'Één camerastandpunt zorgde voor enorme discussie en twijfel bij videoref'

'Één camerastandpunt zorgde voor enorme discussie en twijfel bij videoref'

zaterdag 12 augustus 2017 om 10:14

Club Brugge pakte vrijdagavond drie punten op het veld van Zulte Waregem. Na de match ging het echter alleen over de videoref. De thuisploeg claimde een penalty, die niet werd gefloten door ref Lawrence Visser. Zulte hoopte op hulp van de videoref, maar ook die erkende de zuivere overtreding niet. Dit tot grote boosheid bij Essevee.

Francky Dury vroeg zich met ergernis af of de videoref misschien al was gaan slapen. Het Nieuwsblad meldt dat de fase wel degelijk heel uitgebreid is bestudeerd. ''In het fameuze busje zaten gisteren drie scheidsrechters - één van hen was een videoref in opleiding - met Yves Marchand als hoofdref. Zij bekeken de mogelijke overtreding uit alle standpunten die de tien opgestelde camera's hen konden geven en kwamen tot de conclusie dat dit geen honderd procent strafschop was'', schrijft de krant.

Één specifiek camerastandpunt bracht naar verluidt enorme twijfel bij het trio. ''Pas als er een absolute overtuiging is, licht men de scheidsrechter op het veld in. En die was er dus niet, mede door één bepaald camerastandpunt waardoor er twijfel ontstond.'' Zelfs na de match was de discussie nog niet ten einde. ''De refs bleven nog een halfuur tot een uur na de fase erover discussiëren en zelfs na de match keerde de videoref nog even terug naar het busje om er de fase te herbekijken. Nadien nog steeds niet absoluut overtuigd van de overtreding'', besluit het dagblad.

Plaats een reactie

User251 +774
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:20
Wa ne zever... Sorry maar dat ze dan op zen minst met een deftig excuse afkomen
Vind ik leuk
Garland +2787
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:32
Ik ben benieuwd. Eigenlijk moet de Belgische voetbalbond dit beeld moeten vrijgeven anders geloof ik weinig van dit verhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:52
Hoe hypocriet kan iemand zijn?
En gewoon niet willen toegeven dat Brugge altijd moet winnen via de refs door KBVB.
Brugge gaat compleet de mist in op Europees niveau, dus moet een 9/9 in de Jupiler League dan maar de crisis afwenden.

Ik zou niet weten waarom de videoref zou twijfelen.
Zelfs Visser moet serieuze stront in zijn ogen gehad hebben, zodat hij het niet zag.
Ja, LEES : wel gezien, maar absoluut geen penalty willen geven, want dan was Brugge zijn maximum kwijt.

Wat een gezeik ook weer met de transfer van IZQUIERDO.
Woensdagavond was hij weg, maar vandaag zaterdag is de transfer nog niet rond naar dat klein Engels PLOEGJE !!!

Het is absoluut GEEN 100% duidelijke penalty, HET IS 300 % DUIDELIJKE PENALTY.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 10:58]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:52
Man, laat me niet lachen. Ge kunt u ni inbeelden hoe belachelijk ge uw eige maakt met zo'n DEBIELE opmerking. Uw mama is fier op u!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:54
Haha die frustraties
Vind ik leuk
Drekovic +3975
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:02
Het is 500% strafschop maar stop a.u.b. met dat kinderlijk gedrag .Iedere ploeg wordt al eens benadeeld en bevoordeeld en het zijn de zogenoemde kleine ploegen die nog het meest benadeeld worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:05
Als het jeukt moet je krabben en zondagavond op tijd weer binnen hé!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:42
Pilletjes kunnen soms wonderen doen.
Hopelijk helpt het jou....................
Vind ik leuk
Mario_ +762
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:03
Met 3 . Nog een reden om ze de fases apart te laten beoordelen zonder het standpunt van hun collega's te weten.
Vind ik leuk
Toca +9648
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:04
Blijf erbij dat er geen videoref nodig was voor deze fase. Maar dat zal dan wel door mijn paarse bril komen zeker.
Vind ik leuk
User251 +774
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:10
Ja altijd he ;). Maar de visser moest dit 100% zelf ook gefloten hebben, stond er dicht op
Vind ik leuk
Boerken +2055
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:31
Nee, maar wel door de herhaling. Ik kan toegeven dat het penalty was maar zag het ook maar in de herhaling, de ref pleit ik vrij voor die fase videoref niet natuurlijk
Vind ik leuk
firedwarf +1065
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:29
Wat een zwak lame excuus... alles ombde schijtrechters int busje uit de wind te zetten ja...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:40
Dan was de fase op Moeskroen én veel onduidelijker én minder strafschop. Dit is gewoon bewust niet willen fluiten en tussenkomen. Gebeurt dit aan de overkant of in Brussel, dan moet de videoref zelfs niet tussenkomen, wordt er direct gefloten. 2e match op rij dat Visser uitslag bepaald.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:27
geertvdd
Lees uw teksten eens opnieuw
Hopelijk besef je dan zelf wat een gelul, gezever je geschreven hebt.

Maar ja, typisch brugge en zijn fans
zeveren, en nooit de waarheid kunnen toegeven
Eens calimero, altijd calimero
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:10
Aan de andere zijde was er Diaby die bij 0-2 alleen op keeper afkon, maar onterecht afgevlagd (ook in eerste helft zo zuivere scoringskans ontnomen)
De Sart die als laatste man Wesley in de rug duwt net op moment dat die afdrukt...
Essevee was dus niet alleen (door video)ref benadeeld.
Nadeel voordeel => 0 ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Één camerastandpunt zorgde voor enorme discussie en twijfel bij videoref'