'FC Barcelona schuift drie zomerse transfertargets naar voren'

'FC Barcelona schuift drie zomerse transfertargets naar voren'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 09:15di 26-03-2019 om 09:15

Laatste update: dinsdag 26 maart 2019 om 16:46di 26-03-2019 om 16:46

Matthijs de Ligt (Ajax), Luka Jovic (Eintracht Frankfurt) en Alberto Moreno (Liverpool) sieren dinsdagochtend de voorpagina van Diario Sport. De drie zijn volgens de sportkrant de belangrijkste zomerse transfertargets van FC Barcelona.

De Ligt is al maandenlang een gewild onderwerp in de Spaanse sportpers. Mundo Deportivo meldde dit weekend dat de onderhandeling tussen FC Barcelona en Ajax in de beslissende fase zijn beland. De Barcelona-top verblijft momenteel in Amsterdam voor overleg met de European Club Association. Naar alle waarschijnlijkheid maakt men van de gelegenheid gebruik om met De Ligt en zijn belangenbehartigers om de tafel te gaan zitten.

Diario Sport schrijft verder dat de clubleiding al contact heeft gezocht met de zaakwaarnemers van Jovic, die momenteel door Eintracht Frankfurt van Benfica wordt gehuurd. De Duitsers hebben echter een optie tot koop: wanneer ze besluiten om die te lichten, zal de marktwaarde van de Serviër ongetwijfeld de hoogte in schieten. Moreno tenslotte komt nauwelijks in actie bij Liverpool en beschikt over een aflopend contract. De back moet als back-up voor Jordi Alba gaan fungeren en kan een tweejarig contact in Camp Nou ondertekenen.

Plaats een reactie

GT8 +757
dinsdag 26 maart 2019 om 09:56
Moreno? hahahaha
Vind ik leuk
zapperboy +1289
dinsdag 26 maart 2019 om 10:23
Klopt helemaal.
Moreno, reserve bank, maar meestal tribune.
En dan : Financial Fair Play, ook een dikke hahaha.
Financial Fair Play is in mijn ogen een schijncircus, niet meer, niet minder.
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
dinsdag 26 maart 2019 om 14:39
Heb jij inzicht in de financiën? Of weet van welke spelers de club zullen verlaten? Of wiens opties zullen gelicht worden na verhuur?
Of van welke sponsordeals ze hebben lopen?
Ze krijgen bv deze zomer een paar honderd miljoen extra binnen via een nieuwe sponsordeal. Wat zorgt voor ademruimte binnen die FFP.
Als je niet weet waarover je praat kan je mss beter niets zeggen.
En daarbij wat denk je dat Moreno gaat kosten? Stukken van mensen? 150 miljoen heb je de drie zeker. Plus De Jong kom je aan 220 miljoen ongeveer. Die nieuwe sponsordeal dekt dat al. Dan moet je enkel de salariskost laten zakken.
Met het aankomende vertrek van Digne, Gomes, Mina, D.Suarez, Rafinha creëer je ook ruimte.
Verder is er een mogelijkheid dat Coutinho of Malcom een transfer overwegen (unlikely) en Cilessen (hoogstwaarschijnlijk) als die gaat komt er nog een keeper bij die ongetwijfeld minder gaat kosten in aankoop als de verkoop van Cilessen.
Todibo, Puig, Alena die mogelijk uitgeleend worden.
Dus waar zit het probleem voor FFP?
Antwoord? NERGENS.
Vind ik leuk
firedwarf +4276
dinsdag 26 maart 2019 om 17:54
ge vergeet nog paco alcacer wiens optie door dortmunt gelicht is ;)
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 26 maart 2019 om 17:22
FFP draait om veel meer dan inkomsten en uitgaven van transfers. Blijkbaar heb je dat niet meegekregen?
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
dinsdag 26 maart 2019 om 14:40
Goedkope backup. Waarom niet. Tenminste een Spanjaard. Zal ook geen overdreven loon vragen. Alba speel je toch niet uit de ploeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws