Ex-collega tikt Smet na Club Brugge - Waasland-Beveren op de vingers

    Ex-collega tikt Smet na Club Brugge - Waasland-Beveren op de vingers

    maandag 20 november 2017 om 09:45

    Wim Smet floot zondag niet zijn beste wedstrijd uit zijn loopbaan. Tijdens Club Brugge - Waasland-Beveren vergat hij onder meer een strafschop voor de bezoekers te fluiten en gaf hij een vreemde gele kaart aan Hans Vanaken. In Het Belang van Limburg tikt ex-ref Serge Gumienny Smet op de vingers. 

    "Ik vond de prestatie van Wim Smet gisteren in Club Brugge - Waasland-Beveren nonchalant. Als ik die dan vergelijk met Nicolas Laforge, die in het duel tussen Standard en Oostende drie keer rood trok, heb ik liever dat ze te streng zijn en optreden dan te nonchalant", is Gumienny van mening. 

    Over de penaltyfase met Ryota Morioka is Gumienny ook duidelijk. "Zeker strafschop. Op dat moment stond het 0-0 en als de bezoekers daar op voorsprong komen, weet je nooit. Smet wou te veel vanuit de zetel fluiten. Je moet voor elke wedstrijd 200 procent geconcentreerd zijn en niet alleen voor de toppers."

    Lees ookToptarget deelt sneer uit "Dit was 100% penalty, maar ja, we zijn in Brugge"

    Plaats een reactie

    Toca +28390
    maandag 20 november 2017 om 10:02
    Gumieny deed vroeger net hetzelfde. Zou ondanks zijn gelijk nu ook beter zwijgen.
    Vind ik leuk
    Garland +4965
    maandag 20 november 2017 om 10:05
    De Serge verzon destijds zijn eigen regels. Geweldig dat juist hij nu om een mening wordt gevraagd.
    Vind ik leuk
    Boerken +6353
    maandag 20 november 2017 om 10:14
    Gumieny reageerde zelf vanuit zijn zetel! Net zoals wij dat ook zagen dat het penalty was sneerde hij naar zijn ex-collega , vanop het veld lijkt me moeilijker te beoordelen ? En waar was de ref achter het doel en lijnref?
    Vind ik leuk
    Toca +28390
    maandag 20 november 2017 om 10:55
    Dat is helemaal juist. Het niveau van de arbitrage is echt dramatisch. Maar niet alleen bij ons hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 10:49
    Waar is die goeie ouwe tijd dat er arbiters als Debleeckere, of zelfs verder terug in de tijd en op Europese velden, Collina rondliepen...
    Die tijd was prachtig, we liepen rond met bloemenmandjes vol gemberkoekjes, in aarbeidenvelden met madeliefjes in ons haar... het was prachtig, maar het lijkt al een eeuwigheid gelee... toen de dieren nog kleren aanhadden en de bomen konden praten...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +9615
    dinsdag 21 november 2017 om 09:20
    Ik kan best begrijpen dat je De Bleeckere een topref vond als Brugge-supporter, dankzij de topman van Dexia konden jullie een paar keer winnen tegen Anderlecht. Cadeautjes van formaat! Dit tot frustratie van alles wat paars-wit was, we hebben dan maar een stoelendans gedaan...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12649
    maandag 20 november 2017 om 11:11
    'Uit de zetel'? Die kan het sowieso niet! Smet, één van de achterlijkste van alle refs.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2810
    maandag 20 november 2017 om 12:32
    Uw voormalige collega's terecht wijzen als je eigenlijk geen recht van spreken hebt...vriendjes zal hij er niet mee maken!
    Vind ik leuk
    azerty +1362
    maandag 20 november 2017 om 15:57
    De fout ligt volledig bij de spelers zelf. Die laten zich te pas en te onpas vallen om toch maar een vrije trap te krijgen of om tegenstander een kaart aan te smeren enz....... Bij iedere uitbal of zo steken ze allemaal hun hand omhoog.
    En dit allemaal om de scheids te misleiden. Indien zij het spel wat eerlijker zouden spelen zou dit voor iedereen aangenamer zijn.
    Vind ik leuk
    Berten 10 +138
    maandag 20 november 2017 om 19:58
    Azerty??? Of ge zijt zo blind als nen mol, nen brugge supporter of uw tv is een aquarium!! Morioka wordt gvd geshot om maanden te kwetsen en meneer spreekt over laten vallen??? Geef uw blindegeleidehond gauw een koekske!!
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1455
    maandag 20 november 2017 om 17:58
    Zelfs Gumienny was klassen beter dan wat er nu rondholt. En dan weten dat Gumienny geen topper was. Maar Smet, die heeft het aura van een tooghanger in de eerste de beste jeugdclub. Colina ? Die wordt genoemd in bijna elk Italiaans omkoopschandaal, een echt voorbeeld. De Bleeckere was éénoog in het land der blinden en heeft tientallen matchen naar de kloten gefloten. Maar nog steeds zijn de prestaties van onze scheidsrechters beter dan die van de ovebetaalde spelers, dat is een spijtige vaststelling.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ex-collega tikt Smet na Club Brugge - Waasland-Beveren op de vingers