Sambi Lokonga over rampscenario: 'Kan me niet inbeelden, het was verschrikkelijk'

Sambi Lokonga over rampscenario: 'Kan me niet inbeelden, het was verschrikkelijk'

Gepubliceerd: donderdag 14 februari 2019 om 11:18do 14-02-2019 om 11:18

Anderlecht-talent Albert Sambi Lokonga liep in december jl. een scheur in zijn kruisband op en weet dat hij tot de rest van het seizoen is uitgeschakeld. Uiteraard volgt hij de moeizame verrichtingen van zijn ploegmaats op de ploeg. Sambi Lokonga ziet meerdere problemen en moet niet danken aan Play-Off 2.

''We zitten in een periode waarin we moeilijk scoren. We creëren niet genoeg kansen'', vertelt hij aan Het Nieuwsblad. In de ogen van Sambi Lokonga wordt Adrien Trebel ook enorm gemist bij Anderlecht. ''We missen Trebel, het hart van de ploeg.'' Sambi Lokonga beseft echter dat Trebel ook niet in zijn eentje het verschil kan maken. ''Ze zullen dit als team moeten oplossen'', klinkt het.

Play-Off 2 is geen optie wat Sambi Lokonga betreft. ''Ik kan me niet inbeelden dat Anderlecht Play-Off 2 moet spelen. In heel mijn leven heb ik nog maar één wedstrijd van Play-Off 2 meegemaakt. Op Standard om mijn broer (Mpoku, nvdr.) te zien spelen. Het was verschrikkelijk. Het stadion was zo leeg dat het bijna leek alsof er een jeugdwedstrijdje werd gespeeld. Dat is iets dat we bij Anderlecht absoluut moeten vermijden'', besluit de revaliderende middenvelder.

Plaats een reactie

j.caesar +1329
donderdag 14 februari 2019 om 12:08
35 spelers maar duidelijk weinig kwaliteit. Daarmee haal je moeilijk PO1.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
donderdag 14 februari 2019 om 14:26
De kwaliteit bij RSCA ligt toch stukken hoger dan de kwaliteit van uw reacties
Vind ik leuk
skippie +436
donderdag 14 februari 2019 om 12:51
Zelfs MET het hart van de ploeg lukte het niet in deze competitie. Voor de zoveelste keer, we missen KWALITEIT, gisteren AJAX bezig gezien ? Dat is een ploeg met kwaliteit, nochtans speelt Ajax ook in een lilliputter competitie zoals wij, dus waar zit het verschil dan ? Right : SLECHTE transfers, onbekwame scouting.
Vind ik leuk
Geofpurple +6743
donderdag 14 februari 2019 om 13:29
Vooral onbekwame scouting. Je kan ook maar handelen met de middelen dat je hebt. Ajax heeft ook +- 2.5 maal het budget van rsca. Maar dan nog vind ik vooral de armtierige scouting het probleem. Kwaliteitspelers hoeven an sich niet zoveel te kosten. Genoeg vbn in onze eigen competitie
Vind ik leuk
Xynix +1045
donderdag 14 februari 2019 om 16:26
Ik ga daar toch maar deels in mee hoor. Akkoord dat dit verrevan onze sterkste kern van de voorbije jaren is. Maar zelfs in deze kern zitten nog behoorlijk wat internationals. Met dit materiaal moet beter voetbal haalbaar zijn: deze ploeg heeft intrinsiek voldoende kwaliteit voor PO1. Het team speelt onder zijn mogelijkheden en dat heeft dan volgens mij te maken met mentaliteit maar nog meer door een gebrek aan vertrouwen. Kijk naar de metamorfose van Obradovic nadat die vertrouwen en waardering kreeg. Dan kan je wijzen naar omkadering, trainer en bestuur, maar daar maken wij als supporters evengoed deel van uit. Misschien moeten wij wat minder vlug onze ergernis tonen bij een mislukte actie, ook al is dit soms verleidelijk. Laten we wat meer achter de ploeg gaan staan. Baat het niet, schaadt het niet. COYM!
Vind ik leuk
Geofpurple +6743
donderdag 14 februari 2019 om 19:08
Helemaal mee eens, an sich kwaliteit genoeg voor po 1, heb ik ook in een topic aangehaald. Zoals jij stelt, lijkt mij vooral het probleem, of een groot deel van het probleem met de huidige ploeg , toch vooral een vertrouwenscrisis te zijn.
Vind ik leuk
Xynix +1045
donderdag 14 februari 2019 om 19:33
Het verklaart volgens mij niet alles, maar het speelt wel mee. Kijk bvb naar Sanneh: die zal wel geen 8 miljoen waard zijn, maar moet toch voldoende kwaliteit hebben die het niveau van de beloften overstijgt. Jess Thorup is daar trouwens nog steeds lovend over. Paarswit moest dit seizoen noodgedwongen hun elftal dikwijls wijzigen en ze hebben na hun degelijk begin nooit meer een reeksje kunnen neerzetten. De media zitten er telkens zeer kort op en we hebben een krtisch publiek, wat maakt dat de druk hier toch hoger is dan bij de meeste andere Belgische clubs. Er is de voorbije maanden veel negativiteit over onze club geweest, deels terecht. Dat vreet op de duur aan het zelfvertrouwen waardoor redelijk wat spelers volgens mij onder hun werkelijke waarde spelen. Een type Boskamp ging voor deze groep een zegen geweest zijn vermoed ik. Twee zeges op een rij, desnoods met wat geluk, kunnen misschien al volstaan om terug gelanceerd te geraken. Het zou zeer mooi zijn mochten ze er dit wekend kunnen aan beginnen😉
Vind ik leuk
Geofpurple +6743