Pijnlijke cijfers: Anderlecht op weg naar slechte start ooit in de CL-geschiedenis

Pijnlijke cijfers: Anderlecht op weg naar slechte start ooit in de CL-geschiedenis

donderdag 19 oktober 2017 om 09:50

Anderlecht mag dan wel geen slechte prestatie hebben neergezet tegen Paris Saint-Germain woensdag (0-4), de cijfers zijn niet al te best. Met een doelsaldo van -10 is Anderlecht bezig aan een bijzonder slecht CL-parcours.

Na drie speeldagen in de groepsfase van de Champions League staat de teller van Anderlecht op nul punten. De Brusselaars konden nog geen enkel punt sprokkelen én geen enkele keer scoren. Het slikte daarnaast ook al tien treffers, wat voor een doelpuntensaldo van -10 zorgt. Anderlecht is tevens de enige ploeg in de Champions League die nog geen doelpunt wist te scoren dit seizoen. Geen al te beste cijfers.

Het Nieuwsblad weet dat Anderlecht daarmee één van de slechtste starten ooit in de Champions League heeft neergezet. Slechts twee ploegen deden het in de hele geschiedenis van de Champions League slechter dan Anderlecht. In het seizoen 2014-2015 stond het doelpuntensaldo van BATE Borisov na drie speeldagen op -12, ook Legia Warschau (onder Besnik Hasi) had vorig jaar een doelpuntensaldo van -12 na drie speeldagen.16

BATE Borisov eindigde dat CL-seizoen uiteindelijk met een doelpuntensaldo van -22. Legia Warschau eindigde met een doelpuntensaldo van -15. Ter vergelijking, Club Brugge eindigde vorig seizoen de CL-groepsfase met een doelpuntensaldo van -12. Anderlecht is dus gewaarschuwd, of het zet een slecht record neer.

Plaats een reactie

donderdag 19 oktober 2017 om 09:51
Nee nee, Anderlecht is SCHITTEREND bezig! HOERA!
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 09:55
Daar weten jullie alles van hé? PSG is AEK niet natuurlijk... Dat was ook SCHITTEREND!
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 09:55]
Vind ik leuk
Toca +7896
donderdag 19 oktober 2017 om 09:56
Hadden we de champions league maar kunnen aanvatten met hein :-(
Vind ik leuk
blondel +147
donderdag 19 oktober 2017 om 10:02
Toca,je gaat me toch niet vertellen dat het dank zij HVH dat Anderlecht zo aanvallend speelde.Als ik mij goed herinner,speelden ze vorig jaar tegen MU ook al zo onder Weiler.
Vind ik leuk
Toca +7896
donderdag 19 oktober 2017 om 10:07
Tegen man u geef ik u gelijk. Mss ben ik een naieve kloot dat zou best kunnen maar ik geloof nooit dat ze onder weiler zo hadden gespeeld. En ik kan me ook niet voorstellen dat een andere Belgische club het beter had gedaan.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 10:31
Dat herinner je je toch nizt goed.
Zo hoog speelden we tegen Manchester niet.
Nu wilde ze tenminste voetballen.
Dit voetbal heeft anderlecht in jaren niet laten zien. Onder weiler stond de verdediging er maar leek het aanvallend op kip zonder kop.
Nu kan je aanvallend ook iets zien.
Dus ja ik wijt het aan Hein.
Vooral omdat Gerkens laat zien wat ik voorspelde, laat appiah zien dat er iets is om mee te werken. Hanni die ineens terug niveau heeft. Kums die terug begint te voetballen.
Onder weiler konden ze dit niet. (Of wilden ze niet) en onder frutos net hetzelfde. Ik had graag gehad dat thuis wedstrijd tegen Celtic nog moest komen. Want die uitslag zou volgens mij nu niet meer gebeuren.
Vind ik leuk
Toca +7896
donderdag 19 oktober 2017 om 10:55
Tegen man united was het natuurlijk ook wel goed toen. De enige matchen mss maar goed. Ofwel kennen wij er niks van of liggen de normen bij andere clubs hoger he :-) :-)
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 13:40
Ik vond ons niet zo goed in man united. Vooral man United was toen ook niet zo sterk. En hoewel het resultaat meeviel was ik niet tevreden over het spel. Wel fases...
Net als die 3-3 tegen Arsenal. Vond ik toen ook niet om Hosanna te roepen
Vind ik leuk
Boerken +1712
donderdag 19 oktober 2017 om 12:28
Vijgen na pasen
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 10:04
whoehahahaaaaaaa. RSCAfgang
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
donderdag 19 oktober 2017 om 10:56
tja, die afgang word jullie bespaard hé. Wanneer was de laatste keer dat jullie in europa zaten?
Vind ik leuk
JanB +1487
donderdag 19 oktober 2017 om 10:56
Mocht ik een mauve en wit supportersshirtje dragen dan zou ik maar stoppen met lachen over die 0 op 18 van vorig jaar (wat idd zéér zwak was van blauw zwart)

We worden dit seizoen op een déjà vue getrakteerd !
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 11:08
Weliswaar in een ietswat sterkere groep hé boer Jan. En je bedoelt zeker déjà vu Jantje, aka. Mr Wikipedia?
Vind ik leuk
Boerken +1712
donderdag 19 oktober 2017 om 12:33
Das bullshit Freddy , reeksen vergelijken , ik vind het dan makkelijk zeggen , wie zegt dat jullie dan punten ging pakken tegen die ploegen. En wie zegt dat brugge geen goede wedstrijd zou spelen tegen jullie ploegen.het is zoals het is! Ge moogt het een voordeel noemen dat jullie mooie affiches hebben in die reeks.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 12:46
Bullshit? Leicester (die vorig jaar bijna degradeerde), Kopenhagen en Porto, dat is toch PSG of Bayern niet hoor!? Al is 0-3 verliezen van Celtic ook een volledige afgang.
Vind ik leuk
Boerken +1712
donderdag 19 oktober 2017 om 13:14
Leicester speelde maar mooi kampioen in Engeland ,porto waar blijkbaar onze betere spelers Defour depoittre ook niet aan te pas kwamen en tegen Kopenhagen tja dat was het vorige seizoen wel winnen en nu niet.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 12:31
Owla, een tweede keer deja vu bedoel je. Het was immers RSCAfgang wat eerder 0 op 18 haalde in de CL, voor Club dit herhaalde. RSCAfgang gaat wel bevestigen, dus nu weer voor de 0 op 18. Mss een record, 1 ploeg die tweemaal 0 op 18 haalt in de CL
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 14:25
34 titels is alvast een record in België!
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 11:01
Geen enkele Belgische, Hollandse, Zwitserse, Oostenrijkse enz.. heeft iets te zoeken in de CL. Behalve voor het startgeld. Die budgetten verschillen als eerst nationale en provinciale. Financial fairplay is een lachertje. Geef mij maar de El.
Vind ik leuk
blondel +147
donderdag 19 oktober 2017 om 21:08
Begrijp nooit waarom men nu met Anderlecht moet lachen,daar waar wij vorig seizoen ook zo zwak waren.Vond Anderlecht echt niet slecht spelen,alhoewel PSG met de handrem speelde.Ben er wel zeker van als Anderlecht hoog druk zet tegen Club,komt onze verdediging in moeilijkheden met Decarli en Mechele.En het moet gezegd,Anderlecht heeft wel degelijk de beste spelers in huis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Pijnlijke cijfers: Anderlecht op weg naar slechte start ooit in de CL-geschiedenis