Hoe KAA Gent en KV Mechelen Anderlecht nog aan Europees voetbal kunnen helpen

Hoe KAA Gent en KV Mechelen Anderlecht nog aan Europees voetbal kunnen helpen

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 09:42di 16-04-2019 om 09:42

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 10:21di 16-04-2019 om 10:21

Anderlecht staat op de vijfde plaats en telt virtueel een achterstand van tien punten op Standard, de vierde in de stand. Europees voetbal lijkt dan ook ver weg.

Toch zijn er nog twee scenario’s die Anderlecht Europees voetbal kunnen opleveren, zelfs als het niet in de top vier eindigt. Als KAA Gent na een remonte nog vierde of hoger eindigt én de beker wint, is het de vijfde en niet de vierde in de stand die een extra barragewedstrijd speelt tegen de winnaar van Play-Off 2.

Scenario twee: Als KV Mechelen de beker wint, mag het naar de poules van de Europa League. Maar als het schuldig wordt bevonden aan matchfixing vervalt dat privilege uiteraard. Ook in dat geval mag de vijfde uit Play-Off 1 de barragewedstrijden tegen de winnaar van Play-Off 2 spelen voor een ticket voor de voorrondes van de Europa League.   

Poll

Haalt Anderlecht Europees voetbal?

(335 stemmen)

Plaats een reactie

Wankstar123 +2668
dinsdag 16 april 2019 om 09:44
Hou er geen rekening mee. Als mijn moeder ballen had was het mijn vader.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
Brick +1225
dinsdag 16 april 2019 om 09:59
Haha sorry maar dat is onze enige hoop , zelf als Antwerp geen punten meer pakt, geraken we er niet boven denk ik
Vind ik leuk
Wankstar123 +2668
dinsdag 16 april 2019 om 10:43
Ik hoop er ook op natuurlijk. Maar dit zie ik echt niet gebeuren
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 09:59
zeg dat maar is aan de kinderen van Bo van spilbeeck :-)
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 16 april 2019 om 10:29
Oeps....
Vind ik leuk
Wolfje +21
dinsdag 16 april 2019 om 10:39
Hahaha. Hoop doet leven zegt men dan, wat een klucht !
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Misschien kan de ProLeague nog vlug zijn regels aanpassen (beetje zoals de aangeschoten bal penalty) en in het reglement zetten dat als Anderlecht PO1 haalt ze sowieso Europees spelen op welke plaats ze ook eindigen.

Dat missen van Europees voetbal is straks erger dan de hongersnood in arme landen.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 16 april 2019 om 11:36
Bru zat er deze morgen azijn in je koffie?
Vind ik leuk
Reagens +3513
dinsdag 16 april 2019 om 11:50
Samen met het gebruikelijke zaagsel
Vind ik leuk
Steven007 +115
dinsdag 16 april 2019 om 11:01
Beseffen die wel wat dat inhoudt dan moet gent die nu laatste staat en nog geen 1 punt kon pakken deze play-offs eerst nog minstens 10 punten inhalen. mission impossible!
Vind ik leuk
vanhimst +1280
dinsdag 16 april 2019 om 14:45
een artikel met heel veel als , als als, zo komt men er niet , en met het voetbal dat de ploeg nu brengt horen ze niet thuis in Europa
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws