'Clubs kijken angstvallig naar Coucke, sleutel in handen voor vervolg Play-Offs'

    'Clubs kijken angstvallig naar Coucke, sleutel in handen voor vervolg Play-Offs'

    woensdag 17 januari 2018 om 12:42

    Het systeem met Play-Offs komt meer en meer onder druk te staan in het Belgische voetbal. Op 21 februari gaan alle profclubs in ons land met elkaar in debat over een mogelijke wijziging van de formule. Marc Coucke zou in die discussie wel eens een hoofdrol kunnen vertolken. 

    Het Nieuwsblad maakt een analyse van het huidige landschap binnen ons voetbal. De krant verwacht dat de Jupiler Pro League op termijn weer zal evolueren richting een competitie zonder Play-Off-formule. Dat gaf Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe eerder ook al expliciet aan. 'Diverse bronnen binnen de Pro League zijn ervan overtuigd dat er voldoende stemmen kunnen worden verzameld om aan een tweederdemeerderheid te komen', maakt HNB zich sterk.

    'De zes G5-clubs (Club Brugge, Anderlecht, AA Gent, Genk, Standard en sinds kort ook Zulte Waregem) hebben drie stemmen, de overige eersteklassers twee en de acht clubs uit 1B hebben één stem. Vorig seizoen bleek tijdens een bijeenkomst van de niet-G5-clubs in Lokeren een ruime meerderheid voor een afschaffing van de Play-Offs is. En in de G5 komt het verzet nog vooral van AA Gent en Racing Genk.'

    Wat doet Coucke?
    We lijken dus af te stevenen op de afschaffing van de Play-Offs, al kan één man daar nog een stokje voor steken: Coucke dus. 'Vraag is welke positie Marc Coucke zal innemen als sterke man van Anderlecht. Paars-wit trok in 2008 aan de kar om de Play-Offs erdoor te krijgen, maar vooral om het aantal ploegen in eerste klasse te reduceren. Het oorspronkelijke voorstel van voorzitter Roger Vanden Stock was een competitie met minder ploegen zonder play-offs', laat HNB de deur op een kier.

    Poll

    Hoop jij dat de Play-Offs zullen worden afgeschaft?

    (854 stemmen)

    Plaats een reactie

    AzEz86 +6310
    woensdag 17 januari 2018 om 12:59
    nochtans mag Coucke op 21 februarie nog niet beslissen in functie van anderlecht...
    Ik vraag me af hoe dit gaat evolueren...
    Vind ik leuk
    freeman +11525
    woensdag 17 januari 2018 om 12:59
    Wat zou Coucke hem daarmee gaan moeien ? Weet amper het verschil tussen een voetbal en een rugbybal ! LOL :-)
    Vind ik leuk
    Toca +36590
    woensdag 17 januari 2018 om 13:09
    Wat ligt het bij sommige toch zwaar op de maag dat Coucke Anderlecht gekocht heeft. ;-)
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    woensdag 17 januari 2018 om 13:22
    Omdat ze weten dat ze de volgende seizoenen ni veel zullen rapen met hun ploegske :)
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 17 januari 2018 om 17:46
    Waarom dan wel? Omdat hij veel geld heeft ? Er is ook nog zoiets als visie nodig , en laat het dat nu zijn dat er ontbreekt !
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 17 januari 2018 om 17:42
    Dat lijkt me een te rappe comment van u!
    Vind ik leuk
    Toca +36590
    woensdag 17 januari 2018 om 17:46
    Jij moet u niet aangesproken voelen makker.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 17 januari 2018 om 17:50
    Doe ik niet, maar ik denk niet dat er veel negatieve commentaar van bruggefans richting Coucke gaan ook. Daarom vond ik u comment nog iets te vroeg vriend
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1911
    woensdag 17 januari 2018 om 13:45
    Ja coucke is de joker in belgie als ge dat geld ?? Meebrengt dan zal dat de compt op een hoog niveau brengen dan koopt ge zo de kampioen s titels en kunnen de andere clubs alleen maar toekijken ofde club verkopen aan rus of ne chinees om danne waardige kamp te hebben
    Vind ik leuk
    SD +9378
    woensdag 17 januari 2018 om 14:11
    Couce weet ook wel dat de play-offs in hun huidige vorm niet goed zijn.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14997
    woensdag 17 januari 2018 om 14:23
    Anderlecht zal wel voor een Beneleague opteren.
    Vind ik leuk
    Reagens +2189
    woensdag 17 januari 2018 om 14:48
    Alsof dat een echte keuze is.
    Pakweg Lokeren, Zulte-Waregem of Kortrijk zouden stekezot moeten zijn om mee te stappen in een BeNe liga verhaal.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14997
    woensdag 17 januari 2018 om 14:51
    Klopt! Dat is de oplossing niet. NL staat er ook helemaal niet voor te springen.
    Vind ik leuk
    Straffe76 +44
    woensdag 17 januari 2018 om 17:27
    Zal het nog eens herhalen.
    In België 20 profclubs kan.
    Dit noemen we eerste klasse.
    de eerste kampioen de laatste twee eruit.
    Twee stijgers uit tweede klasse.
    Zou beter zijn want meer VERSCHILLENDE matchen.
    38 Matchen op een seizoen moet toch haalbaar zijn.
    Doen ze in Engeland al 100 jaar.
    de beker van België eerste klassers erin in eerste ronde.
    Komt daar Anderlecht Brugge uit jammer 1 eruit.
    Kunnen kleine clubs ook eens mee snoepen van de elite vet pot.
    En vooral zou het voor meer rust zorgen bij iedereen zodat clubs terug kunnen groeien.
    Bewijs trainers kerkhof wie zit er nog op zijn stoel sinds het begin van het seizoen.( Boloni, dury , die van moeskroen, leko en mazu )
    Vanaf plek zeven faal je door play off niet te halen vanaf plek 8 ben je in degradatie gevaar.
    Competitie heeft rust nodig en trainers en spelers ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws