UPDATE: Anderlecht aanvaardt voorstel, Vanhaezebrouck moet puzzelen

UPDATE: Anderlecht aanvaardt voorstel, Vanhaezebrouck moet puzzelen

maandag 12 februari 2018 om 18:47

Leander Dendoncker dreigt niet lang afwezig te zijn voor RSC Anderlecht. Hij kreeg een rode kaart tegen KV Oostende, maar zal geen lange straf moeten uitzitten. Het Bondsparket eist amper één speeldag.

Dat maakte de KBVB vandaag bekend. Dendoncker haalde tegen KVO een doorgebroken speler neer en kreeg meteen een rood karton onder de neus geschoven. Het Bondsparket blijft mild voor de Rode Duivel en vraagt amper één speeldag schorsing. Als Anderlecht in beroep gaat, kan dat zelfs nog kwijtgescholden worden.

Als Anderlecht akkoord gaat, moeten de Brusselaars het komend weekend wel zonder én Sven Kums én Leander Dendoncker doen. Hein Vanhaezebrouck zal moeten hopen op de terugkeer van Adrien Trebel, anders dreigt hij te moeten puzzelen. Achterin lijkt ofwel Josué Sa of Olivier Deschacht de plek van Dendoncker in te gaan nemen.

Update 18:47 uur: Anderlecht heeft besloten om het schorsingsvoorstel van één speeldag te aanvaarden. Daarmee mist hij de wedstrijd tegen STVV.

Plaats een reactie

Boerken +5622
maandag 12 februari 2018 om 16:46
Ik krijg hier likes voor een vraag !
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:08]
Vind ik leuk
ketje55 +2121
maandag 12 februari 2018 om 16:55
Normaal is dat 1 speeldag, maar men kan ook beslissen dat de uitsluiting voldoende is. Maar met al die strontboeren bij den bond zou het een wonder zijn dat ze dit zouden uitspreken voor een speler van Anderlecht
Vind ik leuk
Boerken +5622
maandag 12 februari 2018 om 17:07
Ja maar stel dat het in de laatste minuut is, dan wordt hij niet veel gestraft he, als de uitsluiting voldoende is!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:04
Vraag mij toch af of laag bij de grondse scheldwoorden in forums ook geen schorsing verdienen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:54
Dat is mooi : compassie hebben met de mindere in de huidige voetbalmaatschappij. Sterkte Leander :-)
Vind ik leuk
Toca +25929
maandag 12 februari 2018 om 17:03
Een weekendje rust kan geen kwaad voor dendoncker. Logische 1 speeldag denk ik.
Vind ik leuk
Vlaming +705
maandag 12 februari 2018 om 17:06
Normaal 2 speeldagen, maar ja hij is van anderlecht
Vind ik leuk
DDT +1795
maandag 12 februari 2018 om 17:41
reglement eens lezen vriend.
Vind ik leuk
Vlaming +705
maandag 12 februari 2018 om 18:21
Lees de titel van dit artikel dan zal je het misschien begrijpen, maar ja een brusselaar is niet zo slim
Vind ik leuk
wakka +33
maandag 12 februari 2018 om 18:24
Als Vlaming schaam ik mij om u reacties :) Ken je reglement :)
Vind ik leuk
dakcota +3323
donderdag 15 februari 2018 om 21:49
je bent een idioot, een idioot die niets kent over het onderwerp van het forum waar je je idiote uitspraken op uitlaat.
Vind ik leuk
Rudi653 +246
maandag 12 februari 2018 om 18:54
Blijkbaar heb je in uw profiel vergist. Je moest uw leeftijd invullen niet u iq
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:08
jij bent echt zielig ....
vormer verdiende er 3 vorige week
Vind ik leuk
azerty +1317
maandag 12 februari 2018 om 17:17
Het zal een zege zijn dat Kums niet kan meedoen. Hein ziet niet in dat Kums de zwakke schakel is.
Vind ik leuk
dakcota +3323
donderdag 15 februari 2018 om 21:51
klopt maar we hebben wel of trebel of dendoncker nodig op dat middenveld als kums weg is, beide mogen/kunnen ook niet meespelen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:21
Niet meer dan normaal dat verdiende alleen maar geel
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:26
toch altijd rood?
Vind ik leuk
dakcota +3323
donderdag 15 februari 2018 om 21:52
ging niet voor de bal dus duidelijk rood denk ik.
1 speeldag is dan ook de meest logische keuze
Vind ik leuk
calimeros +1974
maandag 12 februari 2018 om 17:32
En wanneer moet vormer voor de reviewcommissie verschijnen?
Voor zijn vuile tackle van vorige donderdag ,,,,,????
Vind ik leuk
DDT +1795
maandag 12 februari 2018 om 17:42
pas bij zijn derde keer, dit was nog maar de tweede keer ;)
Vind ik leuk
calimeros +1974
maandag 12 februari 2018 om 17:54
INDERDAAD
die arrogante wou donderdagavond nog NIET toegeven dat hij zeer vuile fout gemaakt had en goed wegkwam met geel.

Hij ging het nog Carcela steken.
Vind ik leuk
dakcota +3323
donderdag 15 februari 2018 om 21:52
tis dan ook ne vorte speler, geen woorden aan vuil maken, tis al een schande dat die beenhouwer voor altijd op onze gouden schoen lijst moet staan stinken
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:46
Was dan ook amper rood, meer zou onverdiend zijn
Vind ik leuk
Bart1999 +1468
maandag 12 februari 2018 om 17:53
Ketje, je bent een grote debiel. Als men spreekt over een minderheid achterlijke supporters die het verzieken, dan heeft men het onder andere over u.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:30
een dikke schande is dit !

waarom is geel erger dan rood ?
2 maal geel = rood = 1 speeldag schorsing zonder discussie
direct rood = eventueel geen schorsing....

Direct rood zou altijd 1 speeldag + moeten zijn ! erge fout 2-3 speeldagen . Voor mij mag je ook met extra schorsing komen per rode kaart(of 2 maal geel) 3de rode kaart begin je met 3 speeldagen.

Meer nog Review beginnen met 2 speeldagen !

En ik ben RSCA fan, en ja ik hoop da we niet in beroep gaan...
Vind ik leuk
dakcota +3323
donderdag 15 februari 2018 om 21:56
wat een zever is dit nu weer.
Om te beginnen zijn er vaak onterechte rode kaarten, die verdienen al 0 speeldagen.
Ten tweede zijn er veel onbewuste rode kaarten. een fout is geen misdaad in het voetbal he.
als je geel hebt gekregen in een match en je krijgt er nog 1 verdient dat in mijn ogen meer 'straf' dan meteen rood in sommige gevallen hoor, net zoals in tennis, als de eerste opslag mislukt ga je de tweede toch ook niet even risicovol gaan trappen.

3 speeldagen, weet je wel wat dat is voor een speler. voor een jongere die eindelijk in beeld komt, en dan poef 3 speeldagen weg, das bijna een maand in sommige gevallen, niet over nagedacht denk ik dan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 21:57]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:34
Dat u brein heel klein is dat weten we al een poos ge beseft het zelf nog ni maar in onze taal bestaan nog meerdere woor den als str.b misschien wat boekjes van jommeke lezen dan zal uw woordenschat wat uitgebreid worden
Vind ik leuk
polle1 +113
maandag 12 februari 2018 om 19:41
geef dante zijn kans en zet in het middenveld lokonga en trebel
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:10
Potverdikke he dendoncker er niet bij! Wie gaat dan de goals maken he?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

UPDATE: Anderlecht aanvaardt voorstel, Vanhaezebrouck moet puzzelen