Rutten krijgt bijzondere raad van Albert: Geef hen weer een kans

Rutten krijgt bijzondere raad van Albert: "Geef hen weer een kans"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 10:30ma 15-04-2019 om 10:30

Anderlecht heeft nog altijd nul punten in Play-Off 1, ook de vierde plaats is stilaan te ver weg. Philippe Albert hoopt dan ook dat Fred Rutten het roer omgooit en voluit voor de jeugd gaat.

"Het seizoen is toch om zeep, Anderlecht is niet in staat om nog vierde te worden", vertelt hij bij Het Laatste Nieuws. "Reden te meer om de jongeren een kans te geven. Saelemaekers, Amuzu, Kayembe, Verschaeren, Cobbaut... Dat zijn jongens met de juiste mentaliteit, die hun truitje nat zullen maken. Als je hen goed omringt, dan zijn supporters zelfs bereid om hen mindere resultaten te vergeven. Ze hebben in elk geval niks te verliezen."

Toch wil Albert het elftal nog punten zien pakken. "Je wil als grootste club toch niet met een nul op vijftien staan? Alle clubs zijn de spot aan het drijven met Anderlecht. Wees maar zeker dat ze zich in Brugge en Luik amuseren met deze toestand. Daarom is het toch belangrijk de rug te rechten." 

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 10:40
Rutten is geen trainer die voor de jeugd wil gaan!

Foute boel!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:27
Hoeft ook niet. Anderlecht heeft ook zijn beste periodes gehad als ervaren routiniers de leiding hadden op het veld. Af en toe liep er dan een Stoica of een Kompany rond, maar die werden dan goed omringd en die jongeren hadden veel klasse. Amuzu, Saelemaekers,.... het is op dit moment gewoon onvoldoende wat ze in hun mars hebben om zomaar een basisplaats te claimen. Een Stoica zou de dag van vandaag een vaste basisplaats hebben. Toen moest hij het stellen met invalbeurten want met middenvelders als Zetterberg, Scifo, Urban, Bassegio, .... daar was je nog niet klaar mee. Dus zomaar terugvallen op een trainer die vooral met de jeugd wil werken, dan ga je nog meer de dieperik in. Spelers worden net beter met de jaren. Meer ervaring, grotere motor, meer spieren en atletischer lichaam, .... Een jongen van 18/19 heeft op dat gebied een grote achterstand op een voetballer van 24/25. Af en toe een jongere inpassen OK, maar als je voor jeugd gaat, dan moet je akkoord gaan dat je niet elk jaar met grote ambities kan spelen.
Vind ik leuk
Toca +52681
maandag 15 april 2019 om 10:52
Zeg ik al weken wat Albert zegt. Maar Rutten denkt dat hij nu meer punten gaat halen.
Vind ik leuk
CHARLESL +168
maandag 15 april 2019 om 10:54
zeggen we al weken; die jongeren laten spelen samen met gasten die nog willen! En liefst nu al met trainer die bedoeld is voor volgend seizoen
Storck?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:59
In de winter zij Verschueren nog we hebben een trainer nodig die voor de jeugd wil gaan. Rutten is dus een verkeerde keuze. Kijk maar naar de bank saelemaekers etc
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:28
Alsof Saelemaekers zo goed is? Met het oog op de toekomst ja en af en toe als invaller. Maar om hem nu al veel speelminuten te geven, dat kan punten kosten.
Vind ik leuk
Mario_ +2024
maandag 15 april 2019 om 12:49
welke punten .......?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:11
Die zijn er in deze fase ook al niet, maar Saelemaekers is niet het probleem en dus ook niet de oplossing.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:02
Als we zo blijven doorspelen gelijk nu gaan we vol voor de 0 op 30. Er moet verandering worden gebracht en zoniet kan dat ons ook veel punten kosten en Europees voetbal.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:15
Maar dat gaan we niet bereiken om daar vooral spelers op te stellen in het heetst van de strijd, met een leeftijd van 17-18-19 jaar. Nu heb je mannen nodig. De kern is gewoon slecht. Maar ik wil maar zeggen op zo'n jonge leeftijd ben je mentaal en fysiek meestal nog niet in staat om goed en dominant te spelen. Af en toe zijn er uitzonderingen, maar je hebt geen 4 of 5 uitzonderlijke talenten bij Anderlecht rondlopen. Dus die mannen zullen u nog minder punten bezorgen.
Vind ik leuk
j.caesar +1975
maandag 15 april 2019 om 11:12
Ah ja Albert .... die grote trainer 😂
Vind ik leuk
Toca +52681
maandag 15 april 2019 om 11:30
Hein moest maar is 0 op 12 halen. Uw reactie zou omgekeerd zijn. 😉😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:20
Als je voor meer jeugd gaat, dan ga je automatisch naar meer foutenlast gaan. Die jongeren hebben ook geen ervaring met topaffiches in PO I. Wie zegt niet dat ze nerveus gaan acteren, de belangen zijn nog altijd groot. Als trainer gooi je de handdoek toch niet op dit moment en stel je uw best mogelijk ploeg op.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:12
Het was van in het begin duidelijk dat Rutten hen niet moet, maar kom nog een paar weken en dan zijn we hopelijk van hem ook af en kunnen we gewoon terug van nul beginnen...
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
Brubru +6095
maandag 15 april 2019 om 23:04
En dan komt er weer een nieuwe trainer en moeten de nieuwe aankopen spelen. En wie wordt weer het slachtoffer denk je ? Inderdaad, de jeugd. Is al altijd zo geweest. Een club als Anderlecht moet resultaat boeken. En spijtig genoeg gaan EN jeugd EN resultaten zelden samen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws