Rode Duivel keert zijn kar: 'Nooit gezegd dat ik stop bij de nationale ploeg'

    Rode Duivel keert zijn kar: 'Nooit gezegd dat ik stop bij de nationale ploeg'

    dinsdag 20 februari 2018 om 17:18

    Marouane Fellaini is teruggekomen op zijn uitspraak dat hij zou stoppen bij de nationale ploeg. Nochtans verklaarde de middenvelder eind december in Humo dat het WK Rusland zijn laatste groot toernooi is.

    "Ik heb enkel gezegd dat ik na het WK in Rusland ga nadenken over mijn toekomst als Rode Duivel", vertelde Fellaini aan Redzone. "Ik heb nooit vlakaf gezegd dat ik zou stoppen, maar er komt een nieuwe generatie. Er zijn veel jonge talenten, die allemaal voor buitenlandse topclubs spelen."

    Maar eerst trekt Fellaini nog met de Rode Duivels naar het WK in Rusland. "Ik hoop echt dat we een mooie prestatie kunnen neerzetten. Met de mentaliteit zit het alvast goed. Bovendien spelen veel ploegmaats momenteel op hun topniveau. We gaan er alles aan doen om te verrassen in Rusland", besloot Fellaini.

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 februari 2018 om 17:33
    Jammer. Van mij mag hij nu al stoppen. Hij is de stoorzender in het elftal.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1400
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:22
    Denk dat je je laat beïnvloeden omdat je hem gewoon niet moet. Denk niet dat hij al veel slechte wedstrijden heeft gespeeld voor de duivels
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1215
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:08
    zolang hij reserve is kan hij iets bijbrengen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:28
    Bwa...zijn kwaliteit is dat hij groot is en dus kopduels kan winnen, zowel verdedigend als aanvallend. Maar voor de rest is hij maar een modale voetballer met beperkte kwaliteiten. Niet snel, technisch op dit niveau ondermaats, geen laatste pas in de voeten. Bij hem is het trekken en sleuren. Kijk naar landen zoals Spanje, Duitsland, Engeland. .... daar zie je geen type Fellaini. Ik herinner me ook de match op het EK tegen Wales. De Rode Duivels spelen het eerste kwartier goed voetbal en zijn de baas, ook op dat moment scoorde Nainggolan met een afstandschot. En dan viel de pudding ineen. Witsel en Nainggolan kwamen onder druk omdat Bale zich meer en meer liet uitzakken en we daar een man te kort kwamen. Wilmots bracht Fellaini in plaats van Carrasco in, dat terwijl we nog moesten scoren. We hadden dat technisch overgewicht van in het begin niet meer, mede door Fellaini en het werd een soort gevechtsvoetbal. OK, er waren problemen met de beschikbaarheid in de verdediging, maar door Fellaini in te brengen, vond ik dat technisch de ploeg verzwakt werd en uiteindelijk speelde we het geliefkoosd spelletje van de Welshmen. Moest ik bondscoach zijn...hij zou niet veel spelen of de laatste 10 minuten als er niets anders op zit dan de lange bal te hanteren.
    Vind ik leuk
    wimdevos +272
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:18
    het ideale breekijzer als de boel moet geforceerd worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:29
    Dat kan van Batshuayi ook gezegd worden...
    Vind ik leuk
    Mario_ +1028
    woensdag 21 februari 2018 om 11:10
    Nee want Batsman loopt een hele wedstrijd te wachten op die kans. Als de ballen niet komen, zie je hem niet. Nu speelt Dortmund aanvallend en komt hij nog redelijk in het spel voor.
    Fellaini wordt ook in topcompetitie gebruikt om een ommekeer te krijgen.
    Ik zou Fellaini ook niet direct opstellen, maar is een op en top prof, klaagt niet en werkt als een paard. Dat kan nooit een stoorzender zijn. Stoorzenders zijn de mannen met een te groot ego.
    Vind ik leuk
    wimdevos +272
    dinsdag 27 februari 2018 om 11:28
    Fellaini is zo polyvalent dat je hem overal kan opstellen in functie van de opdracht : in punt om de boel te forceren, aanvallend in het midden om de ballen met het hoofd af te leggen, verdedigend in het middelveld om de druk af te houden, zelfs centraal achterin om de hoge ballen te onderscheppen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rode Duivel keert zijn kar: 'Nooit gezegd dat ik stop bij de nationale ploeg'