Ex-collega tikt Smet na Club Brugge - Waasland-Beveren op de vingers

Ex-collega tikt Smet na Club Brugge - Waasland-Beveren op de vingers

maandag 20 november 2017 om 09:45

Wim Smet floot zondag niet zijn beste wedstrijd uit zijn loopbaan. Tijdens Club Brugge - Waasland-Beveren vergat hij onder meer een strafschop voor de bezoekers te fluiten en gaf hij een vreemde gele kaart aan Hans Vanaken. In Het Belang van Limburg tikt ex-ref Serge Gumienny Smet op de vingers. 

"Ik vond de prestatie van Wim Smet gisteren in Club Brugge - Waasland-Beveren nonchalant. Als ik die dan vergelijk met Nicolas Laforge, die in het duel tussen Standard en Oostende drie keer rood trok, heb ik liever dat ze te streng zijn en optreden dan te nonchalant", is Gumienny van mening. 

Over de penaltyfase met Ryota Morioka is Gumienny ook duidelijk. "Zeker strafschop. Op dat moment stond het 0-0 en als de bezoekers daar op voorsprong komen, weet je nooit. Smet wou te veel vanuit de zetel fluiten. Je moet voor elke wedstrijd 200 procent geconcentreerd zijn en niet alleen voor de toppers."

Lees ookToptarget deelt sneer uit "Dit was 100% penalty, maar ja, we zijn in Brugge"

Plaats een reactie

Toca +9640
maandag 20 november 2017 om 10:02
Gumieny deed vroeger net hetzelfde. Zou ondanks zijn gelijk nu ook beter zwijgen.
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 20 november 2017 om 10:05
De Serge verzon destijds zijn eigen regels. Geweldig dat juist hij nu om een mening wordt gevraagd.
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 20 november 2017 om 10:14
Gumieny reageerde zelf vanuit zijn zetel! Net zoals wij dat ook zagen dat het penalty was sneerde hij naar zijn ex-collega , vanop het veld lijkt me moeilijker te beoordelen ? En waar was de ref achter het doel en lijnref?
Vind ik leuk
Toca +9640
maandag 20 november 2017 om 10:55
Dat is helemaal juist. Het niveau van de arbitrage is echt dramatisch. Maar niet alleen bij ons hoor.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:49
Waar is die goeie ouwe tijd dat er arbiters als Debleeckere, of zelfs verder terug in de tijd en op Europese velden, Collina rondliepen...
Die tijd was prachtig, we liepen rond met bloemenmandjes vol gemberkoekjes, in aarbeidenvelden met madeliefjes in ons haar... het was prachtig, maar het lijkt al een eeuwigheid gelee... toen de dieren nog kleren aanhadden en de bomen konden praten...
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 09:20
Ik kan best begrijpen dat je De Bleeckere een topref vond als Brugge-supporter, dankzij de topman van Dexia konden jullie een paar keer winnen tegen Anderlecht. Cadeautjes van formaat! Dit tot frustratie van alles wat paars-wit was, we hebben dan maar een stoelendans gedaan...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1878
maandag 20 november 2017 om 11:11
'Uit de zetel'? Die kan het sowieso niet! Smet, één van de achterlijkste van alle refs.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:32
Uw voormalige collega's terecht wijzen als je eigenlijk geen recht van spreken hebt...vriendjes zal hij er niet mee maken!
Vind ik leuk
Drekovic +3973
maandag 20 november 2017 om 12:48
De arrogantie straalt er af van de mannen in het zwart . Verschillende malen heeft bij Beerschot-Wilrijk een eersteklasse-scheidsrechter gefloten ,die staan op het terrein met het idee dat er 6 a 7000 man naar hun komt zien . Zaterdag was het weer prijs met onbenul Wouters , het eerste kwartier is Losada 5 a 6 maal door Libert bewust zwaar aangetrapt , daarna doet Placa een doordeweekse en eerste fout en die krijgt onmiddellijk geel
De tweede helft werd nog erger want dan had Libert toch geel gekregen en dat was dan een vrijgeleide om te schoppen ,te spuwen en te trekken zonder verder gevolg . Als ik dan de tweede gele kaarten van Diarra tegen Westerlo en Van Hyfte op OHL en het rechtstreeks rood van Diarra tegen Cercle Brugge zie dan stel ik mij vragen . Is het onkunde of omkoperij en lach daar niet mee want de laatste jaren gebeuren er rare dingen (remember Moeskroen)
Vind ik leuk
azerty +267
maandag 20 november 2017 om 15:57
De fout ligt volledig bij de spelers zelf. Die laten zich te pas en te onpas vallen om toch maar een vrije trap te krijgen of om tegenstander een kaart aan te smeren enz....... Bij iedere uitbal of zo steken ze allemaal hun hand omhoog.
En dit allemaal om de scheids te misleiden. Indien zij het spel wat eerlijker zouden spelen zou dit voor iedereen aangenamer zijn.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:58
Azerty??? Of ge zijt zo blind als nen mol, nen brugge supporter of uw tv is een aquarium!! Morioka wordt gvd geshot om maanden te kwetsen en meneer spreekt over laten vallen??? Geef uw blindegeleidehond gauw een koekske!!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:58
Zelfs Gumienny was klassen beter dan wat er nu rondholt. En dan weten dat Gumienny geen topper was. Maar Smet, die heeft het aura van een tooghanger in de eerste de beste jeugdclub. Colina ? Die wordt genoemd in bijna elk Italiaans omkoopschandaal, een echt voorbeeld. De Bleeckere was éénoog in het land der blinden en heeft tientallen matchen naar de kloten gefloten. Maar nog steeds zijn de prestaties van onze scheidsrechters beter dan die van de ovebetaalde spelers, dat is een spijtige vaststelling.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ex-collega tikt Smet na Club Brugge - Waasland-Beveren op de vingers