'Vroeger trokken ploegen naar het Astridpark met als doel de schade te beperken'

'Vroeger trokken ploegen naar het Astridpark met als doel de schade te beperken'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 16:11ma 15-04-2019 om 16:11

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 16:47ma 15-04-2019 om 16:47

Het gaat Anderlecht de laatste weken en maanden niet voor de wind. Zo ziet ook Antwerps voetbalicoon Patrick Goots.

Goots herinnert zich nog de tijd waarin voetballers bang waren om op het veld van Anderlecht te gaan voetballen. "Vroeger stapte je de bus op naar Anderlecht met de hoop om de schade te beperken. Ze waren lange tijd dé alleenheerser in het Belgisch voetbal. Nu kunnen zelfs de kleinste ploegen er punten gaan pakken. Het respect voor Anderlecht is verdwenen", zegt Goots in Gazet van Antwerpen.

Hij begrijpt ook deels de woede van de supporters. "Die uitlatingen van Hein Vanhaezebrouck over Coucke, Anderlecht dat wordt vergeleken met FC De Kampioenen… Dat was de doodsteek. Die woorden gingen recht door het hart van de supporters. En die woede richt zich dan naar Coucke", aldus Goots.

Plaats een reactie

Toca +52271
maandag 15 april 2019 om 16:17
Ben eigenlijk benieuwd hoe het verder zal gaan mocht de neerwaartse spiraal volgend seizoen niet doorbroken wordt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:47
Toca, er zijn nog eindeloos veel scenario's die we kunnen schrijven.
Even doemdenken:

seizoen '19-'20: een matig seizoen als middenmotor, uitgeschakeld in de kwartfinales van de beker en middelmatig voetbal in Play off 2.
seizoen '20-'21: RSCA redt zich ter nauwernood door te winnen in de Play Downs, maar werd in de eerste ronde van de beker gewipt door een derdeklasser.
seizoen '21-'22: RSCA verliest het gevecht tegen de degradatie.

Ach weetje, Leicester moest ook in een bepaald seizoen vechten tegen de degradatie. En we weten allemaal wat ze het jaar erop gerealiseerd hebben.
Laat ons RSCA nog niet afschrijven. Jullie komen wel terug.
Daar reken ik op.
Vind ik leuk
Toca +52271
maandag 15 april 2019 om 16:56
Maar leicester was een eendagsvlieg dus niet te vergelijken he Jan. De toekomst zal het uitwijzen maar een droge periode als Brugge zie ik Anderlecht niet overleven.
Vind ik leuk
freeman +14159
maandag 15 april 2019 om 17:48
Er is SLECHTS één probleem , Toca ! En dat is MONEY .... liet bij het aantreden van Coucke toch weten dat hij in de eerste plaats een zakenman is en ..... die zal zich niet verbranden ! Zie hem weldra weer dat boeltje te koop stellen !!!!
Vind ik leuk
Toca +52271
maandag 15 april 2019 om 17:53
Waarom is hij er dan aan begonnen. Hij zal nooit aanvaard worden bij een groot deel van de aanhang.
Vind ik leuk
freeman +14159
maandag 15 april 2019 om 18:39
Dat denk ik ook ..... Heeft zich ferm vergist !!!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:48
En ligt dat aan Coucke of aan de aanhang?
ik heb het gevoel dat er ook een groot deel van de 'aanhang' is die nooit bereid was om Coucke een eerlijke kans te geven. En dat is ook jammer.
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 09:14
Dat deel mag je op zeker 50 % rekenen Jan. En ik heb ook mijn twijfels. Coucke heeft 0 binding met Anderlecht en is op zijn minst gezegd een speciaal figuur. Had hem ook liever niet als nieuwe eigenaar gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:48
'liever niet'. Ok, iedereen heeft z'n mening. Maar wààrom. Dat blijft mijn vraag.

wie zègt dat trouwens, dat coucke 0 binding heeft met anderlecht?
Ken jij dan alle RSCA supporters bij naam? Moét je eerst van de daken en in alle interviews op verschillende media schreeuwen dat je al jaren fan ben van paars wit vooraleer de harde kern je uberhaupt een béétje binding toekent?
Vind ik leuk
dakcota +4644
maandag 15 april 2019 om 17:22
Leicester toen was precies het omgekeerde als Anderlecht dit jaar
Vind ik leuk
Vlad +4840
maandag 15 april 2019 om 16:51
Dan zal Balthazar Coucke het terrein aan DDT verkopen...
Vind ik leuk
Toca +52271
maandag 15 april 2019 om 16:54
Jullie stadion zou nochtans beter bij ddt passen.
Vind ik leuk
DragonEgg +421
maandag 15 april 2019 om 17:01
Touché :-)
Vind ik leuk
Vlad +4840
maandag 15 april 2019 om 17:56
Dat mss wel, maar met al de rest spannen jullie de kroon.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:50
Een oud zeer. Waar we zelf heus wel van op de hoogte zijn. Waarom denk je dat we al zoveel jaren proberen een nieuw stadion te bouwen?
Het is echt niet dat we Olympia wìllen verlaten. Het past gewoon niet meer bij de club die, énkel gekeken naar de laatste vijf jaar, de beste club van het land is.
Vind ik leuk
DDT +4013
maandag 15 april 2019 om 21:35
Ik heb nog wat zwart geld liggen 😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:25
Andere trainer,ik ga die man niet afbreken ,maar is niet voor Anderlecht,centrale verdedediger,nr 10,en 2 spitsen,mbokani mag daar eventueel bij zijn,aangevuld met jeugd,en seizoen gaat al stuk beter zijn ,zonder daarom al over titel te praten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:20
Patrick Goots met wat momt u zich moeien u bent al gans uw leven een Anderlechthater en u komt er voor als een echte hooligan
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:31
Maar Goots heeft wel gelijk en recht op zijn mening.
Vind ik leuk
JDP +837
maandag 15 april 2019 om 17:47
Ja dat is waar : iedereen heeft trouwens recht op een mening. Maar we kunnen eindeloos blijven zagen over het feit dat vroeger niet meer terug komt...
Ik mag hopen dat dat gezaag geen deel uitmaakt van het RSCA-DNA... 🙄
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:36
Vroeger kan wel terugkomen. Maar mits goed bestuur.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:22
Komaan Anderlecht en Coucke, ik geloof in jullie en ik weet zeker dat volgend seizoen alles terug goed komt. Probeer ook wat meer naar de jeugd te kijken die doen het veel beter (dan bv. Santini en Gerkens). In youth we trust. Bijna al onze jeugdploegen zijn kampioen dus er zit wel degelijk potentie en talent. En op de plekken waar het echt nodig is moet je topspelers van het buitenland kopen(2-4 spelers). Kwaliteit gaat boven kwantiteit. De spelers die nu te kort komen voor Anderlecht gewoon zonder genade verkopen en hier denk ik aan Santini, Gerkens, env
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
FCBSup25 +115
maandag 15 april 2019 om 16:37
Precies geen fan van santini en gerkens e hahaha
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:42
Nee hahah is waar, maar ik neem ze nu als voorbeeld. Ik ben geen fan van heel Anderlecht eigenlijk, op Bolasie, Kums, Trebel, Verschaeren, Kara en didillon na.
Zij zouden voor mij part mogen blijven en bornauw ook nog, al de rest moet weg of moet worden verhuurd en bij verhuuren denk ik dan aan de jeugd zoals(amuzu en saelemakers) zodat ze nog meer ervaring kunnen opdoen.
Vind ik leuk
TageMeister +9175
maandag 15 april 2019 om 17:15
al passen Kums en Trebel niet samen in de ploeg...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:29
Wow Goots. Je bent echt goed dit wist ik nog niet, paljaske..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:09
Hij zegt toch nix verkeerd om hem een paljas te noemen?
Vind ik leuk
Mckenzie +4905
maandag 15 april 2019 om 17:15
VP maakt er precies een sport van om alle media te doorzoeken naar een oud-voetballer die zijn zegje doet over de malaise in Anderlecht. Even dacht ik dat de ex-anderlechtspelers die hier zin in hebben vroeg of laat 'op' zouden geraken, maar nu pakken ze al uit met ex-voetballers tout court. En 't moeten niet eens goeie geweest zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:33
Goots was zo slecht nog niet hoor. Hij zou zelfs nu bij Anderlecht een basisplaats geclaimd mogen hebben.
Vind ik leuk
JDP +837
maandag 15 april 2019 om 17:48
Dat betwijfel ik ... Maar je kan generaties moeilijk met elkaar vermijden. Maar Goots had toch wel wat beperkingen...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:19
Hij had wel een neus voor goals.. Had idd zen beperkingen anderzijds had hij ook wel zen pluspunten
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:34
Tuurlijk had hij zijn beperkingen. In zijn tijd waren de spitsen bij Anderlecht namen als Nilis, Bosman, Van Vossen. Dan moet je al van goede huizen zijn om daar mee te concurreren. Maar nu, er lopt niets noemenswaardig rond in de spits. Goots was niet de mooiste speler, maar een woelwater en als die zijn dagje had hield hij wel een verdediging bezig.
Vind ik leuk
Clo clo +119
maandag 15 april 2019 om 18:04
Hey VP, jullie zijn nog vergeten aan te bellen bij al de ex spelers van Beerschot, Waterschei, Waregem, KV Mechelen en Patro Eisden uit de jaren 80 en 90. Ook zij willen allemaal nog even interview gewijs zeggen hoe diep Anderlecht wel gevallen is. Hoe saai kan de Belgische media nog zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:38
VP belt die zelf niet op he. Dat staat in de krant of op websites...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:51
Als de ex-voetballers, trainers, analisten, reporters, voetballers, fans,....niets zouden zeggen en passief zouden blijven... dan had het bestuur het misschien ook maar laten begaan. Ik zie dan volgende conversatie volgen.
Coucke: Zeg Musona pssst, kom ne kier hier.
Musona: Yes mister president.
Coucke: welder zoeke nog ne goeie foetbalist. Heeje gien bruure?
Musona: Yes mister president many
Coucke: Neeje, money is not a problem heej gast. Heet em voetbalschuunen? Yes? Awel, kpeinze da'k nen straffen transfer goa doen. 8 milions in the poket for you, and I buy him! We will go for Champion. Dat goat hier nen straffen transfer worden! 'K goan direct noar Verschueren bellen, dan moeten welder gien 15 miljoen betoalen voor Trossard. Coucke did it again.
Vind ik leuk
JDP +837
maandag 15 april 2019 om 19:55
😹😹😹
Vind ik leuk
firedwarf +4192