Beerschot-Wilrijk: Al voorbereid op scenario dat we volgend jaar in 1A uitkomen

Beerschot-Wilrijk: "Al voorbereid op scenario dat we volgend jaar in 1A uitkomen"

Gepubliceerd: dinsdag 23 april 2019 om 23:51di 23-04-2019 om 23:51

Het nieuws rond KV Mechelen en Waasland-Beveren slaat in als een bom. Bij heel wat clubs tovert de affaire echter ook een kleine glimlach op het gezicht. Bij Beerschot-Wilrijk is die misschien wel het grootst van allemaal.

De één zijn dood is de ander zijn brood. Als KV Mechelen wel degelijk veroordeeld zou worden tot degradatie, wordt Beerschot-Wilrijk normaliter de lachende tweede. Volgens de bondsreglementen zouden de Ratten dan mogen promoveren naar Eerste Klasse A. Beerschot-Wilrijk schopte het immers tot de finale van Eerste Klasse B, maar stuitte daarin op de Mechelaars.

Bij de fusieclub reageert men verrassend optimistisch. "Vermits we al maanden overtuigd waren dat dit zou gebeuren en dat deze uitspraken zouden vallen, hebben we al die tijd ons ook voorbereid op het scenario dat we volgend jaar in 1A zouden uitkomen", lijkt eigenaar Francis Vranken bij Het Nieuwsblad al uit te gaan van een goede afloop voor zijn club.

Poll

Vind jij het logisch dat Beerschot-Wilrijk, bij een gedwongen degradatie van KV, zou promoveren?

(264 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 23 april 2019 om 23:57
Kdenk dat ze te vroeg victorie kraaien.
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 00:06
Wie "profiteert" der eerst? BW of Lokeren?
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 00:26
Als Waasland Beveren schuldig is profiteert Lokeren en als KV schuldig is BW
Vind ik leuk
Filiep +724
woensdag 24 april 2019 om 08:43
Ik denk dat Lokeren altijd eerst profiteert
Maar ben het niet zeker
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 09:33
Het is niet omdat er velen zijn die dit scenario willen dat men de bondsreglementen zomaar kan negeren ( alhoewel als BW betrokken is kan er blijkbaar véél gefoefeld worden in hun nadeel)
Vind ik leuk
Geertkeano +614
woensdag 24 april 2019 om 01:27
De bond moet zijn reglementen volgen zowel Beveren als kvmehelen kunnen niet degraderen
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 06:43
Zoals KV en WB de reglementen volgde?
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 06:54
En kunnen ze licentie intrekken?
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 06:59
Aangezien dat nog nooit voor moeskroen gelukt is, zal licentie intrekken ook hier niet lukken
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 07:21
Miss deed Moeskroen niets fouts of zijn ze gewoon slimmer als jullie!

Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 07:49
Die zitten ook in een moeilijke situatie... Hoe stellen ze hun kern samen? Voor 1A of 1B?
Als ze hopen op 1A met deze inkomsten en ze spelen toch in 1B hebben ze een financieel probleem, maar als ze kern voor 1B samenstellen en ze spelen 1A hebben ze een sportief probleem.
Vind ik leuk
Filiep +724
woensdag 24 april 2019 om 08:42
Gans die historie moest al lang van de baan geweest zijn
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 09:29
Het is toch logish dat beerschot zou promoveren en Lokeren ook in 1A blijft als W-B en Mechelen degraderen of niet soms?
Ik hoop gewoon dat de daders gestraft worden al dan niet met degradatie en de slachtoffers dus beloond worden.
Vind ik leuk
Wimz3 +1009
woensdag 24 april 2019 om 15:22
Waarom is Beerschot dan het slachtoffer? Het huidige KVM-team, trainer, omkadering en fans zijn evengoed slachtoffer, niet?
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 18:27
ik zeg net dat Beerschot het slachtoffer is en stel nu dat ze iets vinden bij Mechelen vind jij het dan niet normaal dat Mechelen in 1B blijft en Beerschot overgaat aangezien ze 2de waren in de competitie na mechelen?
Vind ik leuk
Wimz3 +1009
woensdag 24 april 2019 om 19:55
Eerlijk gezegd nee, ik zie niet in waarom de 2e moet overgaan. Heeft ook niet met dit jaar te maken maar het vorige. Maakt niet uit, gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 19:59
Ik zie het wel gebeuren ze
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws