Van Holsbeeck zet deur op een kier voor Frutos: Als hij blijft winnen...

Van Holsbeeck zet deur op een kier voor Frutos: "Als hij blijft winnen..."

maandag 25 september 2017 om 17:44

Herman Van Holsbeeck was maandag te gast bij HLN Vista!, de voetbalwebcast van Het Laatste Nieuws en Proximus 11. De manager van RSC Anderlecht sprak onder meer over interim-coach Nicolas Frutos en over de zoektocht naar de opvolger van René Weiler.

Van Holsbeeck verklaarde dat paars-wit nog geen lijntjes heeft uitgegooid naar potentiele nieuwe trainers. "Wij hebben beslist dat we voorlopig voluit de kans geven aan Frutos. Met andere trainers is er geen contact. Ook niet met Hein Vanhaezebrouck. Na Standard zullen we in eer en geweten een evaluatie maken, maar als Frutos blíjft winnen..."

De nieuwe coach moet voor Van Holsbeeck absoluut proberen de spektakelwaarde bij Anderlecht op te krikken. "Natuurlijk willen wij een trainer die resultaten met goed voetbal combineert. Maar dat is niet zo evident. Ik stel vast dat coaches op den duur, omwille van de druk om te móeten winnen, hun filosofie verloochenen."

Plaats een reactie

Toca +5690
maandag 25 september 2017 om 17:46
Herman weet het volgens mij niet meer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:26
Blufpoker met Louwagie. Hij toont zijn kaarten niet, he.
Vind ik leuk
Prpldynmt +1717
maandag 25 september 2017 om 18:29
Tja, we moeten Frutos inderdaad de kans geven. Hasi is destijds is ook zo begonnen en is erna ook mogen blijven en zelfs kampioen gespeeld. Er is een merkwaardige trend te zien bij de trainers van Anderlecht de afgelopen jaren. Iedereen heeft in zijn eerste seizoen kampioen gespeeld en erna hebben ze niks meer gepresteerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:29]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:36
Je gaat frutos net als hasi opbranden voor ze er klaar voor zijn.
Hasi kan ooit grote trainer (Belgische norm) kunnen worden. Maar daar gaat Anderlecht niet van profiteren. Frutos heeft mss het in zich, maar heeft zelfs nog geen diploma. Hij heeft de supporters op zijn hand maar als dr resultaten niet volgen kan dat rap draaien. En Anderlecht is in principe niet de plaats om de job nog te leren.
(Kan beter als Clement iets lager beginnen)
Net zoals hasi beter eerst naar KV Mechelen had gegaan.

Ik acht frutos voor de moment niet klaar voor Anderlecht. Ook niet na 4 overwinningen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:34
Denk dat het gwn wachten is tot Gent Hein ontslaat of Hein gwn zelf opstapt, denk dat meer de reden is waarom ze dit hier zeggen van Frutos!
Mss om iets te forceren dat Hein, zelf stappen onderneemt!
Vind ik leuk
Bacco +1623
maandag 25 september 2017 om 18:35
Eerst verkondigt Van Holsbeeck dat Frutos geen trainer blijft. Een week later zegt diezelfde Van Holsbeeck dat als hij blijft winnen dat hij trainer blijft. Wat is dat voor zever. Ten eerste, een topclub verdient een goede en ervaren trainer, geen nieuwkomer zonder ervaring. Ten tweede, waarom speelt Anderlecht geen goed voetbal, omdat er onevenwicht in de kern is. Je kan moeilijk een team samenstellen waar iedereen op zijn plaats speelt. Het bestuur is verantwoordelijk om de trainer een goede kern te bezorgen. Anderlecht heeft geen goede rechtsachter, geen deftige flankaanvallers. Dus zowel het verdedigend als het aanvallend compartiment kan nog wat versterking gebruiken. Maar wat heeft Anderlecht wel...spelers die ze verhuren aan een ander, Bruno die niet kan voetballen, 3 diepe spitsen.... doe daar eens iets aan en geef uw geld nuttig uit aan een evenwichtige kern.
Vind ik leuk
buck +1085
maandag 25 september 2017 om 18:52
Hebben het allemaal gezegd verdediger, flankspelers en goeie spits mja...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:43
Weiler was tevreden met de kern. Dan hoef je als bestuur niet te kopen toch?
Veel hangt van de trainer af. Wat kan je uit je ploeg krijgen. Met duidelijke afspraken kan je in blok veel problemen oplossen.
De verdedigers die Hein gebruikte bij kortrijk of Gent waren geen wereldklasse he. Zijn niet weg geplukt door Europese toppers of zo. Maar konden in championsleague wel hun mannetje staan.

En ja het is onnozel dat ze zoveel spelers verhuren en ander spelers kopen die niet zoveel beter zijn. Maar lukebakio heeft in ieder geval een jaar onder Mazzu kunnen werken. Dan heb je er nog die onder dury werken. Of Clement die toch verrast.
Zullen ze in ieder geval meer van leren als bij ons in de tribune zitten he. Op lange termijn is da mss nog niet zo slecht
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:19
Volgens mij sterke bluf.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Holsbeeck zet deur op een kier voor Frutos: "Als hij blijft winnen..."