Vooral één speler wordt gemist bij België: Wie gaat zijn rol invullen?

Vooral één speler wordt gemist bij België: "Wie gaat zijn rol invullen?"

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 14:24do 21-03-2019 om 14:24

Bondscoach Roberto Martinez mist heel wat sleutelspelers voor de kwalificatiewedstrijd tegen Rusland. Volgens Peter Vandenbempt is vooral het centraal middenveld een probleem bij de Rode Duivels.

"De afwezigheid van Kompany achterin kunnen de Belgen wel makkelijk opvangen, dat hebben ze in het verleden al vaker moeten doen natuurlijk”, begint Vandenbempt tegenover Sporza. ‘Het probleem situeert zich toch een beetje centraal op het middenveld.”

Tielemans en Dendoncker zijn de beoogde centrale middenvelders van dienst. ”Algemeen wordt aangenomen dat Tielemans en Dendoncker daar de dienst gaan uitmaken, dan kan je toch een beetje terugvallen op de automatismen van bij Anderlecht van een paar jaar geleden."

Witsel
Maar wie zal de rol van Axel Witsel overnemen? "Alleen is de vraag: wie gaat de specifieke rol van Witsel invullen, die toch heel erg belangrijk is geworden de voorbije jaren voor het evenwicht in het elftal ? Daar zullen de afspraken zeer duidelijk gemaakt worden."

Lees ook: Rode Duivels hebben zwak punt: “Zij zijn nog altijd een niveau minder”

Poll

Heeft Vandenbempt hier gelijk?

(128 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20236
donderdag 21 maart 2019 om 15:14
Witsel en De Bruyne ja.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1460
donderdag 21 maart 2019 om 15:36
Wie had enkele jaren geleden die vraag durven stellen. Witsel als onmisbaar beschouwen. Iedereen had je gek verklaard.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 21 maart 2019 om 15:41
Ben het niet bepaald eens. Het probleem bij de duivels situeert zich wel degelijk achterin, das al jaren een heikel punt. Binnen 2 jaar zijn zowel, Toby, vermaelen, kompany, boyata, kabesele, vertongen, 30+ Meunier is er dan 29, Dus binnen nu en 2 jaar is een volledige achterlijn aan vervanging toe. Enkel Castagne en van heusden zie ik daar voorlopig als potentiële vervangers. Eventueel Mechele.

Om meer on topic te komen : Tielemans en Verschaere kunnen de rol van de bruyne aan toekomstgericht. Een Dendoncker en Heynen zie ik meer als de schakel die voor het evenwicht zorgt (de rol witsel)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
j.caesar +1961
donderdag 21 maart 2019 om 16:21
Normale reactie voor iemand die zich focust op Anderlecht 👍
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 21 maart 2019 om 16:29
normaal antwoord van iemand die meer op rsca reageert dan rsca aanhangers. Juist ja, Mechele, Heynen, Van heusden hebben echt veel met rsca te maken :P
Vind ik leuk
Neutrale fan +2062
donderdag 21 maart 2019 om 17:13
Castagne is geen centrale verdediger hé :)
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 21 maart 2019 om 17:31
Weet ik , maar ik had het over de hele defensieve lijn. Meunier gaat ook geen 5 jaar meer mee he. Op da vlak zie ik castagne mss het gat vullen.
Vind ik leuk
Riddlin +2662
donderdag 21 maart 2019 om 17:46
Denk dat Dendoncker bij de Wolves ongeveer dezelfde rol heeft als Witsel bij de duivels.
De Bruyne lijkt mij veel moeilijker te vervangen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws