Heeft Club Brugge de beste doelman in Jupiler Pro League?

Heeft Club Brugge de beste doelman in Jupiler Pro League?

dinsdag 21 november 2017 om 10:30

Nu de heenronde in de Jupiler Pro League achter de rug is stelt Het Laatste Nieuws een aantal statistieken samen. Daaruit blijkt dat geen enkele keeper uit de Jupiler Pro League meer ballen heeft gered dan Thomas Kaminski. Procentueel is het echter een ander verhaal.

Uit de cijfers blijkt in ieder geval dat Ethan Horvath op de lijn moeilijk te kloppen is. Liefst 79 procent van de ballen die binnen het kader gaan worden gered door de Amerikaan. Ondertussen staat die echter niet meer in de goal bij Club Brugge. Na een blunder tegen Racing Genk wordt hij al drie wedstrijden lang vervangen door Guillaume Hubert.

Kaminski heeft de meeste saves met 74, maar snapt dat dat een vertekend beeld geeft. "Het is normaal dat je bij een ploeg als Kortrijk meer werk hebt. Dat vereist een constante focus. Maar iedere keeper heeft het liever zo, dan maar één bal per match moeten pakken. Op die manier kan je meteen in de match zitten."

Davino Verhulst staat tweede in dit klassement met 67 saves bij Sporting Lokeren. Sinan Bolat staat op drie met 52 saves voor Antwerp.

Poll

Werd Horvath te snel aan de kant geschoven?

(1595 stemmen)

Plaats een reactie

freeman +3520
dinsdag 21 november 2017 om 10:41
Horvath zeker niet afschrijven !
Vind ik leuk
BS90 +2377
dinsdag 21 november 2017 om 10:44
Op de lijn is die inderdaad goed, maar snapt niet wanneer hij moet uitkomen... dan houdt het een beetje op
Vind ik leuk
VeeDeeVee +2009
dinsdag 21 november 2017 om 10:46
Binnen het kader is hij top. Maar bij alle ballen die buiten het kader dreigen te vliegen, slaagt hij er toch in ze binnen te laten.. Bizar.
Vind ik leuk
SD +2155
dinsdag 21 november 2017 om 10:51
De statistieken van Het Laatste Nieuws !!! Wellicht een cursus per briefwisseling gevolgd aan de universiteit van Zichem-
Vind ik leuk
BS90 +2377
dinsdag 21 november 2017 om 11:13
Eerder die van Geel!
Vind ik leuk
Toca +9778
dinsdag 21 november 2017 om 11:02
Statistieken zeggen niet alles he. Heeft club toch al wel wat punten gekost. Ook wel te maken met een mindere opleiding denk ik.
Vind ik leuk
freeman +3520
dinsdag 21 november 2017 om 11:21
Kan me niet herinneren dat hij zoveel punten gekost heeft ? Na die blunder op Charleroi wist hij meteen erna die recht te zetten met een assist bij een verre uittrap . Wel reeds een aantal flagrante mistakes ..... maar zonder puntenverlies !
Vind ik leuk
Toca +9778
dinsdag 21 november 2017 om 11:23
Op genk oa.. penaltyfout in athene. Er zal wel een reden zijn dat leko hem passeert he.
Vind ik leuk
freeman +3520
dinsdag 21 november 2017 om 11:29
Zijn uitkomen is zeker dramatisch ! Maar kent op zijn lijn zijn gelijke niet ! Veel werk aan .... maar weet zeker dat hij terugkomt !
Vind ik leuk
Toca +9778
dinsdag 21 november 2017 om 11:33
Dat kan, vandaar ook dat ik eerder schreef dat zijn opleiding mss wel de reden is dat er nog veel werk aan is.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 11:45
Als je 79% vd ballen op de lijn pakt en ge laat elke voorzet over u heen gaan/door uw handen glippen..wat zijt ge dan met die 79%??
Hij zal zijn kwaliteiten wel hebben maar op voorzetten is hij uitermate zwak!
Vind ik leuk
Garland +2787
dinsdag 21 november 2017 om 12:05
Die jongen straalt gewoon onzekerheid uit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heeft Club Brugge de beste doelman in Jupiler Pro League?