Boskamp haalt uit naar Genk-bestuur: 'Muppets moeten hand in eigen boezem steken'

Boskamp haalt uit naar Genk-bestuur: 'Muppets moeten hand in eigen boezem steken'

zaterdag 9 december 2017 om 13:50

Johan Boskamp heeft stevig uitgehaald naar het bestuur van Racing Genk. De Limburgers zijn bezig aan een matig seizoen en staan pas op de negende plaats in de Jupiler Pro League.

"Het bestuur van KRC Genk heeft een wake-up call nodig", stelde Boskamp in het Belang van Limburg. "Voor het seizoen was Play-Off 1 de doelstelling. Er werd zelfs gesproken over de top drie. Een jaar geleden werd Peter Maes buitengegooid omdat het sportief niet draaide. Ik stel vast dat het nu niet beter gaat."

Albert Stuivenberg -de opvolger van Maes- ligt ondertussen ook onder vuur bij de Limburgers, maar Boskamp viseert vooral het bestuur. "Ik zeg niet dat ze Stuivenberg moeten ontslaan, maar ik vind wel dat die muppets, ik bedoel Patrick Janssens en Dimitri de Condé, de hand in eigen boezem moeten steken."

"Ze moeten hun verantwoordelijkheid nemen, want momenteel doen ze dat niet. Hoe lang gaat Stuivenberg dit nog uitzingen. Twee of drie wedstrijden misschien. Een thuisnederlaag zaterdag tegen rode lantaarn Eupen kan weleens de doodsteek zijn", besloot Boskamp.

Plaats een reactie

zaterdag 9 december 2017 om 14:04
Idd..als zowel Maes als Stuivenberg niets uit de deze groep krijgen dan ligt het probleem niet bij de coach! Ze hadden Maes nooit buiten mogen gooien..ik las dat Stuivenberg zelfs minder punten heeft dan Maes vorig jaar...
Vind ik leuk
zaterdag 9 december 2017 om 15:48
Ik zeg al 2 jaar dat De Condé eens zelf voor de spiegel moet gaan staan. En als hij dat niet wil of kan doen, dan is het aan de Algemeen Directeur om in te grijpen. Doet die echter ook niets, dan moet de Raad van Bestuur voor nieuwe ‘executives’ zorgen. Het geduld van meer en meer supporters is op, getuige het toenemend aantal lege plaatsen op de tribune.
Vind ik leuk
Erik S +24
zaterdag 9 december 2017 om 17:51
Feit dat jij het al 2 jaar zegt en niemand luistert....
Vind ik leuk
Drekovic +5068
zaterdag 9 december 2017 om 16:14
Patrick Janssens was een reclameman die supporter was van Beerschot , dat zijn geen referenties om iets van voetbal te kennen of te weten.
Dimitri De Condé was een verdienstelijke clubspeler maar ook niet meer , aangezien ik de voorbeelden neem in Nederland en England waar oud-spelers in véél clubs een functie hebben heeft hij het voordeel van de twijfel en met een voetbalkenner naast hem zou het wel kunnen lukken
Vind ik leuk
stama +368
zaterdag 9 december 2017 om 17:23
Wie zegt het...Mij hebben ze geleerd om eerst een analyse te maken vooraleer iets uit te kramen. Denkt nu zelf dat beide heren dit nog niet gedaan hebben! Hoeveel gekwetsten heeft KRC? Hoeveel tijd is er geweest tussen einde vorig seizoen en de start van de competitie? Hoeveel bepalende spelers komen uit lange revalidatie?En zo kan ik nog doorgaan. En ja er zijn fouten gemaakt, maar wie die niet maakt mag opstaan! Een gouden raad: succes op lange termijn haal je door niet van je uitgestippelde lijn af te wijken en enkel bij te sturen.
Vind ik leuk
Erik S +24
zaterdag 9 december 2017 om 17:46
Ook aan de reactie van supporters zie je dat ervaring veel waard is!
Vind ik leuk
Erik S +24
zaterdag 9 december 2017 om 17:43
Wees trots op KRC Genk, financieel gezond nog steeds een goed gevuld stadion! Negativisme zat hier, natuurlijk maakt een bestuur, coach en spelers fouten en met een jonge smalle kern wordt dit soms afgestraft. KRC Genk komt wel weer boven maar top 3 is iets waar je voor het seizoen niet van kunt uit gaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boskamp haalt uit naar Genk-bestuur: 'Muppets moeten hand in eigen boezem steken'