Van Holsbeeck analyseert de eerst week van Frutos: Maniakaal mee bezig

Van Holsbeeck analyseert de eerst week van Frutos: "Maniakaal mee bezig"

maandag 25 september 2017 om 19:02

Herman Van Holsbeeck was maandag te gast bij HLN Vista!, de voetbalwebcast van Het Laatste Nieuws en Proximus 11. De manager van RSC Anderlecht gaf zijn mening over de eerste twee wedstrijden onder interim-coach Nicolas Frutos.

Van Holsbeeck kreeg van Marc Degryse de vraag of hij in Frutos een toekomstige hoofdtrainer ziet. Degryse ging namelijk niet akkoord met de keuzes van de Argentijn tegen Waasland-Beveren. "Nico heeft zeker kwaliteiten. Hij heeft een grote persoonlijkheid, dat was ook al zo als speler", vertelde de manager van paars-wit. "Ik kan alvast zeggen dat de trainingen van Frutos echt goed waren."

"Tegen KVC Westerlo koos hij voor een volledige stijlbreuk met voorganger René Weiler. Ik denk dat de supporters daar hebben gezien dat Anderlecht opnieuw probeerde om dominanter te voetballen. Hij is een jonge coach die maniakaal bezig is met tactiek. Iedereen kijkt uit hoe Frutos de ploeg zal laten spelen tegen Celtic en Standard. Dan zullen we zien welke evolutie hij doormaakt."

Lees ook: Van Holsbeeck zet deur op een kier voor Frutos: "Als hij blijft winnen..."

Plaats een reactie

Prpldynmt +1712
maandag 25 september 2017 om 19:07
Westerlo en Waasland-Beveren waren eigenlijk geen waardemeters. Na Celtic en Standard zullen we inderdaad zien hoe ver Frutos en de ploeg staan in het post-Weiler-tijdperk.
Vind ik leuk
GBAU +716
dinsdag 26 september 2017 om 08:40
Ik vind Waasland-Beveren momenteel juist wel een waardemeter (meer dan Standard).
En daar kwamen we niet goed uit de test in elk geval.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 08:41]
Vind ik leuk
Svh +107
maandag 25 september 2017 om 19:10
Hoop echt eerlijk gezegd van niet. ik hoop dat ze vol voor een andere trainer kiezen.ik zeg niet dat Frutos het niet in hem heeft. maar nu nog niet .vindt dat hij soms nog verkeerde keuzes maakt.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:11]
Vind ik leuk
Svh +107
maandag 25 september 2017 om 19:11
Hoop echt eerlijk gezegd van niet ik hoop dat ze vol voor een andere trainer kiezen ik zeg niet dat Frutos het niet in hem heeft maar nu nog niet vindt dat hij soms nog verkeerde keuzes maakt
Vind ik leuk
Bacco +1621
maandag 25 september 2017 om 19:37
Frutos als hoofdtrainer...misschien ooit bij Anderlecht, maar niet nu. Nu heb je iemand nodig die zijn metier kent, die als trainer successen behaald heeft. Manakiaal werken of niet, dat maakt niet uit. Ik kan ook tot middernacht op mijn werk zitten voor een job waar ik niets van begrijp en zo proberen indruk te maken om me toch aan boord te houden. Maar dan verkies ik toch een trainer die de job al onder de knie heeft en al wat verwezenlijkingen op zijn palmares heeft staan. De matchen van Frutos konden mij niet overtuigen. Anderlecht heeft 3 keer het geluk aan zijn zijde gehad, door scheidsrechterlijke beslissingen in hun voordeel, of ze waren verloren, daar hadden die reddingen van Boeckx niet eens iets kunnen aan veranderen. Het enige echt goede wat Frutos gedaan heeft is Stanciu gebracht op de positie waar hij tot zijn recht komt en hel vertrouwen gegeven. En ineens zie je wel zijn klasse. Een aantal goede afstandschoten, goede aangesneden corners,.... Wat Anderlecht te doen staat is een goede trainer halen en in de winterstop gerichte en directe versterkingen halen.
Vind ik leuk
Julien +541
maandag 25 september 2017 om 20:03
Hij weet niet van ophouden. Hoelang nog ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Holsbeeck analyseert de eerst week van Frutos: "Maniakaal mee bezig"