Anderlecht komt altijd terug, maar het zal niet voor volgend seizoen zijn

"Anderlecht komt altijd terug, maar het zal niet voor volgend seizoen zijn"

Gepubliceerd: donderdag 18 april 2019 om 20:00do 18-04-2019 om 20:00

Laatste update: donderdag 18 april 2019 om 20:12do 18-04-2019 om 20:12

Ook Gilles De Bilde ziet dat zijn ex-ploeg Anderlecht een echt rampseizoen beleeft. De Bilde denkt dat Anderlecht wel zal terugkeren... maar dat gaat lang duren!

De Bilde voorspelt in Humo dat de malaise nog een tijdje gaat aanhouden. "Eén ding is zeker: Anderlecht komt altijd terug. Maar ik verwacht niet dat de problemen volgend seizoen al opgelost zijn", vertelt hij in Humo.

"Het resultaat is wat het is: een rampjaar. Zonder Europees voetbal wordt dit een drama zonder voorgaande, zowel sportief als financieel. In die omstandigheden verbaast het me dat de supporters het nog zolang hebben kunnen aanzien."

De problemen van Anderlecht waren er al voor de overname. "Die gelatenheid is er nu al een paar jaar. Het heeft geduurd tot de thuisnederlaag tegen Antwerp voor ze om Couckes ontslag begonnen te roepen. Dat was vroeger toch anders: ik herinner me hoe boze fans Roger Vanden Stock tot op het trainingsveld kwamen belagen", aldus De Bilde.

Lees ook: Coucke en Verschueren dachten ook aan De Bilde

Poll

Wie wint Anderlecht - KAA Gent

(1120 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +54769
donderdag 18 april 2019 om 20:25
Fans op Anderlecht zijn ondanks vorige week veel rustiger en braver geworden. Heb ook meer dan vroeger de indruk dat je tegenwoordig geen ongenoegen meer mag laten blijken of je bent een successupporter. Goed of slecht voetbal, je moet altijd tevreden en blij zijn.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 22:55
Niet mee akkoord, Toca.
mensen mogen wél nog hun ongenoegen laten blijken. maar laat het ons wel op een deftige manier doen. Met een zekere klasse. In de zin van ook wel eens durven toegeven dat je tegenstander gewoon beter was. In de zin van ook met respect met je aartsrivalen durven omgaan. In de zin van realiseren dat het bestuur ook altijd doet wat ze doet in volle overtuiging dat dat het beste is.
Laat ons verder doen met ongenoegen te laten blijken op deze manier. En laat ons verder vooral stoppen met het ongenoegen dat we afgelopen week gezien hebben. De agressieve variant. De macho-variant. De variant van zij die zich niet door regeltjes laten binden. De variant van zij die van mening zijn dat je ongenoegen precies allèèn maar op die manier kan uiten. De variant van zij die niet geloven in dialoog, in spreken, in deftig ongenoegen. De variant van de beste stuurlui, die weeral aan de wal staan.
Vind ik leuk
Toca +54769
donderdag 18 april 2019 om 23:03
Mee eens. Maar als supporter is het niet altijd even makkelijk om je ongenoegen over te brengen. Geweld zal ik nooit goedkeuren. We kunnen vooral hopen op beterschap. Qua voetbal dan, want tegenwoordig is het meer een opoffering dan een plezier om naar het stadion te gaan.
Vind ik leuk
Frefke +1634
vrijdag 19 april 2019 om 13:15
Ja Toca, de meesten verstaan ons niet... Zij zijn gewoon om meerdere slechte seizoenen te slikken dan wij. Ons DNA kan maximum 3 à 4 nerderlagen aanvaarden per jaar in de JL maar geen heel seizoen armoedevoetbal. We zijn dat niet gewoon en we pikken dat dan ook niet. Zeker als men ons de hemel beloofd heeft en we nu momenteel voor de poorten van de hel staan...
Vind ik leuk
Huppo +72
donderdag 18 april 2019 om 20:27
Nog een overgangsseizoen. Daar hebben ze er al een aantal van gehad de laatste jaren.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 20:32
Ik hoop dat ze kunnen winnen deze keer
Vind ik leuk
freeman +14429
donderdag 18 april 2019 om 20:56
Toch één zekerheid , na die match zal er minstens één ploeg niet meer puntenloos achterblijven !
Vind ik leuk
Heppen1J +1005
donderdag 18 april 2019 om 20:56
Hoe lang is het slecht voetbal van Anderlecht al bezig
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 11:53
Datgene wat er nu gebeurt op Anderlecht getuigt alleen maar van een héle fanatieke en zeer slechte supportersmentaliteit.
Supporters die alleen maar kunnen winnen en NIET kunnen verliezen ! Pubergedrag !
Ik ben een gewezen K.Lierse SK en heb daarna gekozen voor het project K.Lyra-Lierse. Altijd feest daar !
Was bij K.Lierse SK ook zo. Om trots op te zijn !
Ze missen K. Lierse SK in het Belgische voetbalwereldje.
Was een schoolvoorbeeld van familiesfeer en sportiviteit.
Mag ook eens aangehaald, gezegd en geschreven worden 😊
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 13:23
Hopelijk mag ik daar ooit is assistent scheidsrechter zijn mooi stadion !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws