Wij staan momenteel waar Gent stond voor de Ghelamco Arena

"Wij staan momenteel waar Gent stond voor de Ghelamco Arena"

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 09:01zo 24-03-2019 om 09:01

Heel wat ploegen hopen in de nabije toekomst een stadion te kunnen zetten. De clubs beseffen dat dat voor een enorme groei kan zorgen. Ook Charleroi hoopt dat snel te kunnen doen.

Het verhaal van KAA Gent heeft namelijk ook Charleroi geinspireerd. "Charleroi staat vandaag waar AA Gent stond voor de Ghelamco Arena", zegt Mehdi Bayat in Het Laatste Nieuws. "Zelfde toeschouwersaantal, soortgelijke infrastructuur. Gent is in een andere context gekomen dankzij hun nieuw stadion. Ze beenden Racing Genk bij en kietelden zelfs even Club Brugge."

Bayat beseft dan ook dat Charleroi een stadion nodig heeft. "Als ik met Charleroi de volgende stap wil zetten, moet ik naar een nieuw stadion. Ik heb er een goed oog in dat we dat kunnen realiseren in 2023, misschien zelfs vroeger. Stad en overheid willen meewerken aan die timing."

Plaats een reactie

Dan4red +1247
zondag 24 maart 2019 om 09:59
Hij zou wel eens gelijk kunnen hebben... de toekomst zal het uitwijzen...
Vind ik leuk
Brubru +5986
zondag 24 maart 2019 om 11:59
Ook de resultaten zullen moeten volgen. Anders is dat een tijdelijk verschijnsel.
Sommige regio's trekken ook makkelijker nieuwe supporters aan dan andere.
Ik twijfel er aan - hopelijk vergis ik me - of bv Kortrijk dat nu in hun gewone matchen met moeite 6000 man haalt in een nieuw stadion er plots 15000 gaat halen.
In Waregem is de groei die er was (van een 5000 in hun eerste jaar) naar een goede 9000 een paar jaar terug (na de ingebruikname eerste nieuwe tribune) ook gestopt al hebben de mindere resultaten er ook iets mee te maken waarschijnlijk en de (volgens mij te) strenge ticketregeling. Als je geen abonnee bent kan je in de matchen tegen toppers geen losse tickets kopen terwijl juist die matchen potentiele nieuwe supporters kan opleveren.
Voor een bekerfinale op de Heizel tegen KVO waren er volgens de club 17871 tickets aan de man gebracht.
Meer dan de helft daarvan gaan dus nooit naar het eigen stadion!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
zondag 24 maart 2019 om 11:54
Kampioen zie ik ze toch nooit worden..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:08
Als je iedere ploeg in eerste klasse en 1b voorziet van een nieuw en dus groter stadion gaat gans het land daarom niet naar het voetbal gaan kijken ; dat zou bij sommigen wel eens kunnen tegen vallen. Dus bepaalde regio's zouden beter samen werken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:37
Het moet doordacht gebeuren inderdaad. Maar het is wel een positieve evolutie dat ploegen werk maken van een nieuw stadion. Meer toeschouwers = meer geld en meer geld geeft je de mogelijkheid om betere spelers te kopen en dus hoger te eindigen, waardoor je meer toeschouwers zou moeten kunnen hebben. Maar in een groot stadion moet een goede ploeg spelen, anders heb je een quasi leeg stadion. Gent heeft dat prima gedaan,
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:27
Ploegen uit de G5 zullen altijd hun gemiddelde toeschouwers aantal halen de rest heb ik mijn twijfel. België is nu eenmaal geen groot voetbal land qua niveau en oppervlakte als bv Engeland.
Vind ik leuk
firedwarf +4253
zondag 24 maart 2019 om 21:48
Let toch maar op , in moeskroen dachten ze dat ook, nieuw stadion of toch grondig gerenoveerd onder de tremmerie of hoe heette de voorzitter zaliger daar toen en dat was gelijk het begin van het einde voor moeskroen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws