BBC nomineert Kompany voor 'Beste Buitenlandse Speler ooit in de Premier League'

BBC nomineert Kompany voor 'Beste Buitenlandse Speler ooit in de Premier League'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 14:13do 21-03-2019 om 14:13

Vincent Kompany speelt al lang bij Manchester City. De aanvoerder van The Citizens is door de BBC genomineerd voor 'Beste Buitenlandse Speler in de Premier League ooit'.

Kompany moet wel opboksen tegen serieus wat concurrentie. De Gea, Cech, David Silva, Cristiano Ronaldo en Aguero zijn spelers die momenteel nog actief zijn in de voetballerij. Schmeichel, Vidic, Stam, Vieira, Henry, Cantona en Drogba zijn oud-spelers.

Het is al een hele eer voor Kompany om tussen al de grote namen te prijken. De aanvoerder van Manchester City kende veel blessureleed, maar is altijd een belangrijke schakel van de Engelse topclub geweest. De jury bestaat overigens uit Alan Shearer, Ruud Gullit, Chris Sutton en een journalist van de New York Times.

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20236
donderdag 21 maart 2019 om 15:15
Waar is Bergkamp? Shame 🙄
Vind ik leuk
JeffPaeter +149
donderdag 21 maart 2019 om 15:15
Dit zegt veel over Vincent, hoe hij door de Premier League wordt gewaardeerd.
Zijn talloze blessures remde hem af om in de beste in de geschiedenisboeken bestempeld te worden, maar hij heeft er het beste van gemaakt en is desondanks nog altijd staande. Op zijn 32ste nog altijd van de beteren die op de voetbalvelden rondloopt.
Vind ik leuk
Mario_ +2024
donderdag 21 maart 2019 om 15:36
Mooie erkenning. Zeker op die positie.Bij de actieve spelers schat ik hem heel hoog in. Als hij dit seizoen bv ook nog CL mee op zijn palmares mag schrijven.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 21 maart 2019 om 16:12
Goed dat ze erbij zeggen Premier league, die aller tijden slaat dus op onstaan van premier league , en gaat dus maar over een periode sinds 1992. Anders hadden we compleet andere lijstje.

Volgens mij kan de keuze maar tussen 2 spelers gaan. Peter Schmeichel (in mijn ogen top 4 beste keeper ooit), excuses voor de huidige lichting keepers die in de lijst staan, of Henry als je liever een aanvallend speler wil verkiezen. Zijn stempel op de club Arsenal was echt wel immens.

Andere zie ik niet echt in de buurt komen, wat stam betreft snap ik zelf niet wat die in de lijst staat te doen. heeft begot 3 seizoenen in de PL gespeelt.

Contona is te vroeg gestopt als prof om deze verkiezing te winnen.

Cr 7 was bij Man U nog niet de speler die hij geworden is bij Real. Daarom zie ik hem deze verkiezing niet winnen.

Silva, Kompany, Auguero, Viera, Drogba staan er dan weer wel in door hun lange staat van dienst in de competitie. Vind evenwel dat ze het qua impact moeten afleggen tegen Henry.

Kwestie van wat duiding voor mijn keuze.
Vind ik leuk
K1908 +3005
donderdag 21 maart 2019 om 18:27
Henry / Aguero voor mij in dit lijstje.

Toch echt wel heel knap om in dat gezelschap genoemd te worden, al gaat hij uiteraard niet winnen onze Vince... :-)
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
donderdag 21 maart 2019 om 18:39
Tuurlijk is het knap, had hij niet zo vaak last gehad van blessures zou hem nog een pak meer stemmen pakken dan nu het geval gaat zijn.
Vind ik leuk
woutersca +195
donderdag 21 maart 2019 om 20:20
inderdaad interessant hoe deze verkiezing wordt beoordeeld: De speler die het Beste presteerde in de PL (Henry imo) of de Beste speler die er ooit heeft gespeeld (CR7 die later bij discussies genoemd wordt als de GOAT, iets wat bij Henry nooit gebeurd is)
Vind ik leuk
woutersca +195
donderdag 21 maart 2019 om 20:21
En Stam was de Kompany van zijn tijd, toen verdedigers technisch nog niets hoefden te kunnen
Vind ik leuk
Vaneigens +1403
donderdag 21 maart 2019 om 17:20
Icoon!
Vind ik leuk
woutersca +195
donderdag 21 maart 2019 om 20:17
Ronaldo wint hands-down maar wat een eer om op de shortlist te staan!
Vind ik leuk
Vlaming +1874
vrijdag 22 maart 2019 om 09:59
Cristiano Ronaldo wint dit op zijn 1 been
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws