Club Brugge-speler stuit op onbegrip: Hij laat de ploeg in de steek

Club Brugge-speler stuit op onbegrip: "Hij laat de ploeg in de steek"

maandag 16 oktober 2017 om 12:15

Club Brugge kroop zondag door het oog van de naald door met 2-3 te gaan winnen bij KV Oostende. Helemaal op het einde kreeg Anthony Limbombe wel nog rood omdat hij zijn shirt uittrok. Kan niet, zo vindt Het Nieuwsblad-columnist Jef Van Hoofstat.

De reactie van Limbombe stuit op onbegrip. "Wat is dat toch met voetballers die absoluut hun sixpack – waarover ik voor alle duidelijkheid niét beschik – aan de hele wereld willen tonen, meteen nadat ze een belangrijk of uitzonderlijk mooi doelpunt hebben gescoord? Zelfs als ik enig begrip zou opbrengen voor de emotie die zoiets met zich meebrengt, was er de verzwarende omstandigheid dat zijn feestje hem een tweede gele kaart opleverde. Het kost hem volgende week een rechtstreeks duel met zijn broer Stallone, onder contract bij Antwerp, de volgende tegenstander van Club Brugge."

Ook het interview van Ivan Leko kan hem niet overtuigen. "Coach Ivan Leko zorgde na de wedstrijd voor een primeur, door de rode kaart voor zijn speler 'top' te noemen. Zijn verklaring: 'Voetbal is emotie en passie. Sommigen zouden dat misschien als een beetje dom beschouwen, maar als je op die manier scoort, tja. Voor mij was die tweede gele kaart het moment van de dag."

Door die rode kaart kan Limbombe de ploeg in de problemen brengen. "Leko houdt echter ook bijzonder graag vast aan dezelfde basiself, omdat 'de automatismen zo sneller ingeslepen raken'. In de veronderstelling dat de vervanger van Limbombe (Touba? De Bock? Palacios?) zich niet in één wedstrijd onmisbaar kan maken, laat de flankspeler zijn ploeg zo wel een beetje in de steek. En dat allemaal omdat Limbombe zijn doelpunt niet kon vieren op een manier die hem geen gele kaart opleverde."

Plaats een reactie

Boerken +1712
maandag 16 oktober 2017 om 12:30
WElke onzin vertelt die nu, die heeft geen emoties zeker of kent het alvast niet, in heet van de strijd zo n doelpunt nog maken dan vergeet je alles op dat moment, moest hij ten volle nagedacht hebben ging hij dat zeker niet zo gedaan hebben met oog op de wedstrijd tegen antwerp en zijn broer , nee topstuk heb jij alvast niet geschreven.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 oktober 2017 om 12:30]
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
maandag 16 oktober 2017 om 12:30
Jef heeft gelijk dat het niet slim was om dit te doen, echter vind ik het belachelijk dat het niet meer mag.
Enkele iconische foto's van vieringen zijn zonder t-shirt (denk maar aan die van Baloteli en Cr7)
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 12:30
Ik kan alleen maar hopen dat de journalist evenveel emotie heeft op HNB als tijdens die actie van Limbombe.
Tuurlijk hoeft dat niet maar uitbarstingen horen bij sportprestaties.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 12:59]
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 12:35
Ik heb het ook wel nooit verstaan waarom die shirt persé uit moet bij een viering van een doelpunt.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 12:35
Je kan toch ook uitbundig en origineel vieren zonder dat het een kaart oplevert. Ik geef de columnist hierin wel een beetje gelijk. Kan gebeuren in 'the heat of the moment' omdat het in de toegevoegde tijd was, maar een op en top professioneel zou idd beter moeten weten. Gezien zijn jeugdige leeftijd is het zeker verteerbaar maar Leko mag hem hier zeker op wijzen.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 oktober 2017 om 12:44]
Vind ik leuk
Garland +2522
maandag 16 oktober 2017 om 13:19
Ik zou eerder de gele kaart in vraag stellen dan de actie, maar hé wie ben ik?

Zo'n shirt uittrekken is pure emotie. Is dat geel? Nee toch, je doet er echt niemand kwaad mee.
Vind ik leuk
Boktor +284
maandag 16 oktober 2017 om 17:33
Wie is Jef van Hoofstat ? Welke Club spupporter zit er nu te wachten op de commentaar van iemand die van zichzelf zegt dat hij toprecenties schrijft ? Gezien de omstandigheden waarin dit doelpunt viel, is het toch enigszins normaal dat Limbombe uit de bol ging en geen erg had voor het feit dat hij al geel had gekregen, ten onrechte trouwens. En uiteindelijk is hij beter nu geschorst tegen Antwerp dan tegen pakweg Genk en zeker Anderlecht. Een wedstrijd tegen zijn broer zou leuk geweest zijn maar ook niet meer dan dat. Waarom er altid spijkersop laag water gezocht worden door deze zgn analisten-collumnisten, als het Club betreft, is een raadsel. Als het over Club gaat altijd negatief, kijk maar naar de commentaar van Degrijse vandaag. Anderlecht heeft de beste kern. Ze hebben nu eens een goede helft gespeeld en ze zijn weer de grote favoriet voor het kampioenschap, terwijl Club bijnaalles heeft gewonnen tot nu toe.
Vind ik leuk
BS90 +2250
maandag 16 oktober 2017 om 21:41
Jef Van Hoofstat? Zijn jullie nu gewoon namen van analisten aan het bijfantaseren?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Club Brugge-speler stuit op onbegrip: "Hij laat de ploeg in de steek"