Voorzitter Beerschot Wilrijk: “Met alles wat er op tafel ligt moet KVM zakken”

Voorzitter Beerschot Wilrijk: “Met alles wat er op tafel ligt moet KVM zakken”

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 07:45do 14-03-2019 om 07:45

De terugwedstrijd van de promotiefinale tussen KV Mechelen en Beerschot Wilrijk staat nog op het programma maar de voorzitter van de Kielse ratten, Francis Vrancken, weet al zeker dat zijn club zal stijgen.

“Wij zijn geen 90, maar 100 procent zeker dat we straks in 1A spelen”, laat Vrancken aan Het Laatste Nieuws weten. “Met alles wat er op tafel ligt, moet KV Mechelen zakken. Met de informatie waarover wij beschikken, durf ik zeggen dat er geen weg terug is voor KV Mechelen.”

“Onze advocaat zit heel dicht op het dossier ‘Propere Handen’ en volgens hem kan het niet zijn dat KV Mechelen straks niet degradeert naar de eerste amateurklasse. De elementen in het dossier laten daar geen twijfel over bestaan. Bijgevolg zouden wij sowieso stijgen naar 1A. Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar wij houden geen rekening meer met een 1B-scenario voor volgend seizoen”, aldus de voorzitter.

Poll

Denk jij dit ook?

(630 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 08:01
Is inderdaad arrogant, eerst nog sportief uitvechten en voor de rest afwachten !
Wie zonder zonden is...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:15
Als ge Uw straf hebt gedaan kan je met een propere lei opnieuw beginnen , alleen geld dat voor gans België maar blijkbaar niet voor Beerschot Wilrijk
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:07
een dikke nek opzetten kan iedereen. eerst het sportieve duel afwachten en daarna praten. Dat kennen ze op het Kiel blijkbaar niet .
Altijd maar provoceren.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +747
donderdag 14 maart 2019 om 08:13
Straffe koffie, maar hij zal dit niet voor niks verkondigen..(hoe erg ik het ook vind voor de supporters van KV Mechelen).
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 08:16
Was ik ook aan het denken. Denk eerlijk gezegd dat ze dat bij KV zelf ook wel weten. Maar zolang er hoop is...
Vind ik leuk
Reagens +3164
donderdag 14 maart 2019 om 09:46
Het betekent allicht ook dat de bekerfinale een maat voor niets is. Want aangenomen dat dit bewezen is kunnen ze ook niet naar Europa gaan en dan gaat het ticket naar de bekerfinalist (en niet naar de eerstvolgende plaats in de competitie).
Vind ik leuk
Blue-Blanc +747
donderdag 14 maart 2019 om 09:55
Toch naar de bekerfinalist? Ik dacht dat die naar de 3de van PO1 ging.
Vind ik leuk
freejazz +2579
donderdag 14 maart 2019 om 11:28
Fout ingelicht, het gaat wel degelijk naar de 3° van PO1.
Vind ik leuk
Verne +460
donderdag 14 maart 2019 om 08:16
Dat is immers slechts een loutere toepassing van het Bondsreglement: poging tot omkoping en/of niet melden van deze poging tot omkoping, minimumstraf degradatie. M.a.w, degradatie van Waasland-Beveren naar 1B, KV Mechelen indien kampioen terug naar 1B of naar de amateurliga indien Malinois geen kampioen wordt in 1B.
Vind ik leuk
DDT +3929
donderdag 14 maart 2019 om 08:48
Het kan toch niet dat een individuele actie in geval van Beveren de club tot degradatie veroordeeld
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 09:23
Dan moeten ze dus dringend alle reglementen herschrijven hé, of er geen meer hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:27
Jawel want anders dan laat je in de toekomst steeds 1 persoon de zondebok zijn en kan je ongehinderd omkopen en matchen fixen, zonder sportieve gevolgen. Hoe erg ik het ook vind voor KVM en W-B... Vooral voor de supporters dan
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 09:40
Dat vind ik dus ook. Ik weet dat iedereen hier vooral bekommerd is over de supporters, ik vind dat ook erg, maar je kan als het vaststaat toch niet gewoon laten gaan.
Zo werkt het nu éénmaal niet. En zetten de deuren open voor allerlei donkere zaken.
Vind ik leuk
DDT +3929
donderdag 14 maart 2019 om 12:05
Nee dat kan niet, maar in het geval van Beveren heeft die club niks verkeerd gedaan. Enkel de voorzitter zou iets niet gemeld hebben. Er zijn geen spelers benaderd door het bestuur enz. Dus vind ik de sanctie overdreven.
Vind ik leuk
Peed +701
donderdag 14 maart 2019 om 09:28
Enkel voor die voorzitter (mij maakt het op zich niet uit wie stijgt, zowel de Ratten als de Kakkers horen thuis in 1A) zou je wensen dat hij van een kale reis thuiskomt. Dit is compleet ongepast.
Vind ik leuk
Jo +163
donderdag 14 maart 2019 om 09:37
Ik hoop gewoon dat dit duel op een sportieve manier uitgevochten zal worden. Hopelijk niet via de rechtbank , naast het veld of in de media!
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 09:44
der ligt niets op tafel...Toch niet officieel

Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 09:45
Zou der iets van aan zijn of is dit lage psychologische oorlogsvoering?
Vind ik leuk
Frefke +1363
donderdag 14 maart 2019 om 09:56
Ja komt nogal arrogant over en eerst sportief duel afwachten... Moet volgens hem niet want den Beerschot gaat, volgens hem, ook die strijd winnen daar hij aangeeft dat KV volgend jaar in de eerste amateurklasse zal spelen !
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 10:08
Hoe lang zou het nog duren vooraleer Wilrijk gedumpt wordt?
Déja vu
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:21
Hoe belachelijk kan je doen ? Zulte zal Waregem dan dumpen , Waterschei zal Winterslag dumpen , Eupen is ook al een fusieploeg , Kv Kortrijk ook , Moeskroen eveneens , Oostende ook al en dan mag je Waasland Beveren en Lokeren ook niet vergeten dus stop mag Uw belachelijk gedoe en ga naar de dokter voor medicatie tegen een Antwerpen-complex
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 10:33
Belachelijk of herhaling ?

En waar haal je het dat ik een Antwerpen complex heb ?

heb ik iets tegen
Antwerp?
KvM ?
....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:00
Waarom geeft gij geen commentaar op al die fusieploegen die ik genoemd heb ? En als ge geen Antwerpen-complex hebt dan toch zeker een Beerschot-complex ( ik heb voor alle zekerheid Wilrijk er al afgelaten dan moet ge daar al niet meer over zagen )
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 14:00
Ward is een rat vandaar zijn gepikeerde comment, meer moet je daar niet achter zoeken
Vind ik leuk
Inco +1
donderdag 14 maart 2019 om 11:31
Hier ben je weer, iedereen die een terechte opmerking maakt op Wilrijk uitmaken. Je bewijst nogmaals u niveau, doe zo verder een echte verrijking voor dit forum ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:57
Welkom voor de eerste maal en mijn niveau overstijgt dat van het Uwe wel enkele malen . Lachen met Beerschot Wilrijk is gemakkelijk maar blijkbaar bent ge vergeten dat je zelf juist uit de vergeetput bent gekrasseld en als men een eerlijk proces krijgt tuimelt ge er terug in .
Ik heb al vele malen gezegd dat het verschrikkelijk is voor de vele duizenden supporters van geel en rood ( en zeker voor de die welke enkele jaren 1000 € hebben gegeven) maar hetzelfde als bij ons kunnen jullie niets doen tegen de fratsen van enkele bestuursleden maar dat vergoelijkt niet het welk er gebeurd is .
Ik hoop voor jullie dat er een oplossing uit de bus komt waar iedereen tevreden mee kan zijn meer ik vrees er voor.
Vind ik leuk
Inco +1
donderdag 14 maart 2019 om 16:26
Ik hoop dat ze nu eens eerlijk zijn en heel de beerput openen. Dan zal aan het licht komen dat andere clubs het al lang doen. En dan kunnen ze geen daling opleggen aan al die clubs omdat je dan geen 1A meer hebt.

Want geef nu toe, de wedstrijd Moeskroen - Eupen vorig jaar was afgesproken. En omdat KV dit wist zijn ze in paniek geslagen en hebben ze een (begrijp mij niet verkeerd, foute) beslissing genomen om het ook te doen (al heb ik er mijn bedenkingen bij dat je zo stom zou zijn om zo'n zaken over de telefoon te regelen, maar soit) in de hoop toch nog in 1A te kunnen blijven en eigenlijk met gelijke wapen te strijden.

Ik wil als trouwe support niet geloven dat Kv dit meermaals gedaan heeft. Misschien ben ik hier naïef in, maar in mijn hart wil ik geloven dat ze dit gedaan hebben omdat ze bij wijze van spreken met een pistool aan hun hoofd stonden en geen andere uitweg zagen.

BTW als den bond vorig jaar eerlijk was geweest met Moeskroen had Kv ook niet moeten zakken want dan hadden die geen licentie gekregen en was er geen zakker.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:36
Ik was aangenaam verrast op de reactie van de 650 rood gele supporters voor de terminale supporter van ons en naar ik heb vernomen het positief blijven tegen Union bij een ongelooflijke nederlaag . Ik versta dat jullie 200% achter jullie ploeg blijven staan en wij zullen dit ook doen maar hopelijk op een sportieve manier en bij deze betreur ik dan ook de ongepaste uitspraken van de heer Vrancken
Vind ik leuk
Inco +1
donderdag 14 maart 2019 om 17:13
daaraan herkend ge een goede supporter, de club kleuren aan de kant kunnen leggen om een ander supporter te helpen of een eerbetoon te brengen

Mijn mening is dat iedere supporter die dit niet zou doen het niet waart is om supporter te zijn en zich zou moeten schamen
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 10:33
Dat is nu wel totaal naast de kwestie he.
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 10:35
wat is naast de kwestie TOCA?
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 10:37
Dat van wilrijk laten vallen. Dat gaat trouwens na dit seizoen gebeuren kan ik u al verklappen.
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 10:41
dus toch niet na de kwestie...
Lijkt mij allemaal héél hard op een vorig verhaal van Beerschot . Jammer voor de Wilrijk fans .
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 10:43
Er zijn natuurlijk mss 50 wilrijk fans.. Die mensen hebben nu een club die iets voorstelt.
Ik ben zelf Antwerpenaar en ik heb oneindig veel respect voor Antwerp en Beerschot fans;
Die mensen hebben al jaren van miserie van hun clubs doorstaan, en ze zijn hun kleuren nog trouw.
Stel u maar is voor dat het bij ons gebeurd. Denk niet dat we nog aan 5000 man geraken.
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 11:07
Kheb toch net iets meer respect voor de manier waarop Antwerp dit gedaan heeft of KvM .

had Beerschot gestaan waar ze nu stonden zonder die "50" Wilrijk fans ? of zonder Wilrijk ?

is mijn mening .
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 11:13
Maar ik spreek nu over de supporters he. Destijds was Germinal vragende partij voor de fusie toen. Wegens geen fans en een jaar later geen stadion meer door de groene politiekers. Beerschot 2 zal ik het maar noemen is failliet gegaan door vanoppen. Er gaan nog veel clubs volgen in de toekomst die zullen moeten fusioneren om verder te kunnen bestaan.
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 11:20
ik heb niets tegen een fusie(zie Genk-RWDM-ZW,...)

maar is dit een fusie of een club "overnemen" was zoals Strombeek-bever dat Brussels werd(het nieuwe RWDM) dat wilden de fans niet en is nooit echt van de grond gekomen .
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 11:28
Als je weet dat er vroeger bij het oude echte Beerschot ook 15 tot soms 20.000 man was en ze nu gemiddeld een 6 à 7000 man hebben, dan zijn er daar ook heel veel afgehaakt. Zo ken ik er genoeg. Zelfs als ze volgend jaar hun stamnummer 13 terug hebben, komen die nooit meer terug.
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 11:27
Toca ik snap uw punt volledig hoor .

Ik heb een beetje een probleem dat Beershot 1 en 2 failliet zijn gegaan en dat ze zo makkelijk kunnen verder doen en dat ze zo makkelijk het stamnummer terug kunnen overnemen(dus de ploeg met stamnummer die hen geholpen heeft dumpen )

ik weet dat ik misschien hard en direct ben, maar zo ben ik
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 11:30
In principe kan elke club dat hé. Je moet dacht ik 5 jaar wachten om een naam terug te halen. Lierse Kempenzonen gaat ook zo'n voorbeeld zijn in de toekomst hoor.
En een stamnummer kan je terug kopen, als je de oude schulden die daar aan verbonden zijn, betaald.
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 11:39
Al de oude schulden?

zo een 23.4 miljoen zijn... lijkt mij toch sterk(zonder verkoop gronden etc.)
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 11:43
Nee niet alle schulden. Dacht dat dit over 40.000 euro ging. Vraag me niet wat dat dan precies is he. Oude schulden van Beerschot vac he. Niet Germinal Beerschot.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:44]
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 11:58
bij de faling 2.0 hadden ze 24.3 miljoen schulden en stamnummer 13...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:12
Klopt maar dan was Antwerp al 5x failliet gegaan maar door de linke trukken van hun voormalige voorzitter konden ze blijven bestaan en al maar goed want zulk stamnummer mag nooit verdwijnen . Zo zie je maar, ik gun iedere voetbalsupporter zijn plezier en heb zeker geen
lol in een ander zijn miserie hopelijk komen nu snel bij U de jaren van verstand
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:59
alleen bondsschulden
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 15:03
oké, dan ben ik mee. thx
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:02
Die waren nog met 47 de laatste thuiswedstrijden van FC Wilrijk en zouden er mee ophouden of bewust degraderen dat is de echte reden maar dat weet een buitenstaander niet
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:43
Het feit dat Rupel Boom gaat samenwerken met Beerschot-Wilrijk, zeker al wat betreft jeugdwerking, is misschien de voorbode van een nieuwe fusie ? 😋
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 10:12
Volgens mij gewoon wat uit hun verband getrokken verklaringen in aanloop naar de wedstrijd toe.
Zou me niet verwonderen dat het morgen de beurt is aan KVM voor de ronkende verklaringen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:16
Geen al te slimme zet , in de plaats van het rustig te houden en zondag of maandag die uitspraak te doen is dit een extra motivatie voor KV
Vind ik leuk
Intel +1577
donderdag 14 maart 2019 om 10:29
Doe het eens sportief dan is het jullie gegund maar zo belachelijk en dat van een voorzitter .. trouwens doe het maar he al heel het seizoen hangt dat propere handen gedoe boven kvm en toch nog zo goed presteren . Hou jullie praatjes voor zaterdag of als jullie zo zeker zijn geef forfait voor die match jullie hebben ze toch niet nodig ;) .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
En ik blijf het belachelijk vinden dat de kampioen in 1B niet automatisch mag promoveren. Dus op sportief vlak hebben de ratten al bewezen de betere te zijn. Nu moeten ze het nog in die laatste wedstrijd bewijzen.
Vind ik leuk
Intel +1577
vrijdag 15 maart 2019 om 10:13
Wij hebben de 1ste periode gewonnen Met 6 punten voor op b.w , en in de 2de periode stonden we 1 puntje achter . Dus sportief gezien hebben wij de meeste punten gehaald . Maar chapeau he vd ratten alleen die praatjes van hun hoeven niet .
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1480
donderdag 14 maart 2019 om 11:07
Indien die uitspraken enkel bedoeld zijn om de tegenstrever extra te motiveren gaat Mr. Vrancken volgens mij in zijn plan lukken...

Men zegt wel eens "Zwijgen kan niet verbeterd worden".
Wel, ik heb een beetje het gevoel dat dit ook hier op zijn plaats is want dit zijn uitspraken, een voorzitter onwaardig.

Het komt niet alleen meer dan een "beetje arrogant" over maar het benadrukt daarnaast nog maar eens de discutabele reputatie van "lijkenpikkers" die de club in kwestie nu al heeft voor velen.

Mij maakt het echt niet uit wie er promoveert maar op deze manier ga je de sympathie van de neutrale voetballiefhebbers toch echt niet voor je winnen dacht ik zo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 15:18]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:04
Boenk erop
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:58
als dat waar is, dan zijn ze bij de KBVB dikke zeveraars, die hun verantwoordelijkheden niet durven nemen, en wat met al die andere clubs die door de jaren gefoefeld hebben en niet alleen de kleintjes
een overtuigde kakker
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 14:03
Zouden ze zich bij Beerschot niet beter gewoon focussen op de wedstrijd ipv van nu al op een lage manier wat druk te gaan zetten?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws