integriteit te herstellen. Gemist dus.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11024
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:57
    Ween ween ween
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:35
    Ge hoeft dus idd geen verstandige uiteenzettingen te doen om hier likes te halen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:52
    Omgekeerd ook niet maar dat begrijpen ze toch niet. En zeker ons Frieda Freddy niet
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11024
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:25
    Love you baby x
    Vind ik leuk
    ketje55 +2074
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:55
    Te veel, 2 speeldagen. Als hij met de beelden van Vormer tegen Charleroi naar de bond was geweest en dezelfde straf had geëist, dan was het 0 speeldagen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:53
    't is 1 voor op de kalender? Zo 'n mop waar niemand mee moet lachen
    Vind ik leuk
    dakcota +4371
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:10
    farmer-beenhouwer vormer mag alles met zijn gouden klomp aan he.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:56
    2 weken schorsing voor zo'n crapuleuze tackle... Het is duidelijk wie kampioen moet worden.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11024
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:00
    Verander uw naam dan hé
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6162
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:04
    Zoals velen al gemeld hebben, Wesley en Vormer zijn beiden met dergelijke actie (met ergere gevolgen) 0 speeldagen geschorst geweest.

    Dus ik denk dat uw stelling niet echt op gaat...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:54
    Eens kijken wat er met de andere ploegen hun Vuile tackles gaat gebeuren. Die nog moeten komen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:12
    TOEN WESLEY DE STVV SPELER ZIJN BEEN BRAK EN WEGKWAM ZONDER RODE KAART EN SCHORSING WAS JE BEZIG AAN UWE WINTERSLAAP OF WAT ???

    HYPOCRIET DAT JE BENT !!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:59
    Voor Club tellen tackles niet hé. En penalties ook niet. Denkt gij dat Bart niet genoeg betaald mss?! Trebel moest gans PO1 geschorst worden. Ik hoop dat er nog tegenberoep kan gevraagd worden. Mss dat Bart dat ook nog geregeld krijgt.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2074
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:17
    Dat dacht ik ook van de strontboeren toen ik Wesley ongestraft het been van de speler van STVV brak en Vormer over de bal de enkel van de speler van Charleroi probeerde te breken en maar geel kreeg.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2074
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:57
    Strontboeren komen altijd weg met beenbreuken en aanslagen, maar de mauve bond schorst Trebel wel voor een aanslag.
    Vind ik leuk
    blondel +2464
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:11
    Waarom zagen jullie altijd over de fouten van de Club spelers.Je weet dat zij nooit geschorst worden.Jullie zeggen toch dat Verhaeghe alles regelt.Wat is het probleem dan.Verhaeghe regelt alles,koopt iedereen om,maar als Brugge nu geen kampioen word,is er toch iemand anders die meer geld heeft.
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:57
    Hij zei, tis al genoeg zeker dak rood haar heb, en ze gaven hem 1speeldag minder!
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:00
    Als Anderlecht-fans moeten we gewoon toegeven dat dit te weinig is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:54
    Ha ge weet 't!
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:02
    Jammer dat al die randitems talk off the town zijn geworden in het voetbal. Gele kaarten rode kaarten penalty’s videorefs paarse bond blauw bond enz. Over een prachtige actie wordt er hier nog zelden gesproken.
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:04
    Dit vind ik nu eens verstandige praat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:04
    Omdat vele pachtige acties tenietgedaan worden door zogezegde fouten of ingebeelde offsides? :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:02
    2 weken voor zo'n tackle? Om te lachen toch of zou hun play off kalender hier meespelen? Ben sowieso niet verrast dat het een week minder werd
    Vind ik leuk
    Wimz3 +796
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:03
    Schandalig voor aanslag met voet vooruit. Moest dat iemand van Antwerp geweest zijn dan zou iedereen moord en brand roepen en weeral vitten over het vuile spel. En dit terwijl Anderlecht in 1 wedstrijd evenveel rode kaarten pakt dan Antwerp in een heel seizoen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:19
    Op zich een wonder want Yatabaré alleen had er enkele moeten krijgen. Nu is het wel zo dat 2 weken voor te lachen is maar verrast ben ik niet. Dendoncker zijn automatische speeldag vervelt ook
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:14
    DENDONCKER HEEFT WEL AL 99% VAN EEN MATCH GEBOET !!!
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:18
    Ja maar bij een simpele gele kaart ging hij 2 weken geschorst zijn
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:35
    reglement zijn vooraf opgesteld

    je moet ze niet gaan aanpassen op het moment zelf hé oen !!!

    de schrik zit er duidelijk in bij jullie

    moest je durven je liet ANderlecht iedere match met 8 man spelen omdat ze toch maar zouden verliezen

    jullie hebben de laatste weken een punt teveel gekregen op STANDARD door de ref
    jullie hebben 2 punten teveel gekregen tegen KORTRIJK
    jullie hebben minstens 2 punten teveel gekregen op STVV
    gewoon omdat deze 3 tegenstanders hun OVERDUIDELIJKE EN TERECHTE PENALTY niet gekregen hebben
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 21:36]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:04
    Duidelijk dat de bond nog steeds paars kleurt... afmaken op het veld dus die overgelopen rat...
    Vind ik leuk
    Makke53 +270
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:05
    10 weken moest hij en niet alleen hij, krijgen. Ze zullen wel 2 keer nadenken dan!
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:06
    SARCASME: ik vind dit ook wel overdreven voor een speler Limbombe die niet eens meer op het veld mocht staan. Had na 3 min rood moeten krijgen voor een vuile smerige overdreven swalbe :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:37
    Nog nooit rechtstreeks rood weten trekken voor een schwalbe. Het soort innovaties waar de tegenstander van anderlecht zich aan kan verwachten. Soit, ze zullen zelfs dan nog een uitleg hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 12:00
    Even de woordenboek erbij nemen en het woord sarcasme opzoeken.. Succes :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 14:58
    Het woordenboek. Gevonden: Mohammed Sarr-Casme. Ex-voetballer, cv, Italië-Standard. Iets duidelijker nu?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:14
    Alsof we nog niet konden raden hoe het ging aflopen. Er gaan nog raar dingen gebeuren let maar op.. Ik begin te verstaan waar de milljoenen van Stanciu naar toe zijn.
    Vind ik leuk
    bolclbr +809
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:17
    Mij kan het niet schelen over welke speler of oer welke club het gaat, maar zware fouten moeten zwaar bestraft worden. En ik die dacht dat Anderlecht - de grootste club van België - ook ethisch was. Niet dus! Voor een fout zoals die van Trebel krijg je in Engeland gemakkelijk 3 maanden.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3419
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:30
    Zullen we u eens aan herinneren als Ruudje zijn volgende vuile fout onbesttraft mag maken
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:55
    Ze denken immers nog kans te maken op de titel! Hahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 12:02
    Tja, dus omdat je ethisch bent moet je meer gestraft worden?

    En 3 maanden in Engeland? Dan was Dele Ali zijn seizoen al lang gedaan ze. Denken voor je iets schrijft, dat kan helpen :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:17
    En dan Dendoncker die de automatische speeldag schorsing ook ziet vervallen. Ze zijn goed bezig daar
    Vind ik leuk
    Diego A M +3419
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:28
    Dendoncker had zeker 4 speeldagen moeten krijgen. Was me dat een vuile fout. Zelden gezien op Belgische velden
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:15
    dat bestaat niet manneke
    automatische speeldag schorsing
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:35
    Dit is gewoonweg schandalig. Als je de tackle van Batubinsika (Antwerp) in de wedstrijd op Genk bestraft met 3 weken dan dient Trebel minstens 4 weken geschorst. Nog maar eens een voorbeeld hoe men met 2 maten en 2 gewichten werkt !
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4497
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:14
    Wat een ongelooflijk scheef getrokken perceptie!
    2 simpele vragen:
    - Klopt het dat straffen in beroep bijna altijd verminderd worden of worden omgezet in voorwaardelijk? Een duidelijke ja!
    - Klopt het dat RSCA tot op heden zelden of nooit in beroep gegaan is tegen een beslissing?
    Ook een duidelijke ja!
    Welke club is dan gedurende het seizoen het vaakst "bevoordeeld" met strafvermindering? Toch al zeker RSCA niet he!? Dat elke supporter van elke club eens in de spiegel kijkt alvorens te veroordelen!
    Los daarvan vind ik dat alle spelers zwaarder gestraft mogen worden bij (herhaaldelijke) zware overtredingen en dat in beroep een strafvermindering eerder uitzondering dan regel moet zijn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:29
    Dat steeds in beroep gaan tegen schorsingen wordt serieus belachelijk... 3 speeldagen was niet overdreven voor een gevaarlijke tackle die een carrière kan breken.
    Dat ze eens ophouden met die 'schorsingsvoorstellen', geef gewoon een straf, zijn clubs niet akkoord, dan moeten ze maar naar het TAS trekken of zo. Tenslotte erken je toch als club de bestraffende macht van de Voetbalbond wanneer je je inschrijft voor de competitie?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4497
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:34
    Volledig mee eens!
    Vind ik leuk
    Pepito +13
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:52
    Zolang ze bij de bond bij beroep altijd minder geven moet je als ploeg wel zot zijn om niet in beroep te gaan. Dat ze eens het omgekeerde beginnen toe te passen, en ik spreek niet over de fout zoals die van Dedonder, maar wel zoals die van bvbTrebel, Geef er een week bij. Ze zullen dan misschien ens beginnen nadenken om in beroep te gaan.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:17
    trouwens de match tegen brugge is één van de matchen waar we Trebel het minst nodig gaan hebben

    we gaan hem veel meer missen tegen Gent en op Charleroi


    want hoelang is het al geleden dat brugge nog eens won op Anderlecht??? jaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden !!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    dakcota +4371
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:30
    GERECHTIGHEID BESTAAT TOCH NOG IN EEN WERELD WAAR KABOUTER VERHAEGHE ALLES BEPAALD!!!!
    Vind ik leuk
    Stefke +3
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:43
    Dat had ik nu echt niet gedacht, Jan het iemand van Kortrijk of Oostende of enz had die maar 1 dag gekregen, daar ben ik zeker van, of toch niet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws