Anderlecht moet vrezen voor... eigen fans: Dat kunnen wij niet garanderen

Anderlecht moet vrezen voor... eigen fans: "Dat kunnen wij niet garanderen"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 11:45zo 14-04-2019 om 11:45

De wedstrijd Standard - Anderlecht liep vrijdagavond helemaal in het honderd. Na een halfuur werd al afgefloten door wangedrag bij de Anderlecht-fans. Dat zou in de komende wedstrijden ook kunnen gebeuren.

Bij het Fan Board klinken er onheilspellende berichten. "Wij kunnen niet garanderen dat er de komende dagen en weken geen acties meer volgen", staat te lezen in De Zondag. "De woede bij een deel van de aanhang is te groot, de maat is vol."

De fans van Anderlecht zouden in de komende wedstrijden dus voor problemen kunnen zorgen. "Uiteraard betreuren wij de feiten van vrijdag. We hadden hiervoor gewaarschuwd, maar vinden geen gehoor bij het bestuur. Spijtig genoeg gaan mensen dan op zoek naar hun manier om aandacht te trekken."

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 11:50
💟⚡️👏🏻
Vind ik leuk
TageMeister +9431
zondag 14 april 2019 om 11:56
Pffff

Heeelp ik wil aandacht!

Wa verwachten ze eigenlijk?
Vind ik leuk
pitroken +178
zondag 14 april 2019 om 12:01
ze maken, de club kapot bende onnozelaars moest men dat bij hen doen op hun eigendom de wereld is te klein
Vind ik leuk
TageMeister +9431
zondag 14 april 2019 om 12:17
En ze vinden dat ze dat moeten/mogen doen...
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 12:58
de club is al kapot....
Vind ik leuk
polle1 +456
zondag 14 april 2019 om 12:00
nen hoop achterlijke ,ze moeten begrijpen dat dit nu niet onmiddellijk op te lossen is
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:02
Ongelooflijk nog steeds blijven goedpraten dat ze maar allemaal opgepakt en gestraft worden
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:05
Terrecht!
Vind ik leuk
TageMeister +9431
zondag 14 april 2019 om 12:18
Voor?

Valt geweld ooit goed te praten?
Denken ze daarmee de schuldigen wakker te schudden?

Even ter info de schuldigen hebbe de club verkocht
Vind ik leuk
w-b forever +2090
zondag 14 april 2019 om 12:07
Dezer dagen zitten er meer baraki's in brussel dan in luik.t'is ooit al anders geweest.
Vind ik leuk
TageMeister +9431
zondag 14 april 2019 om 12:19
Klote reactie! Alleen kan ik u geen ongelijk geven
Vind ik leuk
AzEz86 +7554
zondag 14 april 2019 om 14:43
Ter verdediging van Brussel, 't was wel in Luik gebeurd hé ;-p
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:15
Oei oei het gaat eens een jaar slecht met hun ploeg.
Wat hadden wij dan moeten zeggen ? Breek de boel af ?
Nee, stroop de mouwen op en roep nog wat harder en
toon nog meer wat het betekent : TO SUPPORT !!
Vind ik leuk
Legend27 +101
zondag 14 april 2019 om 12:19
Helemaal mee eens!
Dit gedrag lost niets op.
Vind ik leuk
TageMeister +9431
zondag 14 april 2019 om 12:20
Inderdaad, door dit gedrag haal je de spelers helemaal onderuit!

Mentaal zitten die echt laag
Vind ik leuk
Toca +52681
zondag 14 april 2019 om 12:29
Geloof nooit dat Brugge zo aan lager wal geraakte als Anderlecht Stefaan. Jullie hadden altijd een ploeg.
Vind ik leuk
Brubru +6095
zondag 14 april 2019 om 12:49
Toca wat moeten supporters van andere ploegen dan zeggen ?
Gent zakte tot in derde nationale. Club moest meer dan 10 jaar wachten op een titel, Standard na de Waterschei affaire meer dan 25 jaar.
Ok, het voetbal is niet goed genoeg maar toch waren jullie er iedere keer bij in PO1 wat van Gent, Genk en Standard niet kan gezegd worden.
Het blijft voetbal en in feite is het niet slecht dat dit eens gebeurd. Dat wil zeggen dat geld - want daar zijn al die successen op gebouwd of je dat nu graag hoort of niet - niet altijd onmiddellijk resultaat oplevert.
Dat Anderlecht hier sterker uitkomt ben ik van overtuigd.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:47
Nagels met koppen!!👌👌
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:00
In het seizoen 81-82 is Club Brugge 15de geëindigd (op 18 ploegen). Tot laatste match moeten vechten tegen degradatie. 92-93 en 06-07 zesde geëindigd. 92-93 geen Europees voetbal. 06-07 wel door winst in Beker van België.
Vind ik leuk
Brubru +6095
zondag 14 april 2019 om 14:11
Klopt.
Weet je, ik heb jarenlang samen met een vriend medesupporter met de wagen het land doorgereden naar uitmatchen van SV Waregem.
Soms duurde het 3 (DRIE) seizoenen eer we eens van een zege konden genieten.
Daarna zakte de club naar bevordering en nog waren we altijd op post!
Dat men daar eens een voorbeeld aan neemt.
En dan zal men antwoorden : ja maar de verwachtingen liggen lager.
Akkoord maar in voetbal ligt de waarheid op de groene mat. Je moet ook kunnen aanvaarden dat andere clubs eens beter zijn.
Vind ik leuk
Heppen1J +938
zondag 14 april 2019 om 15:30
in het sezoen 81/82 hebben de refs omgekocht om er kunnen in te blijven
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:49
Ik heb de supporters van Brugge standard en Genk meerdere keren de boel zien afbreken ze als het niet goed ging. Daar zijn genoeg voorbeelden van..... Alleen wachten ze daar tot na de match. Zelfs nu bij een slechte helft mogen de spelers onder een fluitconcert naar binnen dat is Support zeker? Het heeft 5 jaar geduurd tegen dat de supporters van Anderlecht uit hun vel zijn gesprongen en België is weer te klein en een paar weken geleden zeiden ze op extra time nog dat het verrassent was dat de supporters nog niets gedaan hadden???
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:56
kimsam vuurpijlen op gelijke hoogte zetten met fluitconcerten zegt al genoeg.
Sterkte met uw genezing.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:23
Bij nog een herhaling van de Luikse feesten dan Anderlecht schorsen voor de rest van de play offs
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:48
Maar nee Kurt, de schuldigen opsporen en straffen niet de ploeg en goede supporters.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:28
Weer is bewezen hoeveel marginalen supporters da clubke wel ni heeft.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
zondag 14 april 2019 om 12:28
dus de tegenstrevers zijn gewaarschuwd , geen andl supporters toelaten als ze op bezoek komen , ze zijn toch alleen maar daar om rellen , schade aan te brengen en ze verklaren dat ook nog openbaar , wat een bende losers
Vind ik leuk
Davyrsca +313
zondag 14 april 2019 om 15:02
Ale tegenstander kan zomaar 5-0 winnen zonder iets te doen
Vind ik leuk
TheRolle +654
zondag 14 april 2019 om 12:54
Ben een pei van 61 joer...khem vanze leiven geen vlieg kwaad gedoen..
Ben teigen alle vormen van geweld...khem paars bloed in mijn lichaam ...mo toch..en het spijt mij .. toch begrijp ik ze...het bestuur is te ver gegoen...
Ik ken ze bijna allemoel...die van de harde kern...Als ze nu niks doen...vrees ik voor veel erger...Doet iets... niks doen en tes miserie...GARANTIE
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
zondag 14 april 2019 om 13:59
Gij hebt zeker met de schacht deze nacht op toer gewest hé rolle
Vind ik leuk
LDN +284
zondag 14 april 2019 om 14:09
Oh gottekes, het gaat eens een jaar sportief minder met Anderlecht, jah dan maar alles naar de kloten helpen he, want dat is de plicht van iemand die een club graag heeft.

Richt je pijlen op volgend seizoen en lik nu je wonden in plaats van alles kapot te maken dramaqueens
Vind ik leuk
Davyrsca +313
zondag 14 april 2019 om 15:04
Nen echte brisseleir precies de rolle 😊
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:53
Rotverwende kleuters die jarenlang steeds gekregen hebben wat ze vroegen, en nu het eens wat minder gaat, en ze hun goesting niet krijgen, de boel bij elkaar krijsen. Het woord 'supporter' komt van het Engelse werkwoord 'to support', en voor wie het nog niet wist :-), dat betekent '(onder)steunen'.
Vind ik leuk
Geertkeano +551
zondag 14 april 2019 om 14:13
tis simpel zunne die herry makers opsporen en 5 jaar binnen zal rap gedaan zijn
Vind ik leuk
TheLord +448
zondag 14 april 2019 om 14:25
Aan alle ouders op dit forum: Wat doe je met een kleuter die zegt "ik ga het nog eens doen" nadat hij stout geweest is?
Voilà..
Vind ik leuk
AzEz86 +7554
zondag 14 april 2019 om 14:50
Een educatieve tik geven? Maar dat mag niet meer van de maatschappij hé, je moet ze laten doen in de hoop dat ze het ooit zelf beu worden 😒
Vind ik leuk
Frefke +1554
zondag 14 april 2019 om 14:45
Hallo Marc Degryse, de fans zijn ontwaakt uit hun winterslaap...
Is het dit dat je al veel eerder verwacht had ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:27
Supporteren = steunen door dik en dun. Spijtig genoeg zijn er bij elke club een aantal sukkelaars die dat blijkbaar niet goed begrijpen en hun zielige bestaan niet willen opsmukken met successen van hun clubje. Ze noemen zichzelf supporters zonder de betekenis van dat woord te kennen. Als dat opsmukken dan niet lukt is dat voor deze levende wezens moeilijk te plaatsen en voelen ze zich vernederd in hun bestaan. Niet iedereen staat even ver in de evolutie ... zelfs niet in Anderlecht. Ze wisten het niet, maar ook daar zijn marginalen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:29
61 jaar en nog niet slimmer? Hopelijk niet teveel genen verspreid...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:57
Ik ga niet altijd kijken maar ik ben van kleins af aan een grote Anderlecht supporter shot happens maar ik blijf achter mijn ploeg staan in plaats van nu amok te maken zo g en spring ook eens als ze achter staan want dat gebeurt niet en dat is jammer hier doet me altijd pijn als ze zing dat we cinema publiek zijn we zijn ze een mooie ploeg en nu maken wij het zelf kapot sta met zijn allen recht en stuw ons zondag vooruit tegen Gent!!! WE ARE ANDERLECHT !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws