“Één van de beste spitsen van de afgelopen tien jaar in België”

“Één van de beste spitsen van de afgelopen tien jaar in België”

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 13:29za 09-02-2019 om 13:29

Ally Samatta blijft maar scoren. Ook tegen Standard Luik vond de aanvaller de weg tweemaal naar doel en dit seizoen trof hij al 28 keer in alle competities raak. Philippe Clement is lovend tegenover Het Laatste Nieuws.

De aanvaller kreeg in het verleden wel eens te horen dat hij te weinig scoorde. "In augustus vond iedereen nog dat Samatta te weinig scoorde”, begint Clement. “Nu is hij helemaal ontploft.” Samatta heeft inmiddels al 19 goals in de Jupiler Pro League.

“Maar even belangrijk: hij werkt keihard in functie van de ploeg. Voor mij is het een fantastische spits. Eén van de beste die er de voorbije tien jaar op de Belgische velden heeft rondgelopen", aldus Clement.

Poll

Vind jij dit ook?

(454 stemmen)

Plaats een reactie

GILLEMANS +452
zaterdag 9 februari 2019 om 13:35
Jah, maar welke formidabele spitsen zijn er de laatste 10 jaar in belgie geweest. Je komt aan een kort lijstje denk ik.
Vind ik leuk
BVDS +1277
zaterdag 9 februari 2019 om 14:00
Bacca, perisic, lukaku...
Vind ik leuk
Dan4red +1213
zaterdag 9 februari 2019 om 14:02
Lukaku, Perisic, Bacca, Mitrovic...toch spelers die toch een (mooie) carriere in het buitenland hebben gemaakt (of nog steeds doen). Dan heb je nog Perbet, Hamdaoui (beide 2 keer topscoorder geweest)...en dan is het dan zo'n beetje hé
Vind ik leuk
Fckoller +74
zaterdag 9 februari 2019 om 16:37
Inderdaad, Harbaoui in de top vijf.Heeft zijn kans bij RSCA niet gehad.Ge moogt zeker zijn dat hij goed is voor minstens 20 goals per seizoen.
Vind ik leuk
Quizmaster +1109
zaterdag 9 februari 2019 om 13:56
Kan Clement alleen maar gelijk geven!
Hij scoort zo gemakkelijk dit jaar..EN hij werkt en loopt keihard voor de ploeg.
Ik moet toegeven dat ik bij de mensen hoorde die Samata te min vond voor Genk. Maar wat hij dit jaar laat zien, moet mss zeggen dat hij te goed is geworden voor Genk? :-)
Vind ik leuk
Dan4red +1213
zaterdag 9 februari 2019 om 13:57
Ik moet toegeven de eerste wedstrijden dat ik hem zag spelen, vond ik hem toch maar zo-zo... maar hij heeft de afgelopen 18 maand enorm veel progressie gemaakt, en hij speelt de pannen van het dak onder de leiding van Clement en zijn veld generaals Pozuelo, Malinovsky en Trossard, en heeft nog eens goede looplijnen, waardoor hij meestal op de goede plek staat (zoals gisteren) in de 16. Het zal moeilijk worden om hem te houden na dit seizoen.
Vind ik leuk
THOR4ever +3398
zaterdag 9 februari 2019 om 13:58
In de lijst van sterkhouders wordt hij vaak niet vernoemd. Toch is ook bij hem, net als bij Maehle het verschil met vorig seizoen erg groot. Hij loopt zich het snot voor de ogen om de opbouw van de tegenstander te storen en slaagt er -dit seizoen- toch nog in voldoende fris te blijven om veel te scoren. Heeft op dit ogenblik zijn gelijke niet in de competitie en is één van de belangrijkste redenen waarom Genk het zo goed heeft gedaan tot nu toe. De anderen hebben gisteren -niet voor het eerst- weer met de kansen gemorst.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:59
En net dat doet mij twijfelen of hij geen ééndagsvlieg zal worden die onder 1 trainer in een bepaald systeem zal renderen want hij is hier toch al geruime tijd in ons land hé.
Vind ik leuk
THOR4ever +3398
zaterdag 9 februari 2019 om 14:22
2 seizoenen geleden ook 20 doelpunten ( alle competities samen)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:32
Vorig jaar een reuze flop en mocht hij weg van iedereen op dit forum wegens geen goals bijna en grote blessure.
Vind ik leuk
THOR4ever +3398
zaterdag 9 februari 2019 om 23:10
Vorig jaar deelde hij mee in de malaise. Wat ik wil zeggen is dat hij daarvoor toch ook al wat had laten zien.
Vind ik leuk
Kris1 +1269
zaterdag 9 februari 2019 om 15:26
Hij is sneller, werkt harder voor de ploeg en is veel efficiënter dan onze Wesley.
Het gras is soms groener aan de overkant, dat moet je als Clubsupporter ook durven toegeven. Daarom vond ik het onbegrijpelijk dat Club het bod van Cardiff afwees. Als je 23 miljoen voor een goede spits als Wesley krijgt dan is deze Samatta er 46 waard. Totaal onrealistisch misschien is samatta er wel 20 waard.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:09
Ik ontken niet dat hij dit seizoen super is maar A/ 27 dit jaar , B/ 8GOALS vorig seizoen po inbegrepen dat laat mij nog twijfelen.
En wat dat bod van Cardiff betreft dat is nooit officieel geweest: enkel een in de wandelgangen bod dat club geen mogelijkheden gaf om een vervanger te halen bij een ploeg die ook op dat moment eerst een vervanger wou halen want vergeet dat niet he: het is een ketting zoiets.
Vind ik leuk
Rebel +2208
zaterdag 9 februari 2019 om 14:04
In een ploeg die super draait is iedereen belangrijk maar is het ook gemakkelijker om te spelen,de automatisme zitten er goed in en iedereen werkt mee,een succesverhaal voor Clement.
Vind ik leuk
Daydreamer +6846
zaterdag 9 februari 2019 om 14:06
Toch vreemd hoe het kan lopen... Nog geen jaar geleden mocht deze spits vertrekken omdat hij nog geen deuk in een pakje boter trapte! 10 maanden later is hij de beste spits van het afgelopen decennium... Voetjes op de grond houden zou ik zeggen!
Vind ik leuk
THOR4ever +3398
zaterdag 9 februari 2019 om 14:24
Het is wellicht geen wereldspits maar 2 seizoenen geleden speelde hij ook niet slecht. Alleen vorig seizoen viel hij compleet door de mand, maar hij was niet alleen. Clement zegt ook ‘één van de beste” “de beste zou er idd over zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:11]
Vind ik leuk
Fcb for ever +4870
zaterdag 9 februari 2019 om 15:02
Belgie zal snel te klein zijn voor een kanjer als samatta
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:17
Je hebt formidabel spitsen maar samatta steekt er toch boven uit. Je had vroeger ook een Lukaku perisic en dan nog Bacca maar je weet nooit mss word samatta een spits in de geschiedenisboeken van België!!
Vind ik leuk
freeman +14159
zaterdag 9 februari 2019 om 17:39
Vergeet vooral de spelers niet waarmee hij omringd is ! Clement weet perfect de ideale looplijnen uit te zetten waardoor zijn rendement steeds maar in stijgende lijn gaat ! Klassespeler .... we zien wel hoe hij zich na dit seizoen elders verder ontwikkelt !
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:36
Ik ben niet zozeer onder de indruk van Samatta, maar wel van de spelers rondom hem. Niettemin had ik niet verwacht dat Samatta zoveel ging scoren, dus toch chapeau voor hem.
Vind ik leuk
Geofpurple +7215
zondag 10 februari 2019 om 15:47
Als die bij de beste spitsen zou horen van de laatste 10 jaar, da zou hij in eerste instantie al de voorkeur moeten gekregen hebben op Karelis. In deze volg ik dus stefaan, hij rendeert in een specifiek systeem, en die is nu gewoon heel goed omringt , in een ploeg die goed draait. Als we een beetje willen overdrijven, zowat elke spits kan er bij genk nu 15 in het mandje leggen. Ik zou eerder zeggen chapeau aan het bestuur om deze ploeg te kunnen samenhouden, en de inbreng van clement valt niet te onderschatten.

Voor bij de beste spitsen van de laatste 10 jaar te behoren, tja voor mij is dat dan top 5, en daar hoort aly in mijn ogen toch niet in thuis. Is gewoon een uitspraak van een trainer die zijn speler graag gemotiveerd houdt, en wat ook gewoon slim is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws