VP Rapport: Hazard-broers blinken uit, heel wat tegenvallende Rode Duivels

VP Rapport: Hazard-broers blinken uit, heel wat tegenvallende Rode Duivels

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 22:40do 21-03-2019 om 22:40

De Rode Duivels hebben hun eerste EK-kwalificatiematch tot een goed einde gebracht. Ze versloegen Rusland met 3-1. België mag vooral Eden Hazard bedanken, maar ook enkele andere spelers blonken uit.

Thibaut Courtois – 4
Voor Courtois werd het een rampavond. De eerste doelman moest nagenoeg niets pakken, maar gaf op een knullige manier de 1-1 weg. Ook daarbuiten toonde hij zich weifelend.

Toby Alderweireld – 6,5
Speelde zoals we hem kennen: secuur, zonder franjes en met af en toe een haarscherpe tackle. Trouwe soldaat.

Dedryck Boyata – 6,5
Trok zeker zijn streng tegen de boomlange Dzyuba en was op weinig foutjes te betrappen. Ongetwijfeld één van zijn betere wedstrijden voor de Rode Duivels.

Jan Vertonghen - 7
De recordinternational van de Rode Duivels leed op geen enkel moment pijn tegen de Russen. Ook opbouwend droeg hij zijn steentje bij.

Timothy Castagne - 6
Had aanvankelijk moeite met het tempo, maar tekende wel voor de assist bij de 1-0. Nog geen Thomas Meunier, maar dat is ook geen schande voor de rechtsback van Atalanta.

Thorgan Hazard - 7,5
De 'broer van' was onvermoeibaar op zijn linkerflank, een positie die hem meer en meer gaat liggen. Toverde net voor de penaltyovertreding bij de 2-1, waarna zijn broer de klus afmaakte.

Youri Tielemans – 7,5
Trok zijn uitstekende vorm van bij Leicester City door. Was betrokken bij heel wat aanvallen, was uitstekend in de recuperatie én maakte een knappe goal. De opvolging is verzekerd bij de Duivels, al was zijn tweede helft wel minder.

Leander Dendoncker - 6
Hij moest vooral in de zone van Cheryshev voor de opkuis zorgen. Deed dat naar behoren, maar aanvallend bracht hij weinig. Speelde een vrij anonieme wedstrijd. 

Dries Mertens – 5
Hij kwam nauwelijks in het spel voor en leek een beetje verloren te lopen. Zijn acties kwamen er niet uit en voor doelgevaar zorgde hij ook al niet.

Eden Hazard – 8,5
Zonder De Bruyne en Witsel meer dan ooit de patron van de ploeg. Hij bracht beweging en snelheid in het team en maakte het verschil. De Russen wisten geen raad met zijn verschroeiende versnellingen. Zijn twee goals gaven de prestatie glans.

Michy Batshuayi - 5
Hij kon niet echt overtuigen als de vervanger van Romelu Lukaku. Qua power is hij natuurlijk beduidend minder, maar ook zijn spel over de grond liet te wensen over. Leek niet mee te kunnen met het tempo van de Hazard-broers. Eén keer pech met een bal op de paal.

Wat zijn jouw cijfers voor de Rode Duivels vanavond? Zet het in de comments!

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Plaats een reactie

Quizmaster +1124
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Courtois maakt 1 fout en krijgt een 4.
Batsuayi maakt 100 foute controles en krijgt een 5.
Als Lukaku 1 controle mist is hij de slechtse shotter ter wereld...
Thielemans was de beste vandaag, baas op het middenveld..minstens een 8 in mijn ogen!
Vind ik leuk
THOR4ever +3419
donderdag 21 maart 2019 om 23:34
Eden Hazard was outstanding. Tielemans zette een uitstekende en voor de toekomst hoopgevende prestatie neer, maar hem boven E Hazard plaatsen is compleet van de pot gerukt.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 10:29
Ik deel je mening Thor!
Vind ik leuk
Quizmaster +1124
vrijdag 22 maart 2019 om 12:55
Zou Hazard dan ook een 9 geven 😛
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:41
Ik denk dat je alles wat in perceptie dient te plaatsen. Courtois is doorgaans onfeilbaar, waardoor deze fout hem zwaar wordt aangerekend.

Daarnaast weten we dat een circusbeer dansend op een bal meer balgevoel heeft dan Romelu Lukaku en daarmee is de pers geneigd hem meer te vergeven als hij maar scoort....

Thielemans en Hazard vond ik vanavond ook goed spelen. Wat betreft Batsman: ik sluit mij aan = top little. Je voelde het al aankomen op die counter in de eerste helft waarbij hij de bal te ver wegtikt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:58
Eindelijk iemand die klaar ziet
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 10:31
Een flater van de doelman is nu eenmaal erg bepalend in een wedstrijd... Het lot van een doelman vrees ik! Maar dit geldt ook in de omgekeerde richting: Een spits kan een erbarmelijke match spelen met onnodig veel slechte controles... Hij scoort 2 inleggers en is man van de match!? Het vreemde spel, voetbal genaamd :)
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20200
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Tielemans was ook zeer sterk, maar Eden is zo beslissend dat hij terecht Devil of the match is.
Vind ik leuk
woutersca +194
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Courtois: jammer van zijn foutje
Vertonghen + Alderweireld: oerdegelijk maar werden niet getest
Boyata: aangenaam verrast, was degene van onze 3 verdedigers die lijf aan lijf gevechten moest doen met die tank en deed het uitstekend
Castagne: degelijk, defensief niet getest maar wel altijd in positie, aanvallend te weinig
T. Hazard: goed. veel aanvallende impulsen, defensief in positie.
Tielemans: zeer goed, heel dominant aanwezig
Dendoncker: te weinig. nuttige loper waarschijnlijk maar had voor mij geen enkel positieve invloed op ons aanvallend spel, stond in de 2e helft teveel in Alderweireld zijn weg waar hij imo 10meter hoger moet staan en àànspeelbaar zijn (was hij bijna nooit)
Hazard: uitstekend, zoveel beter dan elke andere speler op het veld
Mertens: te weinig, dit gevoel heb ik zo vaak bij zijn matchen bij België dat hij zo weinig betrokken wordt in het spel. Of hij loopt dan niet goed of hij krijgt niet genoeg vertrouwen van zijn ploegmaats maar er scheelt imo altijd iets. Wel uitstekende assist op Batshuayi (goal Hazard)
Batshuayi: iets teveel balverlies, verdienstelijk geprobeerd.
Vind ik leuk
Knightofh +905
donderdag 21 maart 2019 om 23:09
Middenveld bewees capabel te zijn om het verlies witsel en debruyne op te vangen.
Bats kreeg amper goeie ballen en deed er mss wat te weinig mee.

Vooral Courtois en mertens lijken me in een moeilijke fase van hun carrière te zitten en dat merk je.

Van de vervangingen snapte ik evenwel niets.
Vind ik leuk
rutger4444 +134
donderdag 21 maart 2019 om 23:20
En Den Doncker ? Amper een bal geraakt .
Vind ik leuk
Knightofh +905
vrijdag 22 maart 2019 om 07:42
Dat is ook wat het systeem van Martinez...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:30
Mocht Toby in de spits staan de hij kreeg 10/10. Een verdediger doet evengoed zijn werk als een spits maar is door de kortzichtigheid veroordeeld tot minder punten...... Hln......
Vind ik leuk
Watcher +1100
vrijdag 22 maart 2019 om 09:16
Tielemans 45 min redelijk, 2e helft kon hij niet meer vooruit en 5??? Als Witsel zo speelt, krijgt hij een 5
Vind ik leuk
VDF +57
vrijdag 22 maart 2019 om 11:00
Er was toch iets mis met de grasmat, veel slechte controles, ballen die afremmen voor ze de man bereiken, moeilijk meenemen buitenkant voet enz.
Vind ik leuk
Olli +406
vrijdag 22 maart 2019 om 12:39
Tja ‚tis een mening. Evenveel waard als die van render welk lid van dit forum. En daarmee is de kous af
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:30
Eigenlijk is dit een totaal verkeerde quotatie.... Men denkt nog altijd dat een ploeg bestaat uit aanvallers.. Onze verdediging speelt een dijk van een match, maar krijgen minder punten omdat ze zo niet in the picture staan....
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 12:16
Klopt, voor mij mag er een ploegquotering komen! Maar dan mogen alle individuele prijzen ook verdwijnen... Een verdediger zal zelden een gouden bal of een gouden schoen winnen!
En wat bij het wielrennen: Een hele ploeg werkt zich uit de naad, brengt de kopman en perfecte positie naar de laatste kilometer maar toch gaat bij winst enkel de kopman met de bloemen, de eer en de aandacht aan de haal! Da's nu eenmaal hoe onze maatschappij in elkaar zit! Bij de scholenveldloop van mijn zoon wordt er gepredikt dat deelnemen belangrijker is dan winnen... Maar de eerste 3 krijgt wel een medaille en komt op het podium!?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:18]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws