OPSTELLING: Ivan Leko pakt uit met enkele verrassende keuzes tegen Antwerp

OPSTELLING: Ivan Leko pakt uit met enkele verrassende keuzes tegen Antwerp

Gepubliceerd: maandag 22 april 2019 om 13:40ma 22-04-2019 om 13:40

Laatste update: maandag 22 april 2019 om 16:08ma 22-04-2019 om 16:08

Royal Antwerp FC en Club Brugge werken maandagnamiddag op de Bosuil de laatste wedstrijd af van de vijfde speeldag in de Play-Offs. De thuisploeg kan bij winst op gelijke hoogte komen met Club, terwijl Blauw-Zwart bijna verplicht is te winnen om in het spoor van leider Genk te blijven.

Ivan Leko pakt uit met enkele verrassende keuzes. Hij voert twee wijzigingen door na de 3-1 nederlaag tegen Genk. Danjuma en Openda staan aan de aftrap tegen Antwerp. De aanvaller houdt Siebe Schrijvers op de bank, terwijl Danjuma mag starten ten koste van Diatta.

Bij thuisploeg Antwerp zijn er minder verrassingen in de basiploeg van Laszlo Bölöni. De Roemeense coach voert één wijziging door in vergelijking met de match op het veld van Gent (1-2 winst). Hij kan niet rekenen op Haroun. Zijn plaats wordt ingenomen door Yatabaré.

Plaats een reactie

Vlaming +1926
maandag 22 april 2019 om 13:43
Eindelijk schrijvers er uit
Vind ik leuk
Tony Salta +397
maandag 22 april 2019 om 13:52
Dat was toch de beste aankoop,nu zie je wel dat Genk blij is dat hij weg is.
Vind ik leuk
Jake Genk +364
maandag 22 april 2019 om 14:05
Tis ene "Siebe" Zegt men in Limburg !
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:06
Zeg tony maffia : hij koste minder dan de Deense super mega spits topgoalgetter vd eeuw INGVARTSEN. Die ken je toch hé. Moei je eens in je eigen menage!
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:10
Dan ken je blijkbaar niets van je eigen Club en supporters en zit je wat nonsens te praten!

I Genk vonden ze het allen verschrikkelijk dat hij naar Club ging. Zowel het bestuur als de "echte" supporters.
Vind ik leuk
TageMeister +10212
maandag 22 april 2019 om 14:00
Hoor altijd dat schrijvers zo goed is...

Volgens mij is siebe ook de betere mee voetballer
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:12
Siebe had in Genk een ramp match. En met de vele wisselmogelijkheden en goeie bank, kunnen wij onze meest beslissende man (op Hans na) eens vervangen...
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:07
????? Is nochtans een heel goede speler. Maar zoals alle jonkies moet hij kansen krijgen en vertrouwen. We moeten jonge gasten just stenen ipv af te breken.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 13:56
Truth zal tevreden zijn , 8 Belgische namen in de ploeg !
Vind ik leuk
hoekschop +4539
maandag 22 april 2019 om 14:23
Ha, ha, Rits, Vanaken en Mechele. De rest hoort volgens hem thuis in Brussel. En hij zal het ze eens goed gaan zeggen ook.
Vind ik leuk
Kris1 +1331
maandag 22 april 2019 om 13:57
Ik vond Schrijvers en Diatta bij de betere spelers de laatste weken. Dus begrijp ik de keuze van Leko niet goed. Als hij dan toch wil kiezen voor de snelheid van Openda dan had ik Wesley eens op de bank gezet. Is al een tijdje minder aan het spelen (veel duwen en trekken en veel slechte balcontroles) Diatta speelde ook constanter dan Dennis. Leko gokt blijkbaar op zijn flitsen. Gelukkig mag Rits terug starten en brengt hij Amrabat niet van in het begin. Ik hoop dat Leko zijn plannetje lukt en Openda en Danjuma de matchwinnaars worden.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:14
Diatta heeft niet meer die pure scherpte van een tijdje terug en dat is begrijpelijk. Waarom hebben we dan ook een grote kern? Dennis z'n beste positie is rechts en Diatta verliest stuk waarde op rechts. Denk dat basisplaats Openda ook een keuze voor z'n snelheid is in combinatie met blijvende inzet op training. Enkel match op genk was Dennis minder maar daarvoor was hij onhoudbaar op rechts dus verdient zeker verder z'n kans en Danjuma kan je niet verder op de bank laten hé. Was basisspeler voor z'n blessure.Jij hebt het niet voor Amrabat hé.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:14
Vorige week waren beide bij de minste zowel Siebe als diatta. En als je Wesley op de bank zet, heb je niemand die een bal kan bijhouden tegen die boomstammen in Anvers. En Dennis is de afgelopen weken nog wel wat meer beslissender geweest dan Diatta.
Vind ik leuk
Marcus_A +2507
maandag 22 april 2019 om 13:58
Schrijvers doet het toch heel goed bij Brugge
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 14:15
Tuurlijk maar begint frisheid te missen na een lang seizoen, niet zo vreemd. Hebben ruime kern dus Leko gebruikt ze.
Vind ik leuk
blondel +4270
maandag 22 april 2019 om 18:57
Omdat één match minder is ,is de frisheid wat minder.Zotter kan het niet he.Diatta en Schrijvers hadden altijd moeten starten.Vanaken was vorige week ook minder,en Vormer ook,en Denswil ook en nog enkele.
Vind ik leuk
Blue army +138
maandag 22 april 2019 om 14:09
Denk dat hij Diatta zal inbrengen laatste twintig minuten als antwerp al een beetje frisheid mist om dan met zijn snelheid het verschil te maken.
Schrijvers is toch minder explosief dan Openda en voor op Antwerp is dat toch belangrijk.
Daarom vind ik de keuze van Leko nog zo zot niet.
COYB
Vind ik leuk
Vlaming +1926
maandag 22 april 2019 om 14:31
De var is weer pots dat belooft
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 15:09
Ik mis schrijvers opt veld, maar doen Ruud en Hans eigenlijk mee? Na 35' nog ni gezien en Leko zei, is alles of nix, wel blijkbaar hebben ze gekozen: NIX! 😖😖😖
Vind ik leuk
Truth +4551
maandag 22 april 2019 om 15:10
Wat een zwakke wedstrijd van beide ploegen !
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 15:23
Pots zit in het busje en penal weer door ons neus!!!!
Vind ik leuk
Truth +4551
maandag 22 april 2019 om 16:32
Idd ik zei het direct tegen mijn broer maar ja ...We mogen niks zeggen hé ...gewoon accepteren en verder gaan 😜😜😜
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
maandag 22 april 2019 om 15:24
We krijgen tegen Genk een belachelijke en onterechte penalty tegen, vandaag mag van Damme openda gewoon onderuit trappen.... blauw zwarte bond toch he.....
Vind ik leuk
Vlaming +1926
maandag 22 april 2019 om 15:26
Strafschopfout van vandamme op Openda werd door pots weer niet bestraft.
Het begint meer dan verdacht te lijken.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 15:43
het ligt er echt wel heel erg vingerdik op hoe het moet uitdraaien, wat er wel mag en niet

genk krijgt de overwinning cadeau tegen gent van de arbitrage, genk krijgt de overwinning cadeau tegen brugge van de arbitrage, als ze het niet cadeau krijgen wint genk absoluut zeker geen van beide matchen

brugge werd dus zwaar bestolen op genk en nu weer opnieuw op antwerp

na 3 minuten wordt een 100% zuivere penalty van van damme op openda niet gegeven, na 20 minuten gebeurt dit nog eens, weer van damme op openda

veel overtredingen van antwerp mogen zomaar passeren en er waren er serieus zware fouten bij

is het zeker dat de ref en var zijn wie ze zeggen dat het zijn, want volgens mij zijn het toch duidelijk antwerpsupporters of antwerpspelers die hun plaats hebben ingenomen
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 16:43
Wat heeft die VAR daar weer zitten doen deze namiddag! Wat mag Van Damme zich allemaal niet permitteren,boort 2 maal Openda de grond in,in de zestien wat dus 2 maal strafschop is,wat dus op zijn minst 2 maal geel is waardoor Antwerp na 30 minuten met 10 man verder moet enz.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws