Getemperd enthousiasme rond Rode Duivels: 'Zijn we het gewoon geworden?'

Getemperd enthousiasme rond Rode Duivels: 'Zijn we het gewoon geworden?'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 10:10zo 24-03-2019 om 10:10

De Rode Duivels speelden donderdag tegen Rusland (3-1). Jaques Sys zag hoe het enthousiasme in de aanloop naar de wedstrijd tegen Russen al een pak kleiner was dan de afgelopen maanden.

"’Fans, vuur aan en wees mild’, stond er in Het Laatste Nieuws te lezen. Het typeert de andere beleving rond de Rode Duivels. Nog niet zo lang geleden verenigden de Rode Duivels de bevolking. Het was een soort sporttotem waar iedereen zich rond verzamelde. Nu leek daar nog weinig van over te zijn", schrijft Sys in zijn column in De Zondag.

Sys vraagt zich af waar het getemperde enthousiasme aan kan liggen. "Hebben de prestaties van onze Rode Duivels voor gewenning gezorgd en wordt alles vanzelfsprekend gevonden? Of spookt de 5-2-nederlaag tegen Zwitserland nog door de hoofden van de fans? Het ontbreken van tal van titularissen kan natuurlijk ook een reden zijn", denkt Sys.

Lees meer over:Rode Duivels

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 10:24
Iedereen met de voetjes terug op de grond na Zwitserland. In een begenadigde dag kunnen we van iedereen winnen, op een slechte dag kunnen we van iedereen verliezen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:11
Dat is zo. Maar we kunnen eerder van iedereen winnen, dan verliezen. We hebben nu wapens die we vroeger niet hadden. We koesteren het beter want Hazard en De Bruyne en Lukaku heb ik liever in mijn ploeg, dan die van de tegenstander.
Vind ik leuk
Vaneigens +1393
zondag 24 maart 2019 om 10:41
Niks minder enthousiasme! Sta mij toe te zeggen dat tegenstanders zoals Rusland en Cyprus gewoon wat minder tot de verbeelding spreken.
Vind ik leuk
Brubru +5986
zondag 24 maart 2019 om 11:39
Het was wel een bepaald moment een hype.
Ik ken mensen (mannen en vrouwen) die ik al jaren ken die plots over voetbal begonnen terwijl die daar al die jaren voordien nooit over begonnen terwijl die goed weten dat ik al jaren naar Waregem ga.
Diezelfde mensen liepen ook met allerlei RD attributen rond of versierden hun auto.
Dat modeverschijnsel is ondertussen weer verleden tijd hoor. Als ik ze nu tegenkom gaat het niet meer over voetbal.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
zondag 24 maart 2019 om 11:57
We hebben onze kans op het vorige WK al gemist, jammer maar helaas. Over the top helaas, al hebben we met KDB en Hazard nog wel enkele wereldtoppers die nog wat jaren meekunnen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:06
Het is inderdaad zo dat we één en ander gewoon geworden zijn. We hebben sinds zeer lang terug een goed team. Als je Lukaku hebt en Hazard en De Bruyne en ander talent....dan kan je eigenlijk wedijveren met alle teams. Dat is ooit anders geweest. En de sfeer is anders op een EK en een WK. Het is dan goed weer, mensen komen buiten,.... Dit is de voorronde en anders dan vroeger, verwachten de mensen nu meer dan vroeger. Ik vind voor een donderdagavond dat er nog veel volk zat, want daags nadien is het werkendag.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:16
Akkoord, maar die werkendag was voor pakweg de Nederlandse fans ook het geval. De Kuip zat echter wel vol, en dat tegen godbetert WIT-Rusland...
Ik vrees dus dat we het moeten houden op "getemperd enthousiasme".
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws