'Courtois is zijn plaats bij Real Madrid niet zomaar kwijtgespeeld aan Navas'

'Courtois is zijn plaats bij Real Madrid niet zomaar kwijtgespeeld aan Navas'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 11:44zo 24-03-2019 om 11:44

Thibaut Courtois beleeft niet meteen de prettigste weken uit zijn carrière. Hij verloor zijn basisplaats bij Real Madrid aan Keylor Navas en blunderde donderdag bij de Rode Duivels.

Volgens Jaques Sys moest Courtois zijn plaats bij Real Madrid niet zomaar afstaan. "Courtois zit duidelijk niet goed in zijn vel. Dat hij bij Real Madrid zijn plaats moest afstaan aan Keylor Navas sinds de komst van Zidane, gebeurt niet zomaar. Een trainer gaat een doelman nooit zonder reden wisselen", schrijft Sys in zijn column in De Zondag.

Toch vindt Sys dat we ook niet te streng mogen zijn voor Courtois. "Hij heeft ook recht op fout. Zijn verdiensten voor de nationale ploeg kunnen niet genoeg benadrukt worden. Zonder de soms buitenaardse reddingen van Courtois zouden we ons nooit geplaatst hebben voor de WK’s van 2014 en 2018", zegt Sys nog.

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 12:02
Wat een zever. Tuurlijk zouden wij ons geplaatst hebben met bv een Mignolet of een andere keeper in de goal. Los eerste staan en dan beweren dat we zonder Courtois niet zouden geplaatst zijn voor het EK en het WK... dat is onzin uiteraard.
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 12:08
Volledig mee eens! Ook de term “buitenaardse reddingen”... Alsof hij als doelman dingen heeft gedaan die geen enkele andere doelman hem nadoet!?
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
zondag 24 maart 2019 om 14:05
Daar waren toch enkele van zulke momenten. Dat je hem niet moet hypen is één ding maar zijn aandeel volledig minimaliseren, gaat me toch ook wat te ver.
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 14:24
Welke reddingen vond je echt buitenaards? Zoals ik hier al ergens postte: de match van Preud’Homme tegen Nederland op het WK 94, dat was voor mij echt buitenaards! Preud’Homme leek die match werkelijk onverslaanbaar... Ik heb Courtois al mooie reddingen weten verrichten en ik wil zijn aandeel zeker niet minimaliseren maar voor mij wordt hij ook echt gehyped! De redding tegen Brazilië was geweldig maar ik kan 10 doelmannen opnoemen die dit ook kunnen...
Vind ik leuk
JoeCanoe +1458
zondag 24 maart 2019 om 17:14
Waaronder Navas?
Vind ik leuk
Wim1966 +2178
zondag 24 maart 2019 om 17:39
Je wil zijn aandeel niet minimaliseren maar je springt hier op elke post over Courtois om hem de grond in te boren.
Blijf Hazard gewoon adoreren en bekwijlen maar stop met jezelf nog meer belachelijk te maken door de 2 ex-genkenaars af te breken.
Trouwens, jij kan zelfs geen 10 doelmannen opnoemen.
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 17:44
😂😂 Wimpie Wimpie Wimpie toch... Ik kan ze zelfs alle 10 foutloos schrijven! Het zou me verbazen als jij je eigen naam al foutloos kan schrijven 😉😀😂
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 25 maart 2019 om 09:28
Tegen Brazilië op het WK verloren e zonder Courtois. Er zijn nog zo'n matchen geweest.

Zo'n wedstrijden als Preud'homme toen had, zullen we veel minder tegenkomen omdat er amper ploegen zijn die ons zo onder druk kunnen zetten. Dan kom ik even terug op Brazilië die konden dat wel in die tweede helft...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:09
Maar of die ook die reddingen tegen Brazilië gedaan zouden hebben is een ander paar mouwen, Courtois is misschien geen goed persoon of spreker of echte super-teamplayer maar wat die jongen al bewezen heeft en hoe die België soms met 2 reddingen IN een match houd is ook niet te onderschatten,

België had het veel matchen nog veel moeilijker kunnen hebben als we ergens een goal incasseren op een moment dat Thibaut een "wereldredding" doet, soms is het moment crucialer dan wat je ervoor moet doen...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:53
Courtois is voor mij nog altijd een wereldkeeper, zelfde klasse als Hazard en DeBruyne en zijn plaats onder de lat bij de RD staat niet ter discussie. Dat we ons dankzij hem geplaatst hebben voor WK’s is dik overdreven natuurlijk, maar hij heeft ons wel naar de halve finale gekeept vorig jaar. Zijn situatie bij Real is veel minder rooskleurig, hij is er op het verkeerde moment aangekomen en betaalt bijna dezelfde prijs als de 2 vorige trainers, komt erbij dat hij door zijn Atletico verleden niet op handen gedragen wordt door de supporters en Zidane al zijn successen bij Real gehaald heeft met Navas in doel die ook een schitterende doelman is en in feite niet vervangen hoefde te worden ... begin er dan maar aan om terug doelman nr1 te worden, wordt niet gemakkelijk ...
Vind ik leuk
Geertkeano +549
zondag 24 maart 2019 om 13:01
navas komt nog nie tot aan de enkels van courtois
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:23
No overdrijven he!!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:37
Navas 3x champions league gewonnen
Courtois ...
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 14:36
Nee, inderdaad... Daarom houdt Navas hem op de bank in Madrid.
Effe zijn palmares: 3 keer Champions League, 4 keer het wereldkampioenschap voor clubs, 2 keer de Europese supercup, beste doelman in Spanje in 2013 en 2014, Team van het jaar, enz...
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 13:02
Toch ook even de realiteit...
Zoals ik eerder al schreef: Courtois heeft zich in het verleden bewezen als een erg goede keeper. Het laatste seizoen bij Chelsea was het, mede door de zwakte van de ploeg beduidend minder. Hij haalde zelfs de top 5 niet in de verkiezing van beste keeper van het jaar in Engeland... Er was op dat moment ook geen concrete interesse van Madrid of welke ploeg dan ook. Dan komt het WK eraan, waar hij meedrijft op het succes van onze rode duivels en uiteindelijk 1 echt goede match speelt (tegen Brazilië) waarin hij 1 superredding verricht en onze ploeg erdoor sleept. Op basis hiervan wordt hij verkozen tot beste keeper van het toernooi en dit zorgt ervoor dat Real hem transfereert. Bij Real komt hij enkel in de basis onder druk van de voorzitter, de trainer wilde Navas als eerste keeper houden. Een 8-tal maanden later heeft hij bij Madrid, ook mede door de huidige zwakte van de ploeg geen overweldigende indruk achtergelaten en belandt hij op de bank...
Ik daag ook iedereen die anders beweert uit: Toon 5 “wereldreddingen” waar Thibeau onze duivels behoedt voor een slecht resultaat, reddingen die Mignolet of Casteels nooit zouden gekund hebben...
Bekijk de match van Preud’Homme op het WK 1994 tegen Nederland: Zelden een keeper op deze manier een ploeg weten rechthouden! Ik wil het Courtois nog zien doen...
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:33
Volledig met je eens. Wat me trouwens vooral ergert bij courtois is het feit dat hij het mignolet niet gunde om ook eens een matchke te spelen, zelf al is het een oefenmatch.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 16:24]
Vind ik leuk
DDT +4026
zondag 24 maart 2019 om 13:53
Mignolet en Casteels zijn gewoon niet beter, leg er u bij neer.
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 14:00
Tja, Casteels is het afgelopen seizoen uitgeroepen tot beste keeper in Duitsland... Als hij zijn niveau kan aanhouden en Courtois blijft bankzitter bij Madrid zou daar wel eens verandering in kunnen komen! Daarbij: Castells werd bij Genk beschouwt als het grootste talent, vòòr Courtois!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:05
Vind ik ook en nu kunnen ze beginnen zeiken dat Courtois vervangen moet worden omdat hij geen basisplaats meer heeft , door wie ? Mignolet die al blij mag zijn dat hij er bij is en al 2 jaar op de bank zit of Casteels die bij een middenmotor speelt in Duitsland en er regelmatig 3 en 4 tekenkrijgt en misschien 2de doelman mag worden bij Barça ? Zoals ik al gezegd heb wereldkampioen met een straatlengte in het minimaliseren van onze spelers
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
maandag 25 maart 2019 om 08:25
Euh Ward, jij bent er blijkbaar ook wereldkampioen in... Zoals jij Mignolet en Casteels minimaliseert!?
Casteels is vorig seizoen uitgeroepen tot beste keeper in Duitsland en Mignolet heeft nog nooit ontgoocheld als keeper...
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
zondag 24 maart 2019 om 14:09
Enkele wereldreddingen kan ik we wel bedenken of die de duivels heeft behoed voor erger...tja dat is evenveel de verdienste van de duivels. Net als zijn flater tegen Rusland ons geen puntennheeft gekost, waar er idd ook zeer goede reddingen die ons geen punten hebben opgebracht, maar dat die reddingen daarom volledig teniet moeten worden gedaan?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws