Uitblinker bij Anderlecht oogst lof: Hij is de lievelingsspeler van Fred Rutten

Uitblinker bij Anderlecht oogst lof: "Hij is de lievelingsspeler van Fred Rutten"

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 10:17di 12-03-2019 om 10:17

Laatste update: dinsdag 12 maart 2019 om 10:18di 12-03-2019 om 10:18

RSC Anderlecht verzekerde zich na 2-0 zege tegen KV Kortrijk van Play-Off 1. De grote man was Sven Kums, die beide doelpunten voor zijn rekening nam. De kapitein van paars-wit is onder Fred Rutten helemaal toegegroeid naar zijn beste niveau.

De sterke prestaties van Kums hebben volgens Arnar Vidarsson veel met de Nederlandse trainer van Anderlecht te maken. "Ik denk dat Kums echt de lievelingsspeler van Fred Rutten is. Hij is de perfecte belichaming van de defensieve middenvelder die Rutten verwacht. Ik herken dat nog van bij Twente", klonk het bij Extra Time.

Marc Degryse en de andere tafelgasten waren het eens met die stelling. "Kums is echt het type dat hij nodig heeft. Hij is een verdeler en echt slim, én de slechte prestatie van Zulj naast hem kan hem misschien onrechtstreeks naar een hoger niveau tillen", aldus de analist.

Plaats een reactie

Freddyploiks +14976
dinsdag 12 maart 2019 om 10:19
Onze ket wordt den echte patron! Als Anderlecht supporter is dat mooi om te zien, een jongen van eigen streek die helemaal open bloeit.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
dinsdag 12 maart 2019 om 10:28
Zou ook wel eens tijd worden. Want tot nu heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 12 maart 2019 om 10:40
Ik denk dat het feit dat Trebel niet (meer) speelt hem bevrijd heeft.
Vind ik leuk
K1908 +2504
dinsdag 12 maart 2019 om 11:03
Toch weer iets negatiefs daarbij sleuren ana het einde.. :-)
Vind ik leuk
Xytox +2794
dinsdag 12 maart 2019 om 11:10
Ze hebben een nieuw slachtoffer om op te kankeren, dus kunnen ze eindelijk stoppen met kankeren op Kums... 😉
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
dinsdag 12 maart 2019 om 12:26
Zulj? 😀
Vind ik leuk
Xytox +2794
dinsdag 12 maart 2019 om 12:39
Jij hebt hem duidelijk ook gevonden... 😉😂
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
dinsdag 12 maart 2019 om 12:57
Dat haar hé😉
Vind ik leuk
sus +1521
dinsdag 12 maart 2019 om 11:17
een kums op niveau is nog steeds top in België...
na de winterstop de beste anderlecht speler, voor mij dan he...
Vind ik leuk
vanhimst +1179
dinsdag 12 maart 2019 om 11:34
de beste speler van Anderlecht dit seizoen is de keeper en dat zegt genoeg over het niveau van de andere spelers
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:51
Sven Kums is een speler die echt het vertrouwen van een coach nodig heeft. Het is dan ook raar dat hij bij Anderlecht niet rendeerde onder Hein Vanhaezebrouck, toch de man bij wie hij het zo goed deed, met dat formidabele seizoen van AA Gent in de Champions League, bijvoorbeeld. Wanneer Trebel terugkomt in de ploeg, moet hij in dienst spelen van Kums en niet omgekeerd. Anders zullen beiden weer niet tot hun nodige rendement komen. Kums heeft veel meer finesse in zijn spel, Trebel is een bijter die de ploeg nodig heeft in moeilijke momenten, wanneer ze onder druk staat. Maar hij kan het spel niet verdelen, zoals Kums dat kan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:07
Wil Trebel nog in dienst van anderen spelen nu hij de grootste wedde heeft en DE patron is/was ? Zijn geflirt met Bayat gaan het in de tribune niet goed doen natuurlijk maar ja, kan je een fitte Trebel er uit laten? En voor wie?
Vind ik leuk
Patfey +6344
dinsdag 12 maart 2019 om 17:59
Zeker, voor Zulj, Verschaere, Kayembe...
Vind ik leuk
FcRazor +1629
dinsdag 12 maart 2019 om 12:47
Plots denk ik aan een vergelijking met Polak. Al vond ik die toch beter. Was natuurlijk ook een beter RSCA.
Vind ik leuk
firedwarf +3954
dinsdag 12 maart 2019 om 22:22
2 kapiteins op 1 boot... dat brengt problemen...
Vind ik leuk
Mario_ +1927
dinsdag 12 maart 2019 om 12:22
Haalt idd een goede vorm. Reden is moeilijk te vinden, maar zal wss een combinatie van zijn. Vertrouwen van Rutten, beter middenveld met meer aanvallende impulsen door oa Bolasie en Verschaeren. Daardoor komt de verdediging ook minder onder druk, waar Appiah en Lawrence toch goed hun mannetje staan. Helaas boet je dan wel in op aanvallend vlak op de flanken, maar je kan niet alles willen op dit moment met deze ploeg.
Als Zulj zich dan ook nog wat ontplooien, gaan we nog een sterk Anderlecht zien.
Vind ik leuk
FcRazor +1629
dinsdag 12 maart 2019 om 12:51
Appiah is in mijn ogen een goede verdediger. Opbouwend heeft hij niet die klasse. De rechtkant dicht houden en meegaan wanneer mogelijk om de druk bij te tegenstander te houden, bal afpakken en dan onmiddellijk afgeven. Meer moet die jongen niet doen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
dinsdag 12 maart 2019 om 12:26
Kums moet je vrijheid geven en dan doet die wel iets goeds met de bal. Ideale spelverdeler.
Vind ik leuk
RSCA2703 +119
dinsdag 12 maart 2019 om 13:32
Kums speelt al sinds november op een hoog niveau, het is dus niet dat de trainer daar iets mee te maken heeft. Vorig seizoen kreeg Kums terecht de nodige kritiek, maar dit seizoen is hij een sterkhouder. Een middenveld Kums / Trebel (in vorm) / Gerkens lijkt mij optimaal om PO 1 mee te beginnen. Dan hebben we met Trebel en Gerkens 2 lopende mensen die bovendien het defensieve werk niet schuwen.
Zelfs wanneer Najar fit is zou ik toch opteren voor Appiah op rechtsachter, gewoon omdat hij defensief stabieler is. Ook Kara gaf me zondag een betere indruk dan de vorige weken, laat ons hopen dat zijn vormcurve nog wat omhoog gaat.
Met Bolasie en Verschaeren heb je 2 spelers die op de flank toch wel een mannetje kunnen passeren.
Enig manco vind ik persoonlijk dat we met te weinig volk in de 16 komen wanneer de ballen van de zijkant komen, meestal is enkel Santini in de box (tegen een overmacht dus). Zulj kwam zondag twee keer gepast voor doel op zo een center, maar hij miste onbegrijpelijk in de eerste helft en in de tweede helft kopte hij de bal over (niet zo gemakkelijk uiteraard als de eerste bal).
Vind ik leuk
Boktor +804
dinsdag 12 maart 2019 om 17:26
Wordt nu ineens opgehemeld als de beste middenvelder van Belgie terwijl hij gans het jaar geen deuk in een pakje boter heeft getrapt. Zou zeker geen plaats hebben in de eerste ploegen van Genk, Club Standard en zelfs Gent. Gisteren ook in ET waar het weer meer dan een half uur over Anderlecht ging terwijl zij de slechtste ploeg van diegenen zijn die verdienen in PO1 te staan. Zonder refs en VAR in de wedstrijden tegen Eupen en Club, was dit tenandere ook niet gelukt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws